MÜZAYEDE KATILIMI HAKKINDA BİLGİLENDİRME
Müzayedemiz “Salon ve Online Müzayede” şeklinde gerçekleşecek olup, saat 14:00 itibariyle web sitemizden canlı olarak yayınlanacaktır. Buna ek olarak , 9 - 17 Aralık tarihleri arasında internet sitemiz (www.istanbulantiksanat.com) üzerinden ön peyler toplanmaktadır. Nihai sonuç, 17 Aralık Pazar günü 14:00’da Levent Sheraton Otel Balo Salonu’nda yapılacak canlı müzayedede her bir eserin sırasıyla satışından sonra belli olacaktır.
Müzayedeye katılımlar aşağıdaki üç şekilde gerçekleşecektir;
1. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü salona gelerek ve bayrak alarak katılım sağlanabilecektir.
2. Online olarak katılım sağlanabilecektir. Bu şekilde katılım sağlamak isteyenlerin www.istanbulantiksanat.com adresine giderek “kayıt ol” sekmesinde gerekli bütün bilgileri doldurup kayıt olmaları gerekmektedir. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra sanatseverler 9 - 17 Aralık tarihleri arasında giriş yaparak eserlere ön teklif verebilir ve 17 Aralık Pazar günü saat 14:00’da başlayacak canlı müzayedeye salonla eş zamanlı olarak katılıp teklif verebileceklerdir.
3. Telefonla katılım sağlanabilecektir. Müzayede kataloğu web sitemiz üzerinden online olarak ve pdf formatında görülebilecektir. Dileyen sanatseverler müzayede öncesi telefonla pey verebiilir. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü müzayedeye telefonla canlı katılım sağlayıp ilgilendikleri eserlere de ayrıca pey verebilecektir. Bu şekilde katılmak isteyenlerin 17 Aralık Pazar günü 13:00’a kadar 0532 171 53 31 numaralı telefonla irtibata geçip kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Eser ekspertizleri Sn. Bayram Karşit ve Prof. Süleyman Berk tarafından yapılmıştır.
Müzayedemizde uygulanacak komisyon oranı %9'dur.
Prof. ALİ ALPARSLAN (1923-2006
“Talik Besmele”İmzalı, 2001 tarihli.Tezhib: Ömer Şen, imzalı ,Hicri 1426/ Miladi 2006 tarihli . 32 x 72 cm.
Çevresindeki hemen herkese karşı hoşgörülü ve gönül ehli zarif bir insan olarak tanınmış, kendisinden müstefiz olmak isteyenlere “rızây-ı Bârî” için kapısını her da’im açık tutan çelebi karakterli bir zât idi. Türk Dil Kurumu’nun üyesi olup Kadı Burhaneddin Divanı’ndan Seçmeler, Ahmed Paşa, Şeyh Galip, Türk Hattatları gibi eserleri vardır. Hüsn-i hatta, Haydarpaşa Lisesi’nde okuduğu esnâda gördüğü Kâmil Akdik’in hayatına dâir kitap ile merak sarmış ve Necmeddîn Okyay’dan ta’lik meşketmeye başlamıştır. 1948’de İmâde’l-hasenî’yi taklîden yazdığı kıt’a ile icâzetnâme aldıktan sonra, eğitim için gittiği İran’da da , İran üslûbunda ta’lik yazı dersleri almıştı. İbnülemin’in “oldum demeyip olmağa çalışmasını” tavsiye ettiği Ali Alparslan için Süheyl Ünver’in, “asrımızın Yesârî’si” dediği dahi söylenir. Hâlim Özyazıcı’dan öğrenmiş olduğu dîvânî hattında da zamanın yeganesi idi.
Prof. FEVZİ GÜNÜÇ (1956-2013)
“Besmele-i Şerif ” İmzalı, Hicri 1425 / Miladi 2005, 30 x 53 cm.
ABDURRAHMAN NACİM (1833-1894)
“Talik Zerendud Levha”. Ketebeli, Allah'ı metheden Farsça şiir yazılı. 38 x 38 cm. Hicri 1278 / M.1862 tarihli.
MEHMED NURİ SİVASİ (? - 1935)
“Besmele” İmzalı. Gubari levha, içerisinde Fetih Suresi’nden ayetler yazılı ,40 x 80 cm.
ABBAS BAĞDADİ (1951 - 2023)
“Ayet’el Kürsi” .Sülüs nesih kıt'a, ketebeli. Hicri 1429 (m.2008) tarihli .50 x 70 cm. (Hamit Aytaç’ın talebesidir)
HASAN SIRRI EFENDİ (1836 - 1907)
“Celi Sülüs İstif ”. Ketebeli, “Allah, Muhammed, Ömer, Osman, Ebubekir, Ali” yazılı. 43 x 60 cm.
Süleymâniye müderrislerinden Beypazarlı Mehmed Emîn Efendi’nin oğlu olup H. 1252/M. 1836-1837 yılında Yeniköy’de doğdu. Oradaki ibtidâî mektebde okurken Kur’an’ı hıfzetdi. Yine oradaki Ra’ufî Dergâhı şeyhi Mehmed Emîn Efendi’den yazı meşkederek icâzet aldı. Musikî dersleri aldığı Kazasker Mustafa İzzet Efendi’den istifâde ile hüsn-i hatta maharet kazandı.
Eğitimini tamamladıktan sonra Ahkâm-ı Adliyye Nezâreti kâtiblerinden olarak senelerce devam etti. Daha sonra Meclis-i Ticâret İcrâ Dairesi’ne nakledildi ve icrâ memurluğuna kadar yükseldi. Sağlık sorunları nedeniyle emekliye sevkedildikten birkaç sene sonra 1325 yılının Şa’bân(Eylül-1907) ayında vefât etti. Rumelihisarı Kabristanı’nda medfun bulunan annesinin ve kızının yanına defnolundu. Naaşı daha sonra Yenikapı Mevlevîhânesi kabristanına nakledilmiştir.
MUSTAFA BEKİR PEKTEN (1913 - 1994)
“Nesih Levha” Ketebeli, Kanuni Sultan Süleyman’ın “Halk içinde muteber” ile başlayan meşhur şiiri yazmakta. 1959 tarihli , 38 x 27 cm.
ALİ NECMEDDİN EFENDİ (19.yy)
“Celi Sülüs İstif ”“Allah Birdir” yazılı, cetvelleri altınla çekilmiş yazının çevresini altın yaldızla çiçekli bir su çevrelemektedir. Hicri 1305 (m.1887) tarihli. 33 x 36 cm. Ketebeli.
ALİ TOY (1960)
Makili-Kufi Hat ile “Maşaallah (Allah’ın dilediği olur)” yazılı. İmzalı, 2009 tarihli ,70 x 70 cm.
1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
ŞALCIZADE SEYYİD HASAN HÜSNÎ EFENDİ (ö.1864)
“Bil ki muhakkak Allah’dan başka ilâh yoktur ve Muhammed (sav) Allah’ın Rasulüdür”. Celi sülüs istif, ketebeli. Hicri 1273 (Miladi 1856) tarihli. Tezhibi, yazı kalitesi ve nadiriyeti ile müzelik bir eserdir.
“Levhanın alt kısmında “Hafız
Râif beyefendi birâderimize
yâdigâr-ı âcizânemdir. 8 Temmuz
1337, Mehmed Bahaeddin” notu
bulunmaktadır.
53 x 50 cm.
Prof. ALİ ALPARSLAN (1922-2006)
“Celi Talik İstif ile Ayet-i Kerime” İmzalı, “Yardım Allah’tandır ve Fetih yakındır”Hicri 1423 (M.2003) tarihli, 45 x 45 cm.
ALİ TOY (1960)
“Celi Talik Besmele” Ketebeli, Hicri 1434 tarihli ,68 x 96 cm.
1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
ALİ TOY (1960)
Celi Divani hat ile “Allah Celle Celaluhu” yazılı. Miladi 2007 tarihli, ketebeli ,45 x 35 cm.
1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
SULTAN ABDÜLMECİD (1823 - 1861)
Abdülmecid Bin Mahmud Han ketebeli, Ayeti Kerime yazılı “Allah en hayırlı koruyucudur ve O merhametlilerin en merhametlisidir ”. (Yusuf, 64) 42 x 96 cm. Dönem işi orijinal tezhipli, saray işi celi sülüs zerendud hat levha.* Nadiriyeti, eser kalitesi ve mükemmel kondisyonu itibariyle müzelik bir eserdir.
YAHYA HİLMİ EFENDİ (1833 - 1907)
“Hilye-i Şerif ” Ketebeli, Hicri 1299 (M.1881) tarihli, 58 x 41 cm.* Yazı kalitesi, mükemmel kondisyonu ve sıradışı hilye metni ile müzelik bir hilyedir.
İSMET HANIM (19. yüzyıl)
Hilye-i Şerif. 40 x 34 cm. Ketebeli. Ketebeli, aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi ile kaleme alınmış eserin baş
makamında muhakkak besmele, göbek kısmında Hz. Muhammed‘in
dış görünüşünü anlatan nesih metin, etek kısmında sülüs hatla Arapça,
mealen; "Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik" ayeti ve
ketebe yer almaktadır. Eserin çevresini sülüs hatla yazılmış Ayetü‘l Kürsi çevirmektedir. Cetvelleri altınla çekilmiş olup dış pervazı zerefşanlıdır. Eser, hanım bir hattatın elinden çıkmış olması itibariyle de önemli, nadir bir hilyedir.
ÇAVUŞZADE AHMED EFENDİ(ö.1777)
“Sülüs Nesih Hilye-i Şerif ” Ketebeli , Hicri 1162 (m.1748) tarihli , 49 x 36 cm. (Çerçeveli Ebat: 65 x 52 cm.)
Mehmed Efendi nâmında bir zâtın oğlu olup Edirne’nin Kıyık Mahallesi’nde doğdu. Gençliğinde hüsn-i hatta ilgi duyarak, beldesinin önde gelen hattatlarından olan Haffafzâde Hüseyin Efendi’den sülüs ve nesih meşkedip H. 1130/M. 1717 senesinde icâzet aldı. Eğitimini tamamladıktan sonra müderris olup Edirne medreselerinde tedris-i ilimle meşgul olmaya başladı. Daha sonra ilmiye zümresine dâhil olarak Rumeli’nde muhtelif kadılık hizmetlerinde bulundu. Edirne Kadısı iken vefât etmişse de tarihi tespit edilememiştir. Edirne'de bir para vakfı kurduğu bilinen Ahmed Efendi’nin “âsâr-ı kalemiyyesi” ile meşhur olduğu, hâlen Köprülü Kütüphânesi’nde bulunan H. 1177/M. 1763-1764 tarihli hadis kitabından anlaşılmaktadır.Edirne’de Çavuşzâde demekle şehirdir. Belde-i mezbûrede Kıyık semtinde mütevattın ve Haffâfzâde Hüseyn Efendi’den sülüs ü neshte izn ü icazet ile “lezzet” (1130) târihinde mütemekkin olmuştur. Âsâr-ı kalemiyyesi vardır.
EMİNE SERVET HANIM (1853-1912)
“Aşere-i Mucizat ” Ketebeli , 83 x 67 cm.*Yazı kalitesi, içeriği ve hanım bir hattatın elinden çıkmış olması nedeniyle yüksek koleksiyon değerine sahip nadir bir eserdir.
BEŞİKTAŞLI NURİ KORMAN (1868 - 1952)
Hattat Beşiktaşlı Hacı Nuri [Korman] Efendi’nin Hilye-i Şerifi, Yeniköylü Hasan Sırrî Efendi’nin Oğlu Medresetü’l Hattatîn Tezhip Hocası Nuri [Urunay] Efendi’nin Harikûlâde Tezhibiyle. Hicri 1362 (M.1943) târihli , 49 x 33 cm.
HASAN RIZA EFENDİ (1848 - 1920)
“Celi Sülüs Hat Levha ” İmzalı, Hicri 1317 (M. 1899) tarihli . 56 x 45 cm. (Çerçeveli Ebat: 73x62 cm.)
“Sırr-ı aşkı duydı Yemlîha olub lâl ü hâmûş
Mekselînâ oldı hem-râz-ı mezâyâ-yı sürûş
Bâde-yi tevhîdi Mislînâ’ya işrâb itdiler
Bî-tekellüf içdi Mernûş u Debernûş Şâzenûş
Cür’a kalmışdı meğer câm-ı Kefeştetayyuş’dan
Kâse-lîs-i bezm olub Kıtmîr dahi kalmadı boş”
ÇIRÇIRLI ALİ EFENDİ (ö.1902)
“Celi Sülüs İstif ” Ketebeli. Hicri 1288 / M.1871 tarihli. “Bunun üzerine Rabbi onu (Meryem’i) güzel bir kabulle kabul etti.” (Ali İmran, 37) 58 x 50 cm. (Çerçeveli Ebat: 80 x 72 cm.)
Hüsn-i hattı Şefîk Bey’den meşketmiş ve Kazasker Mustafa İzzet Efendi’den de istifade ile celi sülüste zamanın önde gelenlei aasına girmiştir. Bilhassa oluşturduğu terkib ve tertiblerle dikkati çeken Çırçırlı Alî Efendi’nin “Rabbiyessir” istifini gören Kazasker Efendi’nin, hocası nezdinde onu övüp takdir ettiği dahi nakledilmektedir. Öte yandan onunla anlaşamayan Sâmî Efendi dahi, hüsn-i hattaki kudretini itiraf etmekten çekinmemiş, bir gün çırağı Hatib Ömer Vasfî Efendi ile birlikte Saraçhâne’deki cami’in önünden geçerken, kapı üzerindeki yazısını işaret ederek: “Herif ustadır. Hele şu yazıya bak. Sakın bir şeyine itiraz etme. O, senin gibi ikide bir yalayub yazanlardan değildir.” demiştir. (İsmail Orman yazısından alıntıdır.
ÇIRÇIRLI ALİ EFENDİ (ö.1902)
“Celi Sülüs İstif ” Ketebeli. 72 x 64 cm. (Çerçeveli Ebat: 87x79 cm .)“Fahri âlem enbiyanın zât-ı müstesnasıdır .Sırrı ayat-ı nübüvvet lafzının manasıdır .Oldular bir hücceti Pakize cümle enbiya .Hatm olup zat-ı Muhammed Mustafa imzasıdır”
ÇIRÇIRLI ALİ EFENDİ ((? - 1902)
Hüsn-i hattı Şefîk Bey’den meşketmiş ve Kazasker Mustafa İzzet Efendi’den de istifade
ile celi sülüste zamanın önde gelenlei aasına girmiştir. Bilhassa oluşturduğu
terkib ve tertiblerle dikkati çeken Çırçırlı Alî Efendi’nin “Rabbiyessir” istifini gören
Kazasker Efendi’nin, hocası nezdinde onu övüp takdir ettiği dahi nakledilmektedir.
Öte yandan onunla anlaşamayan Sâmî Efendi dahi, hüsn-i hattaki kudretini
itiraf etmekten çekinmemiş, bir gün çırağı Hatib Ömer Vasfî Efendi ile birlikte
Saraçhâne’deki cami’in önünden geçerken, kapı üzerindeki yazısını işaret ederek:
“Herif ustadır. Hele şu yazıya bak. Sakın bir şeyine itiraz etme. O, senin gibi ikide bir
yalayub yazanlardan değildir.” demiştir. (İsmail Orman yazısından alıntıdır.
MEHMED TAHİR EFENDİ (ö.1845)
Celi Sülüs Levha” Ketebeli . 40 x 50 cm.“Gönül yıkmak harâb itmek gibidir Beyt-i Ma’mûr’ı / Velî yapmak hezârân Kâ’be bünyâd itmeden yeğdir/ Kul itmek lûtf u ihsân ile kendüye bir azâdı /Efendim nice yüzbin bende âzâd itmeden yeğdir”
HATTAT FERİD BEY (1857 - 1930)
“Sülüs Levha” Ketebeli “Allahım, senin isyankar kulun sana geldi. Günahlarını ikrar ediyor ve affetmen için sana yalvarıyor. Eğer affedersen bu senin fazlındandır.” manalı İbrahim bin Edhem Hazretleri’nin duası yazılı. 55 x 51 cm.
BEŞİKTAŞLI NURİ (1865 - 1951)
“Celi Sülüs Levha” Ketebeli, Hicri 1307 (M.1889) tarihli. Tezhib: Feyza Şen / Mihela Alpayer. 93 x 72 cm. (Çerçeveli Ebat: 112 x 91 cm.)
“Sırr-ı aşkı duydı Yemlîha olub lâl ü hâmûş
Mekselînâ oldı hem-râz-ı mezâyâ-yı sürûş
Bâde-yi tevhîdi Mislînâ’ya işrâb itdiler
Bî-tekellüf içdi Mernûş u Debernûş Şâzenûş
Cür’a kalmışdı meğer câm-ı Kefeştetayyuş’dan
Kâse-lîs-i bezm olub Kıtmîr dahi kalmadı boş”
MAHMUD CEMALEDDÎN EFENDİ (ö.1893)
“Celi Sülüs İstif ”Hicri 1299 (M.1882) tarihli Ketebeli “Allah Celle Celaluhu, Muhammed Sallallahu Aleyhi Vesellem, Ebubekir, Ali, Osman, Ömer, Hasan, Hüseyin. (Allah hepsinden razı olsun)” yazmaktadır. Kondüsyonu ve sanat kalitesi itibarı ile müzelik bir eserdir. 42 x 60 cm.
RECEBZADE HASAN RÜŞDİ EFENDİ (ö.1813)
Ketebeli, H.1188 (M. 1774) tarihli, sülüs-nesih hat levha. Hadis-i Şerifler yazılıdır. 66 x 41 cm.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898 - 1964)
“Müzelik Muhakkak - Nesih Kıta” Kamil Akdik’ten naklen yazılı. Ketebeli, Hicri 1339 / M.1920 tarihli. 40 x 44 cm.
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898 - 1964)
“Sülüs Nesih Kıta” İmzalı. “Hz. Rakım merhumun biraderi İsmail Zühdi yazısından naklen” yazılı. Yazdığı yer olarak “Tepebağ” notunu düşmüştür. “Kendi yerine getirmediğim bir şeyi nasihat olarak söylemekten Allah’a sığınırım.” 33 x 40 cm.
ABDULLAH ZÜHDİ EFENDİ (1835 - 1878)
“Ya Hazreti Sad bin Ebi Vakkas R A” Ketebeli. H.1270 (M.1853) tarihli . Celi Sülüs İstif. Eserle beraber Hüseyin Gündüz tarafından verilen sertifikası da verilecektir. 57 x 46 cm
MAHMUD CELÂLEDDÎN (1749 - 1830)
İki farklı kalınlıkta sülüs hattıyla yazılmış Tâun (vebadan korunma) duâsı levhası. Ketebeli . 38 x 50 cm.
CÂBÎZÂDE ABDULLAH EFENDİ(1660 - 1737)
“Sülüs Levha” Ketebeli . 46 x 34 cm. Levhanın ilk iki satırı şiirdir. Sonraki üçüncü satırda Hz.Peygamber Efendimizin (sav) kabrinin bulunduğu yer ile Mescidi Nebevi minberi arasındaki yerin fazileti hakkında bir Hadis vardır. Son iki satırda Hz. Peygamber kabri ile ilgili övücü mısralardır.
BEŞİKTAŞLI NURİ (1865 - 1951)
Hicri 1367 (M.1947) tarihli Talik Mail Kıta. “Nuri Mevlevi” ketebeli. 50 x 35 cm.“Cihan-ı câm u felek sâkî-i ecel mi, halâik-i bâde nûş-i meclis vî, hulâsa nîst asla hiç kesrâ, ezan-ı câm ve ezân-ı sâki ezân-ı mey”
MEHMED BAHİR EFENDİ
“Sülüs Nesih Kıta” Ketebeli, Hicri 1371 (M.1951) ,ketebesinde Kamil Akdik talebesi olduğunu belirtmiştir. Dönemine ait orijinal tezhibi ve yazı kalitesiyle müzelik bir eserdir. 45 x 35 cm. "Ey halimi bilen Allah'ım itimadım sanadır" "Tevekkül edenler yanlız Allah'a tevekkül etsinler" yazılıdır, nesih yazılarda da Hadis-i Şerifler yazılıdır.
DERVİŞ ABDULLAH VEFAÎ (1814 - ?)
“Sülüs Nesih Kıta” Hadis-i Şerifler yazılı, ketebeli, H.1230 (M.1814) tarihli. 28 x 34 cm. “İyilerin kalpleri , sırların hazineleridir.” Hz. Peygamber buyurdular ki; “Üç kişinin duası kabul olur; Anne babanın duası, misafirin duası ve mazlumun duası.” Hz. Peygamber buyurdular ki; Himmetin yüceliği imandandır.
MACİD AYRAL (1891 - 1961)
“Sülüs Nesih Kıta” Ketebeli, H. 1363 (M.1943) tarihli, “Sakın ashabıma kötü söz söylemeyin. Nefsim kudretinde olan Allah’a yemin olsun ki; sizden biriniz, Uhud Dağı kadar altın sadaka verse, ashabımdan birinin bir avuç (hurma) sadakasına ulaşamaz; yarısına dahi erişemez.” 33 x 56 cm.
AHMED HIFZÎ EFENDİ (ö.1767)
“Sülüs Nesih Kıta”Ketebeli, Hicri 1171 (Miladi 1757) tarihli. Meşhur hattatın yazı kalitesi yüksek, nadir,koleksiyonluk bir eseridir. 19 x 30 cm.
NECMEDDİN OKYAY (1883 - 1976)
Talik Kıta. Ketebeli, Hicri 1321 (M.1903) tarihli. Tezhib: Gizem Akıncı imzalı, Hicri 1362 tarihli. 25 x 25 cm.
CEVAD HURAN (d.1979)
“Celi Sülüs İstif ”“Hadis-i Şerif ” yazılı. “Şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenlere olacaktır.” Ketebeli. Hicri 1425 (M.2004) tarihli. 60 x 120 cm.
HALİL MANTIK
“Sülüs – Nesih Hilye-i Şerif ” Ketebeli , Tezhip: Şifa Sanat . 75 x 55 cm.
MEHMED NURİ SİVASİ (ö.1935)
Gubari Hat Levha Ketebeli, hicri 1349 (M.1930) tarihli, Mevlevi sikkesi formunda, “Ya Hazreti Mevlana Muhammed Celaleddin-i Rumi Kuddise Sirruhu’s Sami” “Subhanallahi ve bihamdihi-Sunhanallahül Azim” yazılı. Meşhur hattatın nadir bulunur koleksiyonluk yazılarındandır. 35 x 30 cm.
ALİ ULVİ EFENDİ (ö.1873)
“Celi Sülüs Levha” Ketebeli, “Allah her işinizde yardımcınızdır” 19. yy. 52 x 84 cm.
MERYEM NEVRUZİ (1986)
“Muhakkak reyhani hat ile Hilye-i Şerif ” İmzalı. Hicri 1435 (m. 2013) tarihli . 100 x 60 cm.
MEYSEM HADUMAN
“Özel Tasarım Hilye-i Şerif ” İmzalı. Tezhib: Masume Vaşehri . 70 x 70 cm.