23. Online Müzayede'de yer alan tüm eserler kurumumuz güvencesinde olup, resim ekspertizleri Yüksek Ressam / Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından yapılmıştır.
23. Online Müzayede 29 Ekim PAZAR günü saat 16:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir. Her lotun ekranda kalma süresi 20 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 15 saniye daha uzayacaktır.
Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 10 (on) iş günüdür. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir.Aksi halde hukuki işlem başlatılır ve cezai şartlar uygulanır.
Sayın koleksiyoner ve sanatseverler, eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +905321715331 numaralı telefondan bilgi alabilir, Hüsrev Gerede Caddesi no: 52/2 Teşvikiye'deki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
ÇÖMEZ MUSTAFA VASIF EFENDİ (ö.1852)
Nesih Karalama. Ketebeli. 14 x 22 cm. *Kazasker Mustafa İzzet'in hat hocası olan hattatın inanılmaz nadir koleksiyonluk eserlerindendir.
KETTANİZADE ALİ EFENDİ (ö.1779)
Karalama. Ketebeli. 26 x 33 cm. 18.yüzyıl.
ALİ TOY (d.1960)
"Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik". Modern Makili Hat Ketebeli .64 x 64 cm. 2013 tarihli.
"1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
MEHMED TAHİR EFENDİ (ö.1845)
Celi Sülüs hat ile " Takdîre ilâc eyleyemez olsa Eflatun, Elbetde olur her ne ise emr-i mukadder" yazılı, 40x68 cm.(Çerçeveli : 56x84 cm)* Sultan Abdülmecid'in hat hocası tarafından yazılmış, nadir bulunur, sanat değeri yüksek , müzelik bir eserdir.
HATTAT FERİD BEY (1857-1930)
Sülüs Levha. 55x51 cm. Ketebeli."Allahım. Senin isyankar kulun sana geldi. Günahlarını ikrar ediyor ve affetmen için sana yalvarıyor. Eğer affedersen bu senin fazlındandır." manalı İbrahim bin Edhem Hazretleri'nin duası yazılı.
DELİ OSMAN (ö.1806)
Sülüs Nesih Kıta. 30 x 38 cm.Ketebeli. Hadis-i Şerifler yazılı. Sülüs yazıda "Kıyametin ne zaman kopacağını yalnızca Allah bilir" , nesih yazılarda da namaza gönülsüz olanların ve namazı sürekli geciktirenlerin namazlarının kabul olmayacağı yazılı.Son satırda ise Peygamber'in sıkça dile getirdiği "Allahım kalbime, kulağıma nur ver" duası yazmaktadır.
DERVİŞ ALİ (ö.1673)
Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. "Ameller ancak niyetlere göredir" hadis-i şerifi yazılı. 22x30 cm. *Nadiriyeti, kondüsyonu ve sanat kalitesi ile koleksiyonluk bir eserdir.
ŞEYH HAMDULLAH (1429-1520)
Sülüs Nesih Kıta.20x25 cm. Ketebeli. "Gösteriş amaçlı yapılan amelin beyhudeliği, insanlara zulmedip onların hakkına girenlerin durumu ve kişinin arkadaşlarıyla alay etmemesi gerektiğiyle ilgili hadis-i şerif rivayeti yazılı.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
Sülüs Nesih "Rabbi Yessir" Duası ve Elifba Meşk. Ketebeli.44x40 cm. 1302 tarihli Hafız Tahsin Hilmi yazısından naklen yazılı. İlk üç satır Sülüs yazı ile Rabbi Yessir duası ve Elifba Meşki. Nesih satırlarda Hz.Ali(ra)'dan güzel sözler yazmaktadır.
HAFIZ MEHMED SAİD EL-HIFZÎ (1823)
Sülüs Nesih Kıta, Hicri 1239 / Miladi 1823 tarihli , 39x34 cm. Ketebeli.
AĞAKAPILI İSMAİL BİN ALİ (1620-1707)
13 x 21 cm. Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. "Yaratılanlarınn en şereflisi Muhammed ve ailesine selam olsun. Şöyle buyurdular: İsra gecesi bazı insanların ağızlarına ateşten gemvurulduğunu gördüm. Cebraile bunların kim olduğunu sordum. Onların söylediklerini yapmayanlar olduğunu söyledi"
SALİH NAİLİ EFENDİ (1823-1876)
Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. 16 x 25 cm. "Bir yerin sevilmesi orada yaşayanlar dolayısıyladır. Hz.Ali şöyle buyurdu: Yazı, fakir için rızık, zengin için olgunluk, idareci için güzelliktir."
SEYYİD MEHMED HULUSİ (ö.1847)
"Hilye-i Şerife". Ketebeli. Hilye metni etrafında da çeşitli ayet-i kerimeler ve Esma'ül Hüsna'dan isimler yazılı. Orijinal tezhipli. 19.yüzyıl, 37x24 cm. ( Çerçeveli: 52x39 cm)
ABDULLAH ZÜHDİ EFENDİ (1835-1878)
"Ya Hazreti Sad bin Ebi Vakkas RA". Ketebeli. H.1270 /m.1853 tarihli. 57 x 46 cm. Celi Sülüs İstif.*Eserle beraber Hüseyin Gündüz tarafından verilen sertifikası da verilecektir.
Târikat-ı Mevleviye müntesibininden olup temiz ahlâkı ile meşhur olan Hulûsî Yazgan, hüsn-i hattaki şöhretini borçlu olduğu ta’likin İran tarzını Bâb-ı Fetvâ müsevvidlerinden Karinâbâdî Hasan Hüsnî Efendi’den meşkettikten sonra, Sâmî Efendi’den de Türk tarzı ta’lik hattının inceliklerini öğrenmiş, hocasının vefâtından sonra tümüyle bu yazıyla ilgilenip kendine has tarzı ile ta’lik hattının bu dönemdeki en güçlü temsilcisi haline gelmiştir. Seri’ü’l-kalem bir hattat olduğundan özel koleksiyonlarda ve müzelerde çok sayıda levhâ ve kıt'ası bulunmaktadır. Bunların haricinde Sultan Selîm, Bayezid, Merkez Efendi ve Sultan Ahmed camilerinde levhâları vardır. İlk TBMM binasındaki “Hâkimiyyet Milletindir” levhâsı ile Gurebâ Hastanesi’ndeki “Olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi” levhâsı da ona aittir. Ayrıca Topkapı Sarayı Müzesi ile Kahire’deki Dârü’l-kütûbi’l-mısrıyye’de hilyeleri, Yavuz Sultan Selîm Türbesi’nde Abdülhak Hâmid Tarhân’ın manzumesini hâvî ta’lik levhâsı, Sultan II. Mahmud Türbesi’nde de Zenci Mahmud Şerîf Paşa’nın terceme-i hâlini içeren H. 1338/M. 1920 tarihli ta’lik levhâsı vardır(Env. no: 58). Ayasofya’daki Üçyüzlü Çeşme’nin üzerindeki âyetler ile hâlen Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastahânesi olarak kullanılmakta olan Bakırköy’deki Reşâdiye Kışlası’nın inşâ kitâbesi de onun eseridir. Her ne kadar ta’likte olduğu kadar fazla eser vermemişse de, Sultan Selîm Cami hazîresindeki Sultan Abdülmecîd Türbesi’nin kapısı üzerindeki mermere mahkûk “Cennâti ‘Adnin Miftâh Lehümü’l-ebvâb” ayeti ile mezkûr camideki levhâ ve Eyüp Sultan Türbesi’ndeki H. 1335/M. 1916 tarihli “Aman Ya Hazret-i Muhammed” yazılı levhâ(Env. no: 65) celi sülüsteki mahâretinin delilleridir. Hulûsî Yazgan için “maddî sıkıntılar ve hastalıklar nedeniyle zor günler geçirmiş olduğu evâhir-i hâlinde yazdığı yazılarında bu sıkıntıların izlerini bâriz şekilde görebilmek mümkündür” diyen Ali Alparslan, babasına nisbetle bazı âsârına “Hocazâde” künyesiyle ketebe koyduğunu da nakletmektedir.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
“Benim şefaatim ümmetimden büyük günahlar işleyenler içindir”. Yesarizade’den naklen. 33 x41 cm. Ketebeli.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
”İsm-i Azam”. Talik Hat. Ketebeli. H.1361 / M. 1942 tarihli. 38 x 30 cm.
ALİ TOY (d.1960)
Fatiha Suresi .80 x 60 cm. 2001 tarihli. Ketebeli.
"1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
MEHMED ŞEVKET VAHDETİ EFENDİ (1833-1871)
Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. 21 x 30 cm. 1853 tarihli. "Sizin en hayırlınız Kuran-ı Kerim'i öğrenen ve öğretendir."."Nebi şöyle buyurdu. Dünyanın ayakta kalması dört şeyledir: Alimlerin ilmi, idarecilerin adaleti, zenginlerin cömertliği, fakirlerin duası".
FUAD BAŞAR (d.1953)
Sülüs Nesih hat ile Fatiha Suresi yazılı. Ketebeli.Hicri 1414/Miladi 1994 tarihli. 35 x 45 cm.
Prof. ALİ ALPARSLAN (1922-2006)
Celi Talik Ayet-i Kerime."O, işiten ve bilendir." Ketebeli. Hicri 1423/Miladi 2003 tarihli. 40x50 cm.
TURAN SEVGİLİ (d.1945)
Hilye-i Şerif. Tuğra formunda Besmele ve Celi Divani Hilye-i Şerif metni yazılı. Ketebeli. Hicri 1428 / Miladi 2007 tarihli. 57 x 35 cm
Prof. ALİ ALPARSLAN (1922-2006)
Celi Talik İstif ile Ayet-i Kerime. Ketebeli. "Yardım Allah'tandır ve Fetih yakındır", Hicri 1423/Miladi 2003 tarihli, 45x45 cm.
NECMEDDİN OKYAY (1883-1976)
Talik Kıta.Ketebeli. Hicri 1321 (m.1903) tarihli, 25x25 cm. Tezhib: Gizem Akıncı imzalı, hicri 1362 tarihli.
HİLYE-İ ŞERİF İCAZETNAME ( 1845)
Hilye-i Şerif Formunda İcazetname. Hicri 1262 / M. 1845 tarihli. 47x35 cm. İcazeti Alan : Ali Şükrî . İcazeti Veren : Yusuf Attaî
MACİD AYRAL (1891-1961)
Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. 33 x 56 cm.H. 1363 /M.1943 tarihli. "Sakın ashabıma kötü söz söylemeyin. Nefsim kudretinde olan Allah’a yemin olsun ki; sizden biriniz, Uhud Dağı kadar altın sadaka verse, ashabımdan birinin bir avuç (hurma) sadakasına ulaşamaz; yarısına dahi erişemez."
AHMED HIFZÎ EFENDİ (ö.1767)
Sülüs Nesih Kıta. Ketebeli. Hicri 1171 / Miladi 1757 tarihli. 19x30 cm. Meşhur hattatın yazı kalitesi yüksek , nadir , koleksiyonluk bir eseridir.
Hz. Ömer’in naklettiğine göre, Hz. Peygamber ve ashabı bir gazve dönüşünde şöyle bir olaya şahit olmuşlardır: Allah Resûlü’nün huzuruna bir gazvenin ardından bir grup esir getirilmişti. Bu esirler arasında bir de kadın vardı. Bu kadıncağız, telaşla diğer esirler arasında kaybettiği yavrusunu aramaktaydı. Derken kendi çocuğunu buldu ve onu kucaklayıp göğsüne bastırdıktan sonra emzirmeye başladı. Bu tablo karşısında Allah Resûlü, yanında bulunanlara “Bu kadının çocuğunu ateşe atacağına inanır mısınız?” şeklinde bir soru yöneltti.
Oradakiler, ‘Hayır!’ cevabını verdi. Bunun üzerine Rahmet Peygamberi, Rabbimizin kullarına olan rahmetinin genişliğini anlatmak için O’nun kullarına olan rahmetiyle annenin yavrusuna olan rahmetini şöyle bir benzetmeyle dile getirdi: “Bilin ki, Allah’ın kullarına olan rahmeti, bu kadının çocuğuna olan şefkat ve merhametinden daha fazladır.”
"Türk hat san‘atında daha ziyâde İsmail Zühdi Efendi'nin hocası olarak iştihâr etmiş olan Ahmed Hıfzî Efendi’nin terceme-i hâline dâ’ir ma’lûmâtımız mahdûddur. Moralı Mehmed Efendi’nin oğlu olduğu bilinmekteyse de, doğum yeri ve tarihi hakkında bir bilgi yoktur. Muhtemelen Mora’da dünyaya gelmiş ve ibtida’î tahsîlini memleketinde ikmâl eylemiş idi. Daha sonra medrese tahsîli için İstanbul’a gittiği, bu eyyâmda hüsn-i hatta heves ederek evvelâ Hasırcılar İmâmı Mustafa Efendi’den ve bilâhare Eğrikapılı Mehmed Rasim Efendi'den sülüs ve nesih meşkedib icâzet aldığı bilinmektedir. Hüsn-i hattaki fevkalade kabiliyeti ile hocasının üslûbuna hakkıyla vâkıf olduğundan, teveccühüne de nâ’il olan Ahmed Hıfzî Efendi, son zamanlarında, hocasının bazı öğrencilerine yazı meşketmekle dahi görevlendirilmişti. Günümüze intikal edebilen âsârından, aklâm-ı sittede Eğrikapılı Mehmed Râsim Efendi’nin teveccühüne bî-hakkın lâyık olduğunu ispât eyleyen Ahmed Hıfzî Efendi’nin, en azından bir mektebin hüsn-i hat mu’allimliğini der-uhde ettiği muhakkak olmakla beraber, kaynaklarda buna ilişkin bir bilgi, ne yazıkki mukayyed değildir. Her halde mâ’işetini hüsn-i hattan çıkaran erbâb-ı ma’ariften olup Türk hattatları meyânında kudretli bir mevki elde etmiş olduğu anlaşılan Ahmed Hıfzî Efendi, H. 20 Rebi’ü’l-ahir 1181/M. 15 Eylül 1767 tarihindeki vefâtını takiben Eğrikapı’da hocasının yanına defnedilmiş ve ömrü boyunca meclisinden ayrılmadığı Mehmed Râsim Efendi’ye âhirette de eşlik etme şerefine nâ’il olmuştur. Bir hayli tilmizi olduğu nakledilen Ahmed Hıfzî Efendi’nin en meşhur öğrencileri, Mustafa Râkım Efendi’nin ağabeyi İsmâ‘il Zühdî Efendi ile Eğrikapılı Mehmed Râsim Efendi’den intikal eden şâkirdân zümresinden olan Abdülkadir Hamdî Efendi’dir. Bunların hâricinde Rûznâmeci Süleyman Hikmetî Efendi, Mehmed Emîn Efendi ve Kadı Müfid Efendi’nin de ondan mücâz olduğu bilinmektedir. " (Kaynak: İsmail Orman makalesinden alıntıdır.)
ÇIRÇIRLI ALİ EFENDİ (ö.1902)
Celi Sülüs İstif. 1895 tarihli. Ketebeli. 42 x 38 cm. " Ya Hazreti Feyz Muhammed Es-Sadık.Sellemehullah." yazılı.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
Sülüs Nesih Kıta. Hafız Osman'ın h.1095 tarihli kıtasından naklen. Ketebeli. 30 x 35 cm. Yazı kalitesi , kondüsyonu ve içeriği ile yüksek koleksiyonluk değer arzeden bir eserdir.
HASAN SIRRI EFENDİ (1836-1907)
Celi Sülüs İstif. "Allah , Muhammed , Ömer, Osman , Ebubekir, Ali " yazılı. Ketebeli. 43 x 60 cm.
KAMİL AKDİK (1861-1941)
Celi Sülüs Levha. Ketebeli. "Allah başarının sahibidir ve O en iyi dosttur".Hicri 1351/Miladi 1933 tarihli. 53x64 cm ( Çerçeveli: 67x78 cm) Meşhur hattatın sanat kalitesi yüksek, orijinal tezhipli ve müzelik bir eseridir.
MAHMUD CELÂLEDDİN EFENDİ (1749-1830)
İki farklı kalınlıkta sülüs hattıyla yazılmış vebadan korunma duası. Ketebeli. 38x50 cm.(Çerçeveli: 51x63 cm). Renkli kağıt üzerine altın ile zerendud tekniğinde yazılmıştır. Yazının etrafı sarmaşık motifleriyle çevrilmiş olup, dış kısımda farklı tonlarda altınlarla bitkisel süsleme bulunmaktadır.
ALİ ULVİ EFENDİ (ö.1873)
Celi Sülüs Levha.Ketebeli, 52x84 cm, "Allah her işinizde yardımcınızdır". 19.yüzyıl. (Çerçeveli : 67x99 cm)
MUSTAFA BEKİR PEKTEN (1913-1994)
Sülüs Nesih Levha. Tezhib: RİKKAT KUNT,imzalı. 42x42 cm."Allah(cc)-Muhammed(as)-Ali(ra)" ve Ayeti Kerime yazılı. Ketebeli. Hicri 1399/ M.1978 tarihli
MUSTAFA BEKİR PEKTEN (1912-1994)
Celi Sülüs hat ile "Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım isteriz" ayeti yazılı. Tezhib: Dündar Tahsin Aykutalp, imzalı. 34 x 54 cm. Hicri 1401/m.1980 tarihli.
HATTAT ŞEFİK BEY (1819-1880)
Zerendud Levha. " Allah güzeldir, güzelliği sever". Ketebeli. Hicri 1281 tarihli. 33 x 58 cm. Orijinal çerçevesiyle. Çerçeveli Ebat: 45 x 70 cm.
ÇIRÇIRLI ALİ EFENDİ (ö.1902)
Altın mürekkeple Fuzuli'nin meşhur beyti yazılı. Celi Sülüs İstif. Ketebeli. 32 x 43 cm. Hicri 1287 / M.1870 tarihli."Cevri gönlümdür çeken gözdür gören ruhsarını,Allah Allah kam alan kimdir çeken kimdir ta'ab".
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
"Sülüs Karalama". Çift taraflı. Ketebeli. 38 x 29 cm. Orijinal tezhibiyle.
MUSTAFA CEMİL EFE
Özel Tasarım Hilye-i Şerif. Ketebeli. Hicri 1426 tarihli, 50x38 cm.
Prof. SÜLEYMAN BERK (d.1966)
Celi Sülüs İstif. Ketebeli. Hicri 1423/ M. 2004 tarihli. Ayet: "İnsana Allah'ın yazdığından başkası isabet edemez" 31x50 cm (Çerçeveli:46x65 cm)
HOCAPAŞALI İBRAHİM AFİF EFENDİ (ö.1767)
Sülüs Levha. Ketebeli. Hadisi-i Şerif yazılı. Hicri 1168 / M. 1754 tarihli. 32x36 cm. "Ölülerinizin iyiliklerini söyleyin, hatalarını ise örtün".
DERVİŞ ABDULLAH VEFAÎ (1814)
Sülüs Nesih Kıta. Hadis-i Şerifler yazılı.Ketebeli. H.1230 / M.1814 tarihli.28x34 cm."İyilerin kalpleri , sırların hazineleridir." Hz.Peygamber buyurdular ki: "Üç kişinin duası kabul olur: Anne babanın duası, misafirin duası ve mazlumun duası." Hz. Peygamber buyurdular ki: Himmetin yüceliği imandandır
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
Sülüs Levha. Mahmud Celaleddin Efendi'den naklen yazılı. 27x47 cm. Ketebeli. "Yöneldiğinizde ferahlık veren yer iyidir"*Yazı kalitesi , nadiriyeti ve kondüsyonu itibarı ile koleksiyonluk bir eserdir.
ARNAVUTZADE HAFIZ AHMED EFENDİ (ö.1806)
Sülüs Nesih Kıta. Hicri 1188 / M. 1774 tarihli. Ketebeli. 26 x 33 cm
ALİ TOY (d.1960)
Modern Kufi (Makıli) Hat ile "En-Nûr" yazılı. Dörtlü Kompozisyon. İmzalı. 2008 tarihli. 76 x 76 cm.
"1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
ALİ TOY (d.1960)
Tuğra formunda "Besmele". İmzalı. Hicri 1418/ Miladi 1997 tarihli. 60x72 cm. ( Çerçeveli: 75 x87 cm) Tezhib: "Emine" imzalı, Hicri 1428/ M.2007 tarihli. Eski dönem. Kondüsyonu, nadiriyeti ve yazı kalitesi itibarı ile koleksiyonluk bir eserdir.
"1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
HASAN SIRRI EFENDİ (1836-1907)
Kufi Levha. "Allah'ın yardımı üzerine olsun" yazılı. Ketebeli. 28x40 cm.
HASAN SIRRI EFENDİ (1836-1907)
Kufi-Talik hat ile "Dü cihanda eger altın ola dersen nâmın, Sikkesi altına gir Hazreti Mevlânâ'nın" yazılı. Ketebeli. 42x48 cm. Çerçeveli Ebat: 58 x 66 cm.
Prof. FEVZİ GÜNÜÇ (1956-2013)
"Besmele-i Şerif". İmzalı, Hicri 1425 / Miladi 2005. 30 x 53 cm.