17. Online Müzayede'de yer alan tüm eserler kurumumuz güvencesinde olup, resim ekspertizleri Yüksek Ressam / Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından yapılmıştır.
17. Online Müzayede 13 MART PAZAR günü saat 20:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir. Her lotun ekranda kalma süresi 25 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.
Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 10 (on) iş günüdür. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir.Aksi halde hukuki işlem başlatılır ve cezai şartlar uygulanır.
Sayın koleksiyoner ve sanatseverler, eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +905321715331 numaralı telefondan bilgi alabilir, Hüsrev Gerede Caddesi no: 52/2 Teşvikiye'deki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
BEYZA GÖNENSAY (1932-2021)
"Evler". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 47 x 57 cm.
Sanatçı 1932 yılında İstanbul'da doğdu. Orta ve lise öğrenimini Arnavutköy Amerikan Kız Kolejinde tamamladı. 1952 yılında girdiği Güzel Sanatlar Akademisinde 4 yıl süreyle Yüksek Resim bölümü Cemal Tollu atölyesinde eğitim gördü. 1 yıl süreyle İngiltere'de resim üzerine araştırmalarda bulundu. 1973-1983 yılları arasında beşi İstanbul'da , beşi de yurt dışında olmak üzere on kişisel sergi açtı. Yurtdışındaki kişisel serrgileri Almanya'nın Stuttgart, Köln , Hannover ve Hamburg kentlerinde gerçekleşmiştir"
AFİFE ECEVİT (1908-1990)
"Natürmort". 65 x 50 cm. İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya.
1908 yılında İstanbul’da doğdu. Arnavutköy Koleji’nden mezun oldu. Fransa’ya yaptığı gezilerle resim sanatına olan ilgi ve yeteneğini geliştirdi. Devlet sergileri başta olmak üzere çeşitli karma sergilere katıldı.
İlk kişisel sergisini, 1967’de İstanbul’da (Devlet Galerisi’nde) açtı. Güzel Sanatlar Birliği ve Kadın Ressamlar Derneği’ne üye oldu, bu kuruluşların ortak sergilerine resim verdi. Peyzaj ve natürmort konuları üzerinde yoğunlaşan resimleri, izlenimci anlayışın renk ve ışık değerlerine bağlıdır. 1990 yılında vefat etti.
NİHAT TANDOĞAN (1930-2011)
"Göksu". İmzalı. 40 x 50 cm. Tuval üzeri yağlıboya. 2002 tarihli.
HASAN KAVRUK (1918-2007)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 43 x 62 cm.
Hasan Kavruk, (d. 25 Şubat 1918, Akseki - ö. 29 Ocak 2007, İstanbul), Türk ressamı ve eğitimcisi. Çağdaş Türk resim sanatında lirik soyutlamacı anlayışın öncülerinden olan ressam, Modern Figüratif akımın en ısrarlı icracı ve takipçilerindendir.
1918 yılında şimdi Antalya'ya o zaman Konya'ya bağlı Akseki ilçesi sınırları içinde dünyaya gelen Hasan Kavruk, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümünden mezun olduktan sonra birkaç yıl resim öğretmenliği yapmış ve çeşitli resim yarışmalarında bir defa ikincilik ve iki defa da birincilik ödülleri kazanarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1947 yılında Paris'e resim eğitimine gönderilmiştir. Paris'te André Lhote Akademisinde iki yıl, sürekli olarak André Lhote ile çalışmış, bu esnada Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nde Fresk atölyesine de devam ederek Profesör Duco De La Haille'in yönetiminde Fresk ihtisası yapmış; bundan başka, soyut sanatın esaslarını öğrenmek için de Jean Lombard atölyesine devam etmiştir. Paris'teki eğitimi sırasında Fernand Leger, Pablo Picasso, ünlü heykeltıraş Zatkine, Léon Gischia, Maurice Estéve, George Dayez, Marcel Burton, Belle Enfant ve Bernard Buffet ile tanışmış, görüşmüş ve birçokları ile sürekli temas temin ederek fikirlerinden ve çalışmalarından yararlanmıştır. Bu temaslar sırasında; Paris'te çeşitli sanat galerilerinde eserlerini teşhir imkânını bulmuş ve 1948-1949 yıllarında yapıtları, Paris'te Uluslararası, Dünyaca ünlü Salon D'Atomneda sergilenmiştir. 1949 yılı sonunda yurda dönüşünü takiben Çapa Eğitim Enstitüsü Resim Atölyesi Şefi oldu. 1950 yılı başlarında İbrahim Çallı ve Mahmut Cuda ile birlikte Türkiye Ressamlar Cemiyeti'ni kurdu.
HASAN KAVRUK (1918-2007)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 40 x 61 cm.
Hasan Kavruk, (d. 25 Şubat 1918, Akseki - ö. 29 Ocak 2007, İstanbul), Türk ressamı ve eğitimcisi. Çağdaş Türk resim sanatında lirik soyutlamacı anlayışın öncülerinden olan ressam, Modern Figüratif akımın en ısrarlı icracı ve takipçilerindendir.
1918 yılında şimdi Antalya'ya o zaman Konya'ya bağlı Akseki ilçesi sınırları içinde dünyaya gelen Hasan Kavruk, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümünden mezun olduktan sonra birkaç yıl resim öğretmenliği yapmış ve çeşitli resim yarışmalarında bir defa ikincilik ve iki defa da birincilik ödülleri kazanarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1947 yılında Paris'e resim eğitimine gönderilmiştir. Paris'te André Lhote Akademisinde iki yıl, sürekli olarak André Lhote ile çalışmış, bu esnada Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nde Fresk atölyesine de devam ederek Profesör Duco De La Haille'in yönetiminde Fresk ihtisası yapmış; bundan başka, soyut sanatın esaslarını öğrenmek için de Jean Lombard atölyesine devam etmiştir. Paris'teki eğitimi sırasında Fernand Leger, Pablo Picasso, ünlü heykeltıraş Zatkine, Léon Gischia, Maurice Estéve, George Dayez, Marcel Burton, Belle Enfant ve Bernard Buffet ile tanışmış, görüşmüş ve birçokları ile sürekli temas temin ederek fikirlerinden ve çalışmalarından yararlanmıştır. Bu temaslar sırasında; Paris'te çeşitli sanat galerilerinde eserlerini teşhir imkânını bulmuş ve 1948-1949 yıllarında yapıtları, Paris'te Uluslararası, Dünyaca ünlü Salon D'Atomneda sergilenmiştir. 1949 yılı sonunda yurda dönüşünü takiben Çapa Eğitim Enstitüsü Resim Atölyesi Şefi oldu. 1950 yılı başlarında İbrahim Çallı ve Mahmut Cuda ile birlikte Türkiye Ressamlar Cemiyeti'ni kurdu.
HASAN KAVRUK (1918-2007)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 40 x 60 cm.
Hasan Kavruk, (d. 25 Şubat 1918, Akseki - ö. 29 Ocak 2007, İstanbul), Türk ressamı ve eğitimcisi. Çağdaş Türk resim sanatında lirik soyutlamacı anlayışın öncülerinden olan ressam, Modern Figüratif akımın en ısrarlı icracı ve takipçilerindendir.
1918 yılında şimdi Antalya'ya o zaman Konya'ya bağlı Akseki ilçesi sınırları içinde dünyaya gelen Hasan Kavruk, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümünden mezun olduktan sonra birkaç yıl resim öğretmenliği yapmış ve çeşitli resim yarışmalarında bir defa ikincilik ve iki defa da birincilik ödülleri kazanarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1947 yılında Paris'e resim eğitimine gönderilmiştir. Paris'te André Lhote Akademisinde iki yıl, sürekli olarak André Lhote ile çalışmış, bu esnada Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nde Fresk atölyesine de devam ederek Profesör Duco De La Haille'in yönetiminde Fresk ihtisası yapmış; bundan başka, soyut sanatın esaslarını öğrenmek için de Jean Lombard atölyesine devam etmiştir. Paris'teki eğitimi sırasında Fernand Leger, Pablo Picasso, ünlü heykeltıraş Zatkine, Léon Gischia, Maurice Estéve, George Dayez, Marcel Burton, Belle Enfant ve Bernard Buffet ile tanışmış, görüşmüş ve birçokları ile sürekli temas temin ederek fikirlerinden ve çalışmalarından yararlanmıştır. Bu temaslar sırasında; Paris'te çeşitli sanat galerilerinde eserlerini teşhir imkânını bulmuş ve 1948-1949 yıllarında yapıtları, Paris'te Uluslararası, Dünyaca ünlü Salon D'Atomneda sergilenmiştir. 1949 yılı sonunda yurda dönüşünü takiben Çapa Eğitim Enstitüsü Resim Atölyesi Şefi oldu. 1950 yılı başlarında İbrahim Çallı ve Mahmut Cuda ile birlikte Türkiye Ressamlar Cemiyeti'ni kurdu.
MEHMET BAŞBUĞ (1956-2017)
"Atlar". İmzalı. 1984 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. 50 x 60 cm.
ADEM GENÇ (d.1944)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. 1992 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. 70 x 40 cm.
ADEM GENÇ (d.1944)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. 2002 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. 60 x 45 cm.
HÜSEYİN CAHİT DERMAN (d.1951)
"İstanbul". İmzalı. 50 x 90 cm. Tuval üzeri yağlıboya. Eski dönem.
HÜSEYİN BİLİŞİK (1923-2004)
"Köy Evi". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 30 x 41 cm. Eski dönem.
"Neyim varsa resimlerimdedir. Neler katmak istediysem yaşama, neler aldıysam yaşamdan , hazlar, tadlar, sevgiler hepsi resimlerimdedir. Yaşam sevinci , onuru, sorumluluğu, var olma bilinci, hepsi hepsi resimlerimdedir. Çabalarım, mutluluklarım, direncim...İnsan olma onurum..Hepsi resimlerimdedir." -Hüseyin Bilişik-
1943 yılında, Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nde Sabri Berkel atölyesinden mezun olan sanatçı, öğrencilik yıllarında Nurullah Berk, Cemal Tollu ve Leopold Lévy ile de çalıştı. İlk figüratif çalışmalarının ardından, bir süre soyut ve lekeci denemelere giriştiyse de, 1970’li yıllardan itibaren yine figüratif resimde karar kılmıştır. Eserlerinde yerel motifler ve renkler kullanmaya özen göstermiştir. İçerik ve biçim bakımından tutarlılık gösteren eserlerinde en çok işlediği konular; Anadolu insanı, yaşamı, göç ve çiftçilik gibi yerel temalardır. 1980’li yıllara kadar gerçekleştirdiği eserlerinde bozkır teması ve renkleri egemendir. Bu dönemden sonra ise, daha canlı ve coşkulu renkler kullandığı görülür. Sanatçı, yöre peyzajının özelliklerinden hareket etmekle birlikte, bu peyzajı resim yüzeyi üzerinde parçalara ayırarak çoğul görüntü imajını güçlendirici bir yönde değerlendirir. Kırsal kesimden görüntülerin haricinde, figürün öne çıkmadığı manzaralar da gerçekleştirmiştir. Geniş, yumuşak renk lekeleriyle çalışan ressam, yapıtlarında figürü soyutlamacı bir anlayışla yorumlamıştır
TURGUT ATALAY (1918-2004)
"Yörük Kızları". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 80 x 60 cm.
"1936-1945 arasında Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Leopold Levy atölyelerinde sanat öğrenimi gördü. İki yıl R. Belling’in yanında heykel etütleri yaptı. 1940’da Yeniler (Liman Ressamları) Grubunun kuruluşuna katıldı. 1946’da Paris’te düzenlenen uluslararası bir sergiye (UNESCO) yapıtlarıyla girdi.
Aralıklı olarak dört yıl resim öğretmenliği yaptıktan sonra, tiyatro ve opera dekoratörü olarak uzun yıllar çalıştı. Ressam ve Heykeltıraşlar Derneği’nin yurt içinde ve dışında düzenlediği sergilere katıldı. 1964’te Akademi Sanat Ödülünü kazandı. Resimlerinde klasik etüt birikimlerinin oluşturucu etkileri egemendir. Figür kaynaklı sanat anlayışının sürdürücüleri arasında yer alır."
İSMAİL ALTINOK (1920-2002)
"Peyzaj". Tuval üzeri yağlıboya. 35 x 50 cm. İmzalı.
DIMITRIE FLORIAN (1899-1979)
"Peyzaj". Tuval üzeri yağlıboya. İmzalı. 50 x 70 cm.
HASAN KAVRUK (1918-2007)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 38 x 56 cm. 1976 tarihli.
Hasan Kavruk, (d. 25 Şubat 1918, Akseki - ö. 29 Ocak 2007, İstanbul), Türk ressamı ve eğitimcisi. Çağdaş Türk resim sanatında lirik soyutlamacı anlayışın öncülerinden olan ressam, Modern Figüratif akımın en ısrarlı icracı ve takipçilerindendir.
1918 yılında şimdi Antalya'ya o zaman Konya'ya bağlı Akseki ilçesi sınırları içinde dünyaya gelen Hasan Kavruk, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümünden mezun olduktan sonra birkaç yıl resim öğretmenliği yapmış ve çeşitli resim yarışmalarında bir defa ikincilik ve iki defa da birincilik ödülleri kazanarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1947 yılında Paris'e resim eğitimine gönderilmiştir. Paris'te André Lhote Akademisinde iki yıl, sürekli olarak André Lhote ile çalışmış, bu esnada Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nde Fresk atölyesine de devam ederek Profesör Duco De La Haille'in yönetiminde Fresk ihtisası yapmış; bundan başka, soyut sanatın esaslarını öğrenmek için de Jean Lombard atölyesine devam etmiştir. Paris'teki eğitimi sırasında Fernand Leger, Pablo Picasso, ünlü heykeltıraş Zatkine, Léon Gischia, Maurice Estéve, George Dayez, Marcel Burton, Belle Enfant ve Bernard Buffet ile tanışmış, görüşmüş ve birçokları ile sürekli temas temin ederek fikirlerinden ve çalışmalarından yararlanmıştır. Bu temaslar sırasında; Paris'te çeşitli sanat galerilerinde eserlerini teşhir imkânını bulmuş ve 1948-1949 yıllarında yapıtları, Paris'te Uluslararası, Dünyaca ünlü Salon D'Atomneda sergilenmiştir. 1949 yılı sonunda yurda dönüşünü takiben Çapa Eğitim Enstitüsü Resim Atölyesi Şefi oldu. 1950 yılı başlarında İbrahim Çallı ve Mahmut Cuda ile birlikte Türkiye Ressamlar Cemiyeti'ni kurdu.
HASAN KAVRUK (1918-2007)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 43 x 62 cm.
Hasan Kavruk, (d. 25 Şubat 1918, Akseki - ö. 29 Ocak 2007, İstanbul), Türk ressamı ve eğitimcisi. Çağdaş Türk resim sanatında lirik soyutlamacı anlayışın öncülerinden olan ressam, Modern Figüratif akımın en ısrarlı icracı ve takipçilerindendir.
1918 yılında şimdi Antalya'ya o zaman Konya'ya bağlı Akseki ilçesi sınırları içinde dünyaya gelen Hasan Kavruk, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümünden mezun olduktan sonra birkaç yıl resim öğretmenliği yapmış ve çeşitli resim yarışmalarında bir defa ikincilik ve iki defa da birincilik ödülleri kazanarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 1947 yılında Paris'e resim eğitimine gönderilmiştir. Paris'te André Lhote Akademisinde iki yıl, sürekli olarak André Lhote ile çalışmış, bu esnada Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nde Fresk atölyesine de devam ederek Profesör Duco De La Haille'in yönetiminde Fresk ihtisası yapmış; bundan başka, soyut sanatın esaslarını öğrenmek için de Jean Lombard atölyesine devam etmiştir. Paris'teki eğitimi sırasında Fernand Leger, Pablo Picasso, ünlü heykeltıraş Zatkine, Léon Gischia, Maurice Estéve, George Dayez, Marcel Burton, Belle Enfant ve Bernard Buffet ile tanışmış, görüşmüş ve birçokları ile sürekli temas temin ederek fikirlerinden ve çalışmalarından yararlanmıştır. Bu temaslar sırasında; Paris'te çeşitli sanat galerilerinde eserlerini teşhir imkânını bulmuş ve 1948-1949 yıllarında yapıtları, Paris'te Uluslararası, Dünyaca ünlü Salon D'Atomneda sergilenmiştir. 1949 yılı sonunda yurda dönüşünü takiben Çapa Eğitim Enstitüsü Resim Atölyesi Şefi oldu. 1950 yılı başlarında İbrahim Çallı ve Mahmut Cuda ile birlikte Türkiye Ressamlar Cemiyeti'ni kurdu.
ALİ DEMİR (1931-2015)
"Anadolu Resmi". İmzalı. Prestual üzeri yağlıboya. 1972 tarihli. 60 x 20 cm.
ALİ DEMİR (1931-2015)
"Anadolu Resmi". İmzalı. Prestual üzeri yağlıboya. 1976 tarihli. 30 x 70 cm.
ALİ DEMİR (1931-2015)
"Anadolu Resmi". İmzalı. Prestual üzeri yağlıboya. 1975 tarihli. 50 x 60 cm.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Şifa Gömlekli Soyut Kompozisyon. Özel Seri. İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya ve karışık teknik. 100 x 80 cm. *Sanatçının en nadir ve az bulunan serisi olup koleksiyonluk değer taşımaktadır.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Soyut Kompozisyon. Eski dönem. İmzalı. Tuval üzeri karışık teknik. 140 x 100 cm.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Soyut Kompozisyon. Eski dönem. İmzalı. Tuval üzeri karışık teknik. 140 x 100 cm.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Soyut Kompozisyon. Eski dönem. İmzalı. Tuval üzeri karışık teknik. 140 x 100 cm.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Soyut Kompozisyon. İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 150 x 150 cm.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Şifa Gömlekli Soyut Kompozisyon. Özel Seri. İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya ve karışık teknik. 160 x 130 cm. *Sanatçının en nadir ve az bulunan serisi olup koleksiyonluk değer taşımaktadır.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Şifa Gömlekli Soyut Kompozisyon. Özel Seri. İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya ve karışık teknik. 130 x 160 cm. *Sanatçının en nadir ve az bulunan serisi olup koleksiyonluk değer taşımaktadır.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Şifa Gömlekli Soyut Kompozisyon. Özel Seri. İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya ve karışık teknik. 160 x 130 cm. *Sanatçının en nadir ve az bulunan serisi olup koleksiyonluk değer taşımaktadır.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
Şifa Gömlekli Soyut Kompozisyon. Özel Seri. İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya ve karışık teknik. 130 x 160 cm. *Sanatçının en nadir ve az bulunan serisi olup koleksiyonluk değer taşımaktadır.
MELAHAT ÜREN (1918-1969)
"Natürmort". Karton üzeri yağlıboya. İmzalı. 48 x 35 cm.
ARİF BEDİİ KAPTAN (1906-1982)
"Natürmort". İmzalı. 40 x 28 cm. Ahşap üzeri yağlıboya.
AHMET FAZIL AKSOY (d.1949)
"Maçka". İmzalı. 65 x 81 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
ABDULLAH ÇİZGEN (1911-1987)
"Bir Antalya Sokağı". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 1962 tarihli. 65 x 55 cm.
ABDULLAH ÇİZGEN (1911-1987)
"Topkapı Sarayı". İmzalı. 1961 tarihli. 80 x 60 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
HÜSAMETTİN KOÇAN (d.1946)
"Şaman". İmzalı. 2008 tarihli. 120 x 100 cm. Tuval üzeri karışık teknik.
HÜSAMETTİN KOÇAN (d.1946)
"Şaman". İmzalı. 2008 tarihli. 120 x 100 cm. Tuval üzeri karışık teknik.
AHMET YEŞİL
"Natürmort". İmzalı. 2017 tarihli. 80 x 60 cm. Tuval üzeri akrilik.
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Soyut Leke". İmzalı. MDF üzeri akrilik. 27,8 x 35 cm. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
* Eserin 12 X 14 cm ebatlarındaki bir benzeri ARTİST yayınları "Sabri Berkel" kataloğunda 245.sayfada yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Hacivat - Karagöz". İmzalı. 21,5 x 31,5 cm. Duralit üzeri akrilik. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
* Eserin 70 x 100 cm ebatlarındaki bir benzeri ENLEM-80 yayınları "Sabri Berkel" kataloğunda Resim-71 olarak yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Kubbeler". İmzalı. 30,8 x 39,3 cm. MDF üzeri akrilik. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Zeybek". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 32 x 26 cm. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Soyut Kompozisyon". İmzalı. Karton üzeri akrilik. 35 x 25,5 cm. *Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
* Eserin 12,5 x 10 cm ebatlarındaki bir benzeri YKY yayınları "Sabri Berkel Dönemler II" kataloğunda sayfa 58'de ve 84 x 70 cm ebatlarındaki bir başka benzeri de ENLEM-80 yayınları "Sabri Berkel" kataloğunda Resim-84 olarak yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Kedi". İmzalı. Karton üzeri akrilik. 24 x 33 cm. *Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
* Eserin 8,5 x 12 cm ebatlarındaki bir benzeri ARTİST yayınları "Sabri Berkel" kataloğunda sayfa 182'de ve 46 x 61 cm ebatlarındaki bir başka benzeri de ENLEM-80 yayınları "Sabri Berkel" kataloğunda Resim-54 olarak yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Çin Paravanı". 29,5 x 39,5 cm. İmzalı. Karton üzeri akrilik. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
* Eserin 70 x 100 cm ebatlarındaki bir benzeri YKY yayınları "Sabri Berkel Dönemler II" kataloğunda 40.sayfada yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL (1907-1993)
"Yazı". İmzalı. 30 x 34,5 cm. Mukavva üzeri akrilik. Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
* Eserin 87 x 69 cm ebatlarındaki bir benzeri YKY yayınları "Sabri Berkel Dönemler II" kataloğunda 48.sayfada yayınlanmıştır."
EMİN BARIN (1913-1987)
Modern / Kufi Besmele. İmzalı. 68 x 44 cm.
Almanya’daki eğitimi esnâsında modern yazı teknik ve üslûpları üzerinde çalışmış olan Emin Barın, daha çok Latin harfleri ile oluşturulan modern kompozisyonlar ile diploma ve berât yazıları üzerine yoğunlaşmış idi. 1946 senesinde, tedâvüle çıkarılacak yeni madenî paraların yazıları, 1953 yılında tamamladığı Anıtkabir yazıları ile 1955’te yazdığı Yunus Emre’nin mezarındaki yazıları sanatının en olgun örnekleridir.
Öte yandan bir mimar arkadaşının ricâsı üzerine yazdığı kûfî besmele ile hocası Kâmil Akdik’e verdiği sözü yirmibeş yıl sonra yerine getirerek Osmanlı hat sanatında da eser vermeğe başlayan Emin Barın özellikle dîvânî ve kûfî yazıları üzerine yoğunlaşmış, Almanya’da aldığı grafik eğitimini Arap harflerine uygulayıp gelenek ile modernite arasında köprü kuran yeni ve çağdaş kompozisyonlar üretmiştir.
İstanbul’un 500. Fetih Yıldönümü kutlamaları kapsamında bazı kitâbeler hazırladığı gibi, Fâtih Dîvânı’nın basım çalışmalarına da iştirâk eden Emin Barın, Fatih Dîvânı için hazırladığı cildi ile 1958 senesindeki Brüksel Fuarı’nda birincilik ödülü aldığı gibi, bu cildi hazırladığı Akademi bünyesindeki cilt atölyesinde Türk cilt san‘atının canlandırılmasına hizmet etti.
Cild sanatı üzerine ulusal ve uluslararası bazı konferanslarda tebliğler veren Emin Barın, 1978’de Akademi’de, ertesi sene Ankara’daki İş Sanat Galerisi’nde ce 1983’te İstanbul’daki Garanti Bankası Galerisi’nde kişisel sergiler açtı. Yurtdışında da Malezya, Paris ve Almanya’da hat sergileri düzenledi.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
"Sülüs Karalama". Ketebeli. 24 x 32 cm.
"Biz yazılarına hayranlıkla seyrederken sık sık tekrarladığı bir söz vardı: “Ufak tefek, kara kuru gördün de, beni Karamürsel sepeti mi sandın?”
Hakîkāten öyleydi. Hâline tavrına baksanız ummazdınız. Maddî refâhı çok yerinde olduğu hâlde yiyemezdi, giyemezdi. Yanlızlığın verdiği bir derbederlik içerisindeydi. Bu muydu o “âyetü’n-min-âyetillah” sanatkâr. Ancak yazarken görünce onu Karamürsel sepeti değil, hüsnühat bağından derlenmiş en nâdîde meyvelerle dolu bir hüner sepeti olduğunu anlardınız...
Hüsnühattın her nev’ini sür’atle ve suhûletle yazardı. ‘Kamış kalem’ denilen o nârin güzel, merhûmun ma’rifet dolu parmaklarına râm olmuşdu. Hele celî yazıda böyle sür’ate mâlik bir hattat, “celînin alemdârı Mustafa Râkım da dâhil görülmemişdir!” dersek, mübâlağa sayılmaz. Kubbe yazılarında, kendi boyundan uzun elifleri, lâmları rahatlıkla çekerken onu seyretmek bir zevkdi. Kubbe ve kuşak yazısı olarak en çok eser vermiş hattatımız Hâlim Hoca’dır. Bir sûreyi, verilen ölçüye göre, sıkışıklık yapmadan istif etmek ve istediği yerde bitirmek, ona mahsus ilâhî bir mevhîbedir. Müsveddesi yokdu. Zihninde tefekkür istifi yapar, onu kömür kalemi ile kâğıda öylece istif eder ve celî kalemini alıp hemen yazmağa başlardı.
Ahârlı kâğıda mürekkeple yazdıklarını tashih etmesi de bir ömürdü. İstiflerin arasını dili veya parmağı ile temizlemesine, doğrusu şaşardık. Bu sebeple eski eserleri de aslına uygun bir şekilde tamir eder, tamamlardı."
MACİD AYRAL (1891-1961)
Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. Hadis-i Şerifler yazılı. 33 x 56 cm.Hicri 1363 /M.1943 tarihli. "Sakın ashabıma kötü söz söylemeyin. Nefsim kudretinde olan Allah’a yemin olsun ki; sizden biriniz, Uhud Dağı kadar altın sadaka verse, ashabımdan birinin bir avuç (hurma) sadakasına ulaşamaz; yarısına dahi erişemez.”"
"Türk hat san‘atının büyük bir buhran yaşadığı geçtiğimiz yüzyılın en ma’rûf hattatlarından biri olan Mâcid Ayral, hüsn-i hattaki kudreti ve imzasız yazıların kime ait olduğunu, tarihi ve dönemine kadar tefrîk edebilecek kadar derin hat bilgisi ile hattâtîn meyânında da bir hayli mu’teber olmuştu. Nitekim Bâb-ı Âlî Caddesi’ndeki yazıhânesi zamanın önde gelen hattatlarının biraraya gelerek, hüsn-i hat sohbetleri yaptıkları bir mahfil hâline gelmişti.
1953 senesinde emekli olduktan sonra Ankara’dan İstanbul’a dönerek, Güzel San‘atlar Akademisi’nde ve Süheyl Ünver’in Topkapı Sarayı Müzesi’nde kurduğu nakkaşhanede talebeye hüsn-i hat dersleri vermiş olan Mâcid Ayral, yazı tarifindeki açıklığı ve meşk yazımındaki kabiliyeti ile tâlibân meyânında da bir hayli rağbet görmüştür. Hatta bu şöhreti sınırları dahi aşmış, Irak’dan aldığı davet üzerine gittiği Bağdat’daki mesâ’îsi esnâsında da bir hayli şâkird yetiştirmiştir."(Alıntı: İsmail Orman)
ALİ TOY
Celi Talik hat ile "Allah bize yeter" yazılı. Ketebeli. 2007 tarihl. 64 x 85 cm. Çerçeveli Ebat: 80 x 101 cm.
"1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
KAMİL ÜLGEN (1886-1958)
"Mazini Unutma". Celi Talik Levha. Ketebeli. Hicri 1330 / M.1911 tarihli. 38 x 68 cm. Tezhib: Seniha Hasoğlu , 2006.
Süleymâniye Cami müezzinlerinden Osmân Efendi’nin oğlu olarak R. 1302/M. 1886’da Vezirköprü’nün Zeytun nahiyesinde doğdu. Üç yaşında İstanbul’a giderek ibtidâ’î ve rüşdî tahsîlini tamamladı. İdâdîden ayrılmak zorunda kalınca Nûr-ı Osmâniye Cami’ndeki meşkhânede Bakkal Ârif Efendi’nin derslerine devam ederek, sülüs ve nesihten icâzet aldı.
R. 1318/M. 1902 senesinde hulefâlıkla Harbiye Nezâreti’nde kâtibliğe başladı. Ertesi sene müsâbaka ile dördüncü sınıf kâtibliğe terfi eden Kâmil Ülgen, Sâmî Efendi’den başladığı ta’lik derslerini R. 1322/M. 1906 tamamlayarak, hocanın pek çok şâkirdinin de iştirak ettiği tantanalı bir cemiyetle icâzet aldı. R. 1323/M. 1907’de Ticâret Mekteb-i Â’lîsi’ne girip ertesi sene de Mekteb-i Hukuk’a geçti. R. 1328/M. 1912’de buradan mezun olduğu gibi, Harbiye Nezâreti’ndeki vazîfesinde de mümeyyizliğe yükseldi. Bu esnâda ilâve olarak Matba’a-i Askeriyye’nin hattatlığı da uhdesine verildi.
R. 1329/M. 1913 sonlarında Müdâfa’a-i Milliye Vekâleti Ordu Dâ’iresi’nde başladığı askerlik vazîfesine daha sonra Hukuk Müşâvirliği Kalemi’nde devam etti. Bu arada Dârü’t-tedrîs’in de hüsn-i hat mu’allimliğini ifâ etti. Millî Mücâdele’nin ilânı üzerine Ankara’ya giden Kâmil Ülgen, Büyük Millet Meclisi’nin açılışında bir müddet Meclis ve Vilâyet matbaalarının hattatlığını yaptı.
Daha sonra Askerî Dîvân-ı Temyîz’e ve ardından müşâvir muavini olarak Konya’da bulunan 5. Kolordu Kumândânlığı’na memur edildi. Ancak askerliğe alışamadığından senesi dolmadan istifâ etti. İstanbul’a giderek muhtelif matbaalarda hattat olarak görev aldıysa da, harf inkılâbının ilânından sonra bu işlere devam etme şansı kalmadı. Bunun üzerine Adliye Vekâleti’ne yaptığı başvuru sonunda 1930’da Akçaabat Savcılığı’na tayin edildi. Muhtelif adlî memuriyetlerinde bulunduktan sonra tekaüde ayrıldı. 16 Ekim 1958 târihinde vefât etti.
MACİD AYRAL (1891-1961)
Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. 32 x 41 cm. Hz.Ömer'den rivayet ile hadis-i şerif yazılı. "Allah konuşunca güzel konuşan susunca selamete eren kimseye merhamet etsin. Dil insanın her şeyidir."
"Türk hat san‘atının büyük bir buhran yaşadığı geçtiğimiz yüzyılın en ma’rûf hattatlarından biri olan Mâcid Ayral, hüsn-i hattaki kudreti ve imzasız yazıların kime ait olduğunu, tarihi ve dönemine kadar tefrîk edebilecek kadar derin hat bilgisi ile hattâtîn meyânında da bir hayli mu’teber olmuştu. Nitekim Bâb-ı Âlî Caddesi’ndeki yazıhânesi zamanın önde gelen hattatlarının biraraya gelerek, hüsn-i hat sohbetleri yaptıkları bir mahfil hâline gelmişti.
1953 senesinde emekli olduktan sonra Ankara’dan İstanbul’a dönerek, Güzel San‘atlar Akademisi’nde ve Süheyl Ünver’in Topkapı Sarayı Müzesi’nde kurduğu nakkaşhanede talebeye hüsn-i hat dersleri vermiş olan Mâcid Ayral, yazı tarifindeki açıklığı ve meşk yazımındaki kabiliyeti ile tâlibân meyânında da bir hayli rağbet görmüştür. Hatta bu şöhreti sınırları dahi aşmış, Irak’dan aldığı davet üzerine gittiği Bağdat’daki mesâ’îsi esnâsında da bir hayli şâkird yetiştirmiştir."(Alıntı: İsmail Orman)