MÜZAYEDE KATILIMI HAKKINDA BİLGİLENDİRME
Müzayedemiz “Salon ve Online Müzayede” şeklinde gerçekleşecek olup, saat 14:00 itibariyle web sitemizden canlı olarak yayınlanacaktır. Buna ek olarak , 9 - 17 Aralık tarihleri arasında internet sitemiz (www.istanbulantiksanat.com) üzerinden ön peyler toplanmaktadır. Nihai sonuç, 17 Aralık Pazar günü 14:00’da Levent Sheraton Otel Balo Salonu’nda yapılacak canlı müzayedede her bir eserin sırasıyla satışından sonra belli olacaktır.
Müzayedeye katılımlar aşağıdaki üç şekilde gerçekleşecektir;
1. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü salona gelerek ve bayrak alarak katılım sağlanabilecektir.
2. Online olarak katılım sağlanabilecektir. Bu şekilde katılım sağlamak isteyenlerin www.istanbulantiksanat.com adresine giderek “kayıt ol” sekmesinde gerekli bütün bilgileri doldurup kayıt olmaları gerekmektedir. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra sanatseverler 9 - 17 Aralık tarihleri arasında giriş yaparak eserlere ön teklif verebilir ve 17 Aralık Pazar günü saat 14:00’da başlayacak canlı müzayedeye salonla eş zamanlı olarak katılıp teklif verebileceklerdir.
3. Telefonla katılım sağlanabilecektir. Müzayede kataloğu web sitemiz üzerinden online olarak ve pdf formatında görülebilecektir. Dileyen sanatseverler müzayede öncesi telefonla pey verebiilir. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü müzayedeye telefonla canlı katılım sağlayıp ilgilendikleri eserlere de ayrıca pey verebilecektir. Bu şekilde katılmak isteyenlerin 17 Aralık Pazar günü 13:00’a kadar 0532 171 53 31 numaralı telefonla irtibata geçip kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Eser ekspertizleri Sn. Bayram Karşit ve Prof. Süleyman Berk tarafından yapılmıştır.
Müzayedemizde uygulanacak komisyon oranı %9'dur.
Prof. ALİ ALPARSLAN (1923-2006
“Talik Besmele”İmzalı, 2001 tarihli.Tezhib: Ömer Şen, imzalı ,Hicri 1426/ Miladi 2006 tarihli . 32 x 72 cm.
Çevresindeki hemen herkese karşı hoşgörülü ve gönül ehli zarif bir insan olarak tanınmış, kendisinden müstefiz olmak isteyenlere “rızây-ı Bârî” için kapısını her da’im açık tutan çelebi karakterli bir zât idi. Türk Dil Kurumu’nun üyesi olup Kadı Burhaneddin Divanı’ndan Seçmeler, Ahmed Paşa, Şeyh Galip, Türk Hattatları gibi eserleri vardır. Hüsn-i hatta, Haydarpaşa Lisesi’nde okuduğu esnâda gördüğü Kâmil Akdik’in hayatına dâir kitap ile merak sarmış ve Necmeddîn Okyay’dan ta’lik meşketmeye başlamıştır. 1948’de İmâde’l-hasenî’yi taklîden yazdığı kıt’a ile icâzetnâme aldıktan sonra, eğitim için gittiği İran’da da , İran üslûbunda ta’lik yazı dersleri almıştı. İbnülemin’in “oldum demeyip olmağa çalışmasını” tavsiye ettiği Ali Alparslan için Süheyl Ünver’in, “asrımızın Yesârî’si” dediği dahi söylenir. Hâlim Özyazıcı’dan öğrenmiş olduğu dîvânî hattında da zamanın yeganesi idi.
Prof. FEVZİ GÜNÜÇ (1956-2013)
“Besmele-i Şerif ” İmzalı, Hicri 1425 / Miladi 2005, 30 x 53 cm.
ABDURRAHMAN NACİM (1833-1894)
“Talik Zerendud Levha”. Ketebeli, Allah'ı metheden Farsça şiir yazılı. 38 x 38 cm. Hicri 1278 / M.1862 tarihli.
MEHMED NURİ SİVASİ (? - 1935)
“Besmele” İmzalı. Gubari levha, içerisinde Fetih Suresi’nden ayetler yazılı ,40 x 80 cm.
ABBAS BAĞDADİ (1951 - 2023)
“Ayet’el Kürsi” .Sülüs nesih kıt'a, ketebeli. Hicri 1429 (m.2008) tarihli .50 x 70 cm. (Hamit Aytaç’ın talebesidir)
HASAN SIRRI EFENDİ (1836 - 1907)
“Celi Sülüs İstif ”. Ketebeli, “Allah, Muhammed, Ömer, Osman, Ebubekir, Ali” yazılı. 43 x 60 cm.
Süleymâniye müderrislerinden Beypazarlı Mehmed Emîn Efendi’nin oğlu olup H. 1252/M. 1836-1837 yılında Yeniköy’de doğdu. Oradaki ibtidâî mektebde okurken Kur’an’ı hıfzetdi. Yine oradaki Ra’ufî Dergâhı şeyhi Mehmed Emîn Efendi’den yazı meşkederek icâzet aldı. Musikî dersleri aldığı Kazasker Mustafa İzzet Efendi’den istifâde ile hüsn-i hatta maharet kazandı.
Eğitimini tamamladıktan sonra Ahkâm-ı Adliyye Nezâreti kâtiblerinden olarak senelerce devam etti. Daha sonra Meclis-i Ticâret İcrâ Dairesi’ne nakledildi ve icrâ memurluğuna kadar yükseldi. Sağlık sorunları nedeniyle emekliye sevkedildikten birkaç sene sonra 1325 yılının Şa’bân(Eylül-1907) ayında vefât etti. Rumelihisarı Kabristanı’nda medfun bulunan annesinin ve kızının yanına defnolundu. Naaşı daha sonra Yenikapı Mevlevîhânesi kabristanına nakledilmiştir.
MUSTAFA BEKİR PEKTEN (1913 - 1994)
“Nesih Levha” Ketebeli, Kanuni Sultan Süleyman’ın “Halk içinde muteber” ile başlayan meşhur şiiri yazmakta. 1959 tarihli , 38 x 27 cm.
ALİ NECMEDDİN EFENDİ (19.yy)
“Celi Sülüs İstif ”“Allah Birdir” yazılı, cetvelleri altınla çekilmiş yazının çevresini altın yaldızla çiçekli bir su çevrelemektedir. Hicri 1305 (m.1887) tarihli. 33 x 36 cm. Ketebeli.
ALİ TOY (1960)
Makili-Kufi Hat ile “Maşaallah (Allah’ın dilediği olur)” yazılı. İmzalı, 2009 tarihli ,70 x 70 cm.
1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
ŞALCIZADE SEYYİD HASAN HÜSNÎ EFENDİ (ö.1864)
“Bil ki muhakkak Allah’dan başka ilâh yoktur ve Muhammed (sav) Allah’ın Rasulüdür”. Celi sülüs istif, ketebeli. Hicri 1273 (Miladi 1856) tarihli. Tezhibi, yazı kalitesi ve nadiriyeti ile müzelik bir eserdir.
“Levhanın alt kısmında “Hafız
Râif beyefendi birâderimize
yâdigâr-ı âcizânemdir. 8 Temmuz
1337, Mehmed Bahaeddin” notu
bulunmaktadır.
53 x 50 cm.
Prof. ALİ ALPARSLAN (1922-2006)
“Celi Talik İstif ile Ayet-i Kerime” İmzalı, “Yardım Allah’tandır ve Fetih yakındır”Hicri 1423 (M.2003) tarihli, 45 x 45 cm.
ALİ TOY (1960)
“Celi Talik Besmele” Ketebeli, Hicri 1434 tarihli ,68 x 96 cm.
1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
ALİ TOY (1960)
Celi Divani hat ile “Allah Celle Celaluhu” yazılı. Miladi 2007 tarihli, ketebeli ,45 x 35 cm.
1960 senesinde Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde dünyaya geldi. Tavşanlı Tunçbilek Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi'nde devam etti. Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını Yıldız Üniversitesi’nde Röleve-Restorasyon dalında tamamladı. Öğrencilik yıllarında hat sanatına ilgi duymaya başlayan Toy, 1985 senesinde Prof. Dr. Ali Alparslan ile tanışarak talik hat üzerine dersler aldı. Talik hattan 1988 senesinde icazet alan Toy, 1988-1992 yılları arasında rika, divâni ve celi divâni hatları çalıştı. Hocası Prof. Dr. Ali Alparslan ile olan beraberlikleri, hocanın vefatı olan 2006 senesine kadar devam eden Toy’un hat eğitimi tam 21 sene sürdü.
Ali Toy; talik, divâni, celi divâni ve rika hatlarından başka şikeste, küfi ve mağribi hatları da araştırarak bu hatların birkaçından karma tasarımlar yazdı. Her çeşit klasik hattı, modern hattı ve çizgiyi eserlerinde başarıyla kullanan Toy’un yazdığı modern hatlar, mimarlık ve klasik hat eğitiminin kesişmesi sonucu ortaya çıkan eserlerdir. Ayrıca klasik hat tasarımlarında ve yeni arayışlarda Toy’un mimarlığının etkisi büyüktür. Yurt içinde ve yurt dışında birçok sergiye katılan ve 28 şahsi sergi açan Toy, IRCICA’nın düzenlediği 4 ayrı yarışmadan 6 ödül aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren ve özellikle talik, divâni ve modern hat eserleriyle dikkat çeken Ali Toy, modern hatlarda mimari tasarım bilgisi ve temel geometrik çizgileri kullanmaktadır.
2017 yılında "Geleneksel sanatların yeni nesil sanatçılar eliyle tekrar fark edildiği bir dönemde, olgunluk çağında modern mimari ile hat sanatını aynı güzellikte buluşturmayı başarması, tasarımlarındaki kendine has yalın, etkili ve dengeli üslubuyla geleneksel hat sanatımıza bir bakıma yeniden can suyu vermesi" sebebiyle 'Geleneksel Sanatlar' dalında Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü verildi."
ENVER FAZIL (1972)
“Hatlı Kompozisyon” "Kim Allah'a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona bir çıkış yolu açar. Onu beklemediği yerden rızıklandırır. Kim Allah'a tevekkül ederse, O kendisine yeter. Şüphesiz Allah, emrini yerine getirendir. Allah, her şeye bir ölçü koymuştur". İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,120 x 152 cm.
ENVER FAZIL (1972)
“Çengelköy” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,110 x 110 cm.
TANJU DEMİRCİ (1961 - 2016)
“Soyut Kompozisyon” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,150 x 150 cm.
HALUK AKAKÇE (1970 - 2023)
“Figüratif ” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,160 x 120 cm.
AYHAN TAŞKIRAN (1968)
“Figüratif ” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 2014 tarihli ,140 x 105 cm.
AYHAN TAŞKIRAN (1968)
“Panik” Tuval üzeri yağlıboya ,2014 tarihli, 70 x 90 cm.
TİMUR KERİM İNCEDAYI (1942)
“Peyzaj” İmzalı, karton üzeri pastel boya, 2003 tarihli ,95 x 150 cm.
EREN EYÜBOĞLU (1907 - 1988)
“Figüratif ” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 1988 tarihli, 100 x 73 cm.
MEVLÜT AKYILDIZ
“Maskeli Balo” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,1986 tarihli, 80 x 100 cm.
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975)
“Figüratif ”,İmzalı, kağıt üzeri karışık teknik ,30 x 23 cm.
LEYLA GAMSIZ (1921 - 2010)
“Peyzaj” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 45 x 35 cm.
İVON KARSAN (1907-1986)
“Natürmort” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,1973 tarihli, 50 x 38 cm.
ADNAN VARINCA (1918 - 2014)
“Peyzaj” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,1975 tarihli, 38 x 46 cm.
BURHAN UYGUR (1940 - 1992)
“Gece Hüznü” İmzalı, karton üzeri karışık teknik , 30 x 23 cm.
KOMET (1941-2022)
“Figüratif ” İmzalı, tuval üzerine yağlıboya ,(duralite marufle), 1977 tarihli ,25 x 90 cm.
AYHAN TAŞKIRAN (1968)
“Bulut Yiyen At” , Tuval üzeri yağlıboya ,2023 tarihli, 88 x 79 cm. İmzalı.
ADNAN VARINCA (1918 - 2014)
“Natürmort” İmzalı, prestual üzeri yağlıboya , 33 x 20 cm.
ÖMER ULUÇ (1931 - 2010)
“Figüratif ” İmzalı, kontrplak üzeri yağlıboya ,1999 tarihli,70 x 55 cm.
MUSTAFA ATA (1945)
“Figüratif ” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,2011 tarihli, 150 x 180 cm. Eser, Mustafa Ata Retrospektif kitabında basılıdır.
FİKRET MUALLA (1903 - 1967)
“Natürmort” İmzalı, kağıt üzeri karışık teknik .Kataloge Eser . 1948 tarihli ,47 x 62 cm.
BURHAN DOĞANÇAY (1929-2013)
“Kurdeleler” İmzalı, kağıt üzeri guaj boya ,75 x 55 cm.
BAHAR OGANER (1980)
“Merdivenler” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,2008 tarihli, 180 x 160 cm.
TANJU DEMİRCİ (1961 - 2016)
“Soyut Kompozisyon” İmzalı, tuval üzeri karışık teknik , 140 x 100 cm. Eski dönem.
İSMET BİRSEL (1934-2017)
“Figüratif Kompozisyon” Tuval üzeri yağlıboya , 1990 tarihli, 50 x 40 cm.
Prof. NEDRET YAŞAR (1968)
“Kelebek Avcısı” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 60 x 60 cm.
HÜSEYİN BİLİŞİK (1923 - 2004)
“Köy” İmzalı, ahşap üzeri yağlıboya , 64 x 47 cm.
ÇAĞATAY ODABAŞ (1980)
“I am Norman Bates” Tuval üzeri akrilik. İmzalı, 2018 tarihli ,150 x 150 cm.
ADEM GENÇ (1944)
“Konstrüktivist Resim” Tuval üzeri yağlıboya .İmzalı, 2016 tarihli , 89 x 116 cm.