VII. Online Müzayede'de yer alan tüm resimler Yüksek Ressam/Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından ekspertiz edilip onaylanmıştır.
VII. Online Müzayede 13 ŞUBAT CUMARTESİ günü saat 15:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir. Her lotun ekranda kalma süresi 30 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.
CEVAT DERELİ (1900-1989)
Peyzaj, "Kayseri", imzalı, tuval üzeri yağlıboya duralite marufle, 33X46 cm
“İlk ve ortaöğrenimini tamamladıktan sonra Sanayi-i Nefise Mektebine giren Dereli, burada İbrahim Çallı atölyesine devam etti ve 1924 yılında mezun oldu. Yarışma sınavını kazanıp öğrenim için Paris’e gönderilen sanatçı, öğrenimini tamamlayıp yurda dönünce Sanayi-i Nefise Mektebi Alisi resim öğretmen yardımcılığına atandı.
1933’de de Tıp fakültesi desinatörlüğüne atanan sanatçı, 1939’da Halkevleri Genel Merkezi tarafından Sinop’a gönderildi ve bu bölge ile ilgili sayısız peyzajlar yaptı. İlk dönemlerinde empresyonist bir tavırla realist kompozisyonlar üreten sanatçı çok sayıda natürmort ve peyzaj yaptı.
Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar birliğinin kurucularından sayılan Cevat Dereli daha sonra (D) gurubuna katıldı. Resim ve Heykel Müzesinde, Milli Kütüphane koleksiyonunda, birçok özel ve resmi koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı Çağdaş Türk Resmine önemli katkılarda bulunmuştur.”
HASAN VECİH BEREKETOĞLU (1895-1971)
"Ankara", imzalı, Ahşap üzeri yağlıboya, 33x41 cm
ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)
"Salacak".İmzalı. 22x26 cm . Karton üzeri yağlıboya
"Eyüp Sultan Veteriner ve Eczacı Askeri Rüştiyesi’ni, daha sonra Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye’yi bitirdi ve 1907’de teğmen olarak askeri yaşamına başladı. Asker kökenli ressamlarımızdan biri olan Ali Rıza Beyazıt, Harp Okulu’ndayken dönemin önemli ressamlarından olan Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’dan resim dersi aldı.
Çocukluğundan beri bu sanata yeteneği olan ressamın eserlerinde Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’nın etkileri görülür. Tabiattan aldığı konuları kendi görüş ve sezişleriyle tuvallerine aktaran sanatçı için peyzaj ustası demek hiç de yanlış olmaz. 1963 yılında ölen sanatçının eserleri özel koleksiyon ve müzelerde yer almaktadır."
AHMET DOĞUER (1890-1945)
"Boğaziçi".İmzalı. 30x40 cm. Tuval üzeri yağlıboya (kartona marufle)
KEMAL İNCESU (1925-1994)
"Üçlü Kompozisyon". İmzalı. 24x21 cm. Karton üzerine akrilik.
KEMAL İNCESU (1925-1994)
"Soyut Kompozisyon". 30x24 cm. İmzalı. Karton üzerine akrilik
KEMAL İNCESU (1925-1994)
"Soyut Kompozisyon".26x25 cm. İmzalı. Karton üzerine akrilik
HAMİT GÖRELE (1903-1980)
"Portre". İmzalı, karton üzeri yağlıboya, 40x30 cm
J. PAVLIKIEVICH
Figürlü İstanbul Peyzaj, imzalı, 1936 tarihli, karton üzerine suluboya, 44x28 cm
"1920'lerde İstanbul'da bulunmuş ve birçok eser yapmıştır. Rus asıllı oryantalist sanatçı suluboyaları ile tanınmaktadır.Amerika'da büyük koleksiyonlarda tabloları bulunmakta ve resimleri birçok kitapta kapak olarak yer almaktadır."
PERRAN ATAMDEMİR (d.1920)
"İstanbul Peyzajı".İmzalı. 1961 tarihli.Tuval üzeri yağlıboya. 30x22 cm
ALEXANDER ROBERTSON
"Bangers Raleigh" İmzalı. 1990 tarihli. 60x76 cm.Tuval üzeri akrilik (duralite marufle)
KADRİ ATAMAL (1903-1988)
Peyzaj, duralit üzeri yağlıboya, 39x45 cm, imzalı
İBRAHİM GÖKÇEN (1904-1958)
Peyzaj, ahşap üzeri yağlıboya, imzalı, 45x50 cm
MUZAFFER AKYOL (d.1945)
"Soyut Kompozisyon".İmzalı. Kağıt üzeri guaj. 1975 tarihli. 22x32 cm
ZİYAD SULTANOV (d.1959)
"Haydarpaşa".İmzalı. 25x35 cm. Karton üzeri yağlıboya.
ESKİ İSTANBUL PEYZAJ
Anonim. Karton üzeri guaj. 40 x58 cm. 19.yy sonu 20.yy başları.
REMZİ TÖREMEN (d.1927)
"Çınarcık".İmzalı. 46x54 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
GÜL PINAR
"Tekneler".İmzalı.1994 tarihli. Karton üzeri yağlıboya. 30x40 cm.
BAHA SAİT (1882-1939)
"Natürmort". İmzalı. 1938 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. 50x60 cm
"Kafkasya’dan Anadolu’ya göç etmiş Dağıstanlı bir Türk ailenin oğlu olan Baha Sait ,yüksek öğrenimini Harp Okulu ve Harp Akademisi’nde yaptı. Resme kabiliyetli bir genç olan Baha Sait, Harp Okulu’nda ressam Üsküdarlı Ali Rıza Bey’in başarılı bir öğrencisi oldu. 1906 yılında Kurmay Yüzbaşı olarak ordu saflarına katıldı ve kısa bir süre sonra da askerlikten emekliye çıkarılarak ayrıldı. Askerlikten ayrıldıktan sonra babasının öğüdüne uyarak bir süre için İstanbul’dan uzaklaştı. Kahire’deki aile dostlarının yanına giderek Mısır’ın ünlü ressam ve hattatlarından süsleme sanatı üzerine dersler aldı, bazı Kahire camilerinin tezyin işlerinde çalıştı. Meşrutiyet’in ilanı üzerine İstanbul’a döndü, sigortacılık ve ticaretle uğraştı.
Hayatının bu döneminde yaptıklarına dair kesin bilgiler yoktur ancak İttihad ve Terakki Cemiyeti’nin sanat ve bilim alanındaki çalışmalarına ilgi duymakta idi. Kimi kaynaklarda ünlü bir İttihatçı olarak adı geçse de İttihatçıların yönetiminde yurt içinde herhangi bir resmi görevde bulunmadı. Ancak İran, Afganistan, Türkistan ve Kafkaslar’daki Türkler’e ilişkin görevler üstlendi. Alevilik konusunda araştırma yapmakla görevlendirilmiş ve değerli araştırma eserleri ortaya koymuştu. Konya ve Kırşehir’de bulunarak Mevlevilik ve Bektaşilik üzerine araştırmalar yaptığı, Mevlâna ve Hacı Bektaş Velî hakkında neşredilmemiş bir kitap yazdığı, Dağıstan’da hükümet kurmaya çalıştığına dair bilgiler vardır. Ona göre Bektaşilik, Kızılbaşlık gibi Anadolu'daki tarikat ve mezhep hareketlerinin kesinlikle İran menşeli değildi ve bu cereyanlar eski Türk adetleri ve gelenekleri ile ilişkiliydi.
Savaştan sonra İstiklal Madalyası ile ödüllendirilen Baha Sait Bey, Tayyare Müfettişliği (Türk Hava Kurumu Müfettişi) görevi ile Anadolu’yu dolaştı. Türk kabilelerinin, özellikle Doğu illerimizdeki dağlık bölgelerde yaşayan ahali ve aşiretlerin soy, dil, mezhep ve geleneklerini incelemeyi kendisine iş edindi, yazılarının bir bölümü Türk Yurdu Dergisi’nde 1926-1927 yıllarında yayımlandı. Resme olan ilgisi hayatı boyunca devam eden Baha Sait Bey, son yıllarında yağlı boya resimler yapmıştı. Baha Sait Bey, 16 Ekim 1939 günü kalp krizi geçirerek hayatını kaybetti. Merkezefendi Mezarlığı’na defnedildi."
PAULETTİ
"Tespihçi" "Constantinople". İmzalı. 1911 tarihli. 19x28 cm. Kağıt üzeri suluboya.
NİHAT TANDOĞAN (1930-2011)
Peyzaj, imzalı, 1995 tarihli, duralit üzeri yağlıboya, 30x40 cm
PERRAN ATAMDEMİR (d.1920)
"Emirgan". Duralit üzeri yağlıboya, 1959 tarihli, 42x32 cm, imzalı
REMZİ TAŞKIRAN
"İstanbul Sokakları".İmzalı. 50x40 cm. 1994 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
"Şifa Gömlekli Kompozisyon Özel Seri". İmzalı. 100x70 cm. Tuval üzeri akrilik
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
"Şifa Gömlekli Kompozisyon Özel Seri". İmzalı. 100x70 cm. Tuval üzeri akrilik
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU
"Koç taşıyan kadın". İmzalı. Tuval üzeri serigrafi. 176/200 numaralı.
MÜNİF FEHİM
"Kompozisyon". İmzasız. Kağıt üzeri suluboya. 26x36 cm. Eserin arkasında eski Türkçe "Türkiye'de ilk defa latin harfleriyle Türkçe. Midhat Sertoğlu" yazmaktadır.
ARİF KAPTAN (1906-1982)
Soyut Peyzaj, imzalı, 1963 tarihli, kağıt üzeri suluboya, 22x33 cm
NASUHİ
"Kedi". İmzalı. 23-10-1929 tarihli. Ankara. 24x37 cm. Karton üzeri yağlıboya.
KASIM KOÇAK
Natürmort. İmzalı. 1986 tarihli. 20x27 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
L. CALLAUT
"Natürmort"İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 32x24 cm. 20.yy başları.
PERRAN ATAMDEMİR (d.1920)
Figürlü Peyzaj. İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 1959 tarihli. 28x38 cm.
ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)
"Değirmendere Çınarlık". İmzalı. 9x14 cm. 1940 tarihli.
"Eyüp Sultan Veteriner ve Eczacı Askeri Rüştiyesi’ni, daha sonra Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye’yi bitirdi ve 1907’de teğmen olarak askeri yaşamına başladı. Asker kökenli ressamlarımızdan biri olan Ali Rıza Beyazıt, Harp Okulu’ndayken dönemin önemli ressamlarından olan Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’dan resim dersi aldı.
Çocukluğundan beri bu sanata yeteneği olan ressamın eserlerinde Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’nın etkileri görülür. Tabiattan aldığı konuları kendi görüş ve sezişleriyle tuvallerine aktaran sanatçı için peyzaj ustası demek hiç de yanlış olmaz. 1963 yılında ölen ressamımızın eserleri pek çok özel koleksiyonlarda yer almaktadır.