• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

SALON MÜZAYEDESİ / SHERATON İSTANBUL LEVENT / KLASİK & ÇAĞDAŞ TABLOLAR VE HAT MÜZAYEDESİ

MÜZAYEDE KATILIMI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Müzayedemiz “Salon ve Online Müzayede” şeklinde gerçekleşecek olup, saat 14:00 itibariyle web sitemizden canlı olarak yayınlanacaktır. Buna ek olarak , 9 - 17 Aralık tarihleri arasında internet sitemiz (www.istanbulantiksanat.com) üzerinden ön peyler toplanmaktadır. Nihai sonuç, 17 Aralık Pazar günü 14:00’da Levent Sheraton Otel Balo Salonu’nda yapılacak canlı müzayedede her bir eserin sırasıyla satışından sonra belli olacaktır.

Müzayedeye katılımlar aşağıdaki üç şekilde gerçekleşecektir;

1. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü salona gelerek ve bayrak alarak katılım sağlanabilecektir.

2. Online olarak katılım sağlanabilecektir. Bu şekilde katılım sağlamak isteyenlerin www.istanbulantiksanat.com adresine giderek “kayıt ol” sekmesinde gerekli bütün bilgileri doldurup kayıt olmaları gerekmektedir. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra sanatseverler 9 - 17 Aralık tarihleri arasında giriş yaparak eserlere ön teklif verebilir ve 17 Aralık Pazar günü saat 14:00’da başlayacak canlı müzayedeye salonla eş zamanlı olarak katılıp teklif verebileceklerdir.

3. Telefonla katılım sağlanabilecektir. Müzayede kataloğu web sitemiz üzerinden online olarak ve pdf formatında görülebilecektir. Dileyen sanatseverler müzayede öncesi telefonla pey verebiilir. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü müzayedeye telefonla canlı katılım sağlayıp ilgilendikleri eserlere de ayrıca pey verebilecektir. Bu şekilde katılmak isteyenlerin 17 Aralık Pazar günü 13:00’a kadar 0532 171 53 31 numaralı telefonla irtibata geçip kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Eser ekspertizleri Sn. Bayram Karşit ve Prof. Süleyman Berk tarafından yapılmıştır.

Müzayedemizde uygulanacak komisyon oranı %9'dur.

Lot: 63 » Resim

HAMİT GÖRELE (1896 - 1980)

“Heybeli’de Gezinti” .Ahşap üzeri yağlıboya. “H. Görele” imzalı . 40 x 50 cm

1896 yılında Görele’de doğdu. İlk ve orta okulu Gümüşhanede okudu. Lise öğrenimini İstanbul’da bitirdi. 1922 yılında girdiği mühendis mektebinden 2 yıl sonra ayrılarak Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. 1928 ‘de Akademiden mezun olduktan sonra Hikmet Onat ve Çallı İbrahim ile çalışmalar yaparken Amerikan Kız Koleji’nde ve Galatasaray Lisesinde Resim Öğretmenliği yaptı. 1928 yılında Avrupa Resim Yarışmasını 2.likle kazanınca Maarif Vekaleti tarafından Fransa’ya tahsile gönderildi. Paris’teki başarılarından dolayı 16.2.1929’da Maarif Vekaletinden takdirname aldı. 1930 ‘da Montparnasse Bulvarı “Grand Galerie Moderne” de açılan karma sergide Firavunun Eşi ve Odalık adlı resimleriyle Cezanne, Matisse, Picasso, Bonnard ve Lhote gibi çağımızın dev ressamlarıyla yan yana yer aldı. Görele, Andre Lhote atölyesinde ve Akademie Moderne ‘de dört yıl çalıştı. 1933 ‘te yurda döndü. Bir yandan “Müstekil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği” ‘nin sergilerine katılan ve başkanlığını da yapan sanatçı diğer taraftan açtığı kişisel sergilerle çağdaş türk resminin ilk örneklerini de verdi. 1934 ile 1940 yılları arasında İstanbul, Ankara ve Anadolu’nun çeşitli illerinde (Antalya,Erzurum,Çankırı,Sivas) resim öğretmenliği yapan Görele çeşitli sergilerle sanat yaşamını sürdüdü. Görele Her yenlikte olduğu gibi çeşitli eleştrileride göğüslemek zorunda kaldı.Sanatçı katıldığı yurt içi ve yurt dışı sergilerin dışında çok sayıda yazı,makale,eleştri ve çevirilerle Türk resim sanatına modern kişiliğini kazandırmak için uzun, yorucu, dirençli ve çoğu zamanda tek başına ve özverili bir mücadele verdi. 1965’te Türk Çağdaş Ressamlar Derneği Başkanlığına getirilen sanatçı, 1967 yılında “Yılın Sanatçısı” ödülüne değer görüldü. Hamit Görele daha sonra 1978 yılında “ Devlet Onur Belgesi “ verilen iki ressamdan biri oldu. Türk resim sanatının önemli yapı taşlarından biri olan Hamit Görele 6 Haziran 1980 tarihinde aramızdan ayrıldı.
Detaylar
Lot: 64 » Resim

HAMİT GÖRELE (1896 - 1980)

“Pierloti’den Haliç”. İmzalı, ahşap üzeri yağlıboya. 1940’lar .38 x 50 cm.

1896 yılında Görele’de doğdu. İlk ve orta okulu Gümüşhanede okudu. Lise öğrenimini
İstanbul’da bitirdi. 1922 yılında girdiği mühendis mektebinden 2 yıl sonra ayrılarak
Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. 1928 ‘de Akademiden mezun olduktan sonra
Hikmet Onat ve Çallı İbrahim ile çalışmalar yaparken Amerikan Kız Koleji’nde ve
Galatasaray Lisesinde Resim Öğretmenliği yaptı. 1928 yılında Avrupa Resim Yarışmasını
2.likle kazanınca Maarif Vekaleti tarafından Fransa’ya tahsile gönderildi.
Paris’teki başarılarından dolayı 16.2.1929’da Maarif Vekaletinden takdirname aldı.
1930 ‘da Montparnasse Bulvarı “Grand Galerie Moderne” de açılan karma sergide
Firavunun Eşi ve Odalık adlı resimleriyle Cezanne, Matisse, Picasso, Bonnard ve
Lhote gibi çağımızın dev ressamlarıyla yan yana yer aldı. Görele, Andre Lhote atölyesinde
ve Akademie Moderne ‘de dört yıl çalıştı. 1933 ‘te yurda döndü. Bir yandan
“Müstekil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği” ‘nin sergilerine katılan ve başkanlığını
da yapan sanatçı diğer taraftan açtığı kişisel sergilerle çağdaş türk resminin ilk
örneklerini de verdi. 1934 ile 1940 yılları arasında İstanbul, Ankara ve Anadolu’nun
çeşitli illerinde (Antalya,Erzurum,Çankırı,Sivas) resim öğretmenliği yapan Görele
çeşitli sergilerle sanat yaşamını sürdüdü.
Görele Her yenlikte olduğu gibi çeşitli eleştrileride göğüslemek zorunda kaldı.Sanatçı
katıldığı yurt içi ve yurt dışı sergilerin dışında çok sayıda yazı,makale,eleştri
ve çevirilerle Türk resim sanatına modern kişiliğini kazandırmak için uzun, yorucu,
dirençli ve çoğu zamanda tek başına ve özverili bir mücadele verdi. 1965’te
Türk Çağdaş Ressamlar Derneği Başkanlığına getirilen sanatçı, 1967 yılında “Yılın
Sanatçısı” ödülüne değer görüldü. Hamit Görele daha sonra 1978 yılında “ Devlet
Onur Belgesi “ verilen iki ressamdan biri oldu. Türk resim sanatının önemli yapı
taşlarından biri olan Hamit Görele 6 Haziran 1980 tarihinde aramızdan ayrıldı.

Detaylar
Lot: 65 » Resim

NEVİN ÇOKAY (1930 - 2012)

“Atlar” .Prestual üzeri yağlıboya ,35 x 45 cm. İmzalı.

1930 yılında İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Anadolu’nun çeşitli kentlerinde tamamladı. 1947 yılında girdiği Devlet Güzel Sanatlar Akademisini 1953 yılında Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesinde bitirdi. Öğrencilik yıllarında arkadaşlarıyla beraber “Onlar grubu”nu kurdu. 1953’te Adalet Cimcoz’un “Maya” galerisinde ilk kişisel sergisini açtı. 1950-1953 yılları arasında resim uğraşlarının yanında, Nedim Otyam’ın İstanbul Radyosu’ndaki halk türküleri korosunda dört yıl çalıştı. 1952’de İtalya’da konserler verip halk oyunları gösterilerinde bulundular. Nedim Otyam’ın yönetmenliğinde “Yurda Dönüş” adında bir film çevirdi. Film dublajları yaptı. 1954’ten sonra kendini tamamen resim çalışmalarına verdi. Yöresel konuları işledi; figüratif bir anlayış çerçevesinde, ölçülü biçim bozma yöntemiyle fırçasını oynattı. Her yıl açtığı kişisel sergilerden başka, çeşitli toplu sergilere katıldı. Bunlar arasında Devlet Resim-Heykel Müzesi, Paris Genç Sanatçılar Bienali de bulunmaktadır. 1961 yılında düzenlenen “İstanbul Sanat Festivali”nde ikincilik ödülü aldı. 1979 yılında Hollanda’ya çağrılı olarak gitti, resimleri bir yıl süreyle Deventer, Lahey ve Rotterdam’ın çeşitli müze ve galerilerinde sergilendi, Hollanda televizyonunda röportajları yapıldı. Resim ve Heykel Müzesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Belediyesi, İstanbul Üniversitesi, Yugoslavya’da Umjetnicka Galerij’de Hollanda ve Almanya’da özel ve resmî koleksiyonlarda tabloları bulunmaktadır. On yedi yıl lise resim ve sanat tarihi öğretmenliği yaptı. Ayrıca kendi atölyesinde üç yıl, Levent Sanat Galerisi Resim Atölyesinde dört yıl, Çizgi Sanat Evi Atölyesinde üç yıl resim dersi verdi. Çalışmalarına kendi atölyelerinde devam etti. Evli ve bir çocuk annesiydi. 24 Temmuz 2012 tarihinde, Foça’da vefat etti.
Detaylar
Lot: 66 » Resim

NEVİN ÇOKAY (1930 - 2012)

“Figüratif ” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya . 50 x 70 cm

1930 yılında İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Anadolu’nun çeşitli kentlerinde tamamladı. 1947 yılında girdiği Devlet Güzel Sanatlar Akademisini 1953 yılında Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesinde bitirdi. Öğrencilik yıllarında arkadaşlarıyla beraber “Onlar grubu”nu kurdu. 1953’te Adalet Cimcoz’un “Maya” galerisinde ilk kişisel sergisini açtı. 1950-1953 yılları arasında resim uğraşlarının yanında, Nedim Otyam’ın İstanbul Radyosu’ndaki halk türküleri korosunda dört yıl çalıştı. 1952’de İtalya’da konserler verip halk oyunları gösterilerinde bulundular. Nedim Otyam’ın yönetmenliğinde “Yurda Dönüş” adında bir film çevirdi. Film dublajları yaptı. 1954’ten sonra kendini tamamen resim çalışmalarına verdi. Yöresel konuları işledi; figüratif bir anlayış çerçevesinde, ölçülü biçim bozma yöntemiyle fırçasını oynattı. Her yıl açtığı kişisel sergilerden başka, çeşitli toplu sergilere katıldı. Bunlar arasında Devlet Resim-Heykel Müzesi, Paris Genç Sanatçılar Bienali de bulunmaktadır. 1961 yılında düzenlenen “İstanbul Sanat Festivali”nde ikincilik ödülü aldı. 1979 yılında Hollanda’ya çağrılı olarak gitti, resimleri bir yıl süreyle Deventer, Lahey ve Rotterdam’ın çeşitli müze ve galerilerinde sergilendi, Hollanda televizyonunda röportajları yapıldı. Resim ve Heykel Müzesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Belediyesi, İstanbul Üniversitesi, Yugoslavya’da Umjetnicka Galerij’de Hollanda ve Almanya’da özel ve resmî koleksiyonlarda tabloları bulunmaktadır. On yedi yıl lise resim ve sanat tarihi öğretmenliği yaptı. Ayrıca kendi atölyesinde üç yıl, Levent Sanat Galerisi Resim Atölyesinde dört yıl, Çizgi Sanat Evi Atölyesinde üç yıl resim dersi verdi. Çalışmalarına kendi atölyelerinde devam etti. Evli ve bir çocuk annesiydi. 24 Temmuz 2012 tarihinde, Foça’da vefat etti.
Detaylar
Lot: 71 » Resim

SABRİ BERKEL (1907 - 1993)

“Yoğurtçu II” İmzalı, tuval üzeri akrilik , 100 x 72 cm. Eserin; Yüksek Ressam/ Restoratör Bayram Karşit ve Prof. Kemal İskender (Resim Heykel Müzesi Eski Müdürü) sertifikaları mevcuttur.

Üsküp doğumlu Sabri Berkel, Üsküp Sırp-Fransız Okulu’nun ardından 1928’de Belgrad Güzel Sanatlar Okulu’na devam etti. 1929-1935’te Floransa Güzel Sanatlar Akademisi’nde Felice Carena’nın atölyesinde fresk ve oymabaskı üzerine çalıştı. 1935’te Türkiye’ye döndü ve Léopold Lévy’nin isteği üzerine Güzel Sanatlar Akademisi’nde Gravür Atölyesi asistanlığına getirildi. 1939’a kadar çeşitli okullarda resim öğretmenliği yaptı. 1947’de Maarif Vekaleti’nin bursuyla “lüks baskı sanatı” araştırmaları için gönderildiği Paris’te André Lhote’un atölyesine devam etti. 1939’da Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, 1941 ve 1945’te d Grubu, 1940’tan sonra ise Devlet Resim ve Heykel Sergilerine katıldı. 1957’de Sao Paulo Bienali’nde Türkiye adına sergiyi İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi düzenledi, sergi komiseri ise akademi hocası Sabri Berkel oldu. Berkel, Bedri Rahmi Eyüboğlu ile beraber bienalin resim bölümünde Türkiye’yi temsil etti. 1949-1974’te Güzel Sanatlar Akademisi’nin Dekoratif Sanatlar Bölümü’nde atölye hocalığı yaptı, 1977’de akademiden emekli oldu. 1962’den sonra Avusturya, İsviçre ve Hollanda’da kişisel sergiler açtı. 1961’de Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde birincilik ödülü alan Berkel, 1991’de Devlet Sanatçısı seçildi.
Detaylar
Lot: 79 » Resim

İBRAHİM SAFİ (1898 - 1983)

“Natürmort” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,1931 tarihli, 74 x 50 cm.

Genç yaşlardaki eğitimini Moskova Güzel Sanatlar Akademisi’nde alan
İbrahim Safi, I. Dünya Savaşı sırasında İstanbul’a geldi ve burada yerleşti.
İstanbul’da Sanayi-i Nefise Mektebi’ne girdi ve Namık İsmail Atölyesi’nde
çalıştı. 1923 yılında buradan mezun oldu. Namık İsmail’in yanındaki çalışmalarını
1930’a kadar sürdürdü. İlk sergisini 1946’da İstanbul’da açtı.
1955’ten sonra İsviçre, Münih, Köln, Frankfurt, Bonn, Viyana, Roma, Paris,
Marsilya, Atina olmak üzere yurtdışında 10 yıl süreyle araştırmalar yaptı.
Naci Kalmukoğlu ile birlikte çalışıp, yurtiçi ve yurtdışında birçok sergi
düzenledi. Geçimini resim aracılığı ile sağlayan sanatçı aynı zamanda bir
çok öğrenci yetiştirdi. İngiliz ressamlardan Johnson Baker öğrencilerinden
biridir. Klasik ekolde bir çok portre çalışmaları bulunmakla birlikte
empresyonist üslupta eserler vermiştir.
Çalışmaları natürmort ve manzara ağırlıklıdır. 1983 yılında ölen ve gerçek
bir usta olan İbrahim Safi, empresyonist, realist çalışmaları ile tanınır.
Eserlerinde canlı renkler kullanan sanatçı konu olarak daha çok peyzajları
seçmiştir. Eserleri birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.

Detaylar
Lot: 80 » Resim

İBRAHİM SAFİ (1898 - 1983)

“Natürmort” İmzalı, tuval üzerine yağlıboya . Eserin; Yüksek Ressam/ Restoratör Bayram Karşit sertifikası mevcuttur. 80,5 x 60 cm.

Genç yaşlardaki eğitimini Moskova Güzel Sanatlar Akademisi’nde alan İbrahim Safi, I. Dünya Savaşı sırasında İstanbul’a geldi ve burada yerleşti. İstanbul’da Sanayi-i Nefise Mektebi’ne girdi ve Namık İsmail Atölyesi’nde çalıştı. 1923 yılında buradan mezun oldu. Namık İsmail’in yanındaki çalışmalarını 1930’a kadar sürdürdü. İlk sergisini 1946’da İstanbul’da açtı. 1955’ten sonra İsviçre, Münih, Köln, Frankfurt, Bonn, Viyana, Roma, Paris, Marsilya, Atina olmak üzere yurtdışında 10 yıl süreyle araştırmalar yaptı. Naci Kalmukoğlu ile birlikte çalışıp, yurtiçi ve yurtdışında birçok sergi düzenledi. Geçimini resim aracılığı ile sağlayan sanatçı aynı zamanda bir çok öğrenci yetiştirdi. İngiliz ressamlardan Johnson Baker öğrencilerinden biridir. Klasik ekolde bir çok portre çalışmaları bulunmakla birlikte empresyonist üslupta eserler vermiştir. Çalışmaları natürmort ve manzara ağırlıklıdır. 1983 yılında ölen ve gerçek bir usta olan İbrahim Safi, empresyonist, realist çalışmaları ile tanınır. Eserlerinde canlı renkler kullanan sanatçı konu olarak daha çok peyzajları seçmiştir. Eserleri birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.
Detaylar
Lot: 81 » Resim

İBRAHİM SAFİ (1899 - 1983)

“Taksim” İmzalı, duralit üzeri yağlıboya , 45 x 35 cm.

Genç yaşlardaki eğitimini Moskova Güzel Sanatlar Akademisi’nde alan İbrahim Safi, I. Dünya Savaşı sırasında İstanbul’a geldi ve burada yerleşti. İstanbul’da Sanayi-i Nefise Mektebi’ne girdi ve Namık İsmail Atölyesi’nde çalıştı. 1923 yılında buradan mezun oldu. Namık İsmail’in yanındaki çalışmalarını 1930’a kadar sürdürdü. İlk sergisini 1946’da İstanbul’da açtı. 1955’ten sonra İsviçre, Münih, Köln, Frankfurt, Bonn, Viyana, Roma, Paris, Marsilya, Atina olmak üzere yurtdışında 10 yıl süreyle araştırmalar yaptı. Naci Kalmukoğlu ile birlikte çalışıp, yurtiçi ve yurtdışında birçok sergi düzenledi. Geçimini resim aracılığı ile sağlayan sanatçı aynı zamanda bir çok öğrenci yetiştirdi. İngiliz ressamlardan Johnson Baker öğrencilerinden biridir. Klasik ekolde bir çok portre çalışmaları bulunmakla birlikte empresyonist üslupta eserler vermiştir. Çalışmaları natürmort ve manzara ağırlıklıdır. 1983 yılında ölen ve gerçek bir usta olan İbrahim Safi, empresyonist, realist çalışmaları ile tanınır. Eserlerinde canlı renkler kullanan sanatçı konu olarak daha çok peyzajları seçmiştir. Eserleri birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.
Detaylar
Lot: 83 » Resim

ŞEREF AKDİK (1899 - 1972)

“İzmir İncir Bahçelerinden” İmzalı, tuval üzerine yağlıboya , 1964 tarihli, 100 x 74 cm.

Reîsülhattâtîn Kâmil Akdik’in oğludur. İstanbul’da doğdu; ilk ve orta öğrenimini Fâtih Merkez Rüşdiyesi’nde yaptı. Babasından hat meşketti ve sülüs, nesih, ta‘likte usta bir hattat oldu. Fakat resme olan büyük istidadı onu bu sanatı meslek olarak benimsemeye sevketti. Hoca Ali Rızâ Bey ve Çallı İbrahim’le tanışarak onların da teşvikiyle 1915’te Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne girdi. Ancak bir süre sonra savaş sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Savaştan sonra tekrar başladığı okulu M. Warnier, Ömer Âdil ve Çallı İbrahim’in atölyelerinde çalışarak 1924’te bitirdi. Bir yıl sonra açılan bir devlet imtihanını kazandı ve sanatını ilerletmek üzere Fransa’ya giderek Paris’te Julian Akademisi’nde Prof. Albert Laurence’le çalıştı. 1928’de İstanbul’a döndü. İlk yıllarından itibaren Güzel Sanatlar Birliği’nin üyesi oldu ve bütün karma sergilerine katıldı. 1941’den sonra Cumhuriyet Halk Partisi’nin, ressamları çeşitli bölgelere göndererek memleket manzaraları yaptırma çalışmalarına katıldı. “Sivas’ta Cer Atelyesi” ve Atatürk’ü makine başında tasvir eden “Telgrafhane” gibi eserlerini bu çalışmaları sırasında yaptı. Resmî görevini 1951 yılına kadar resim öğretmeni, o yıldan sonra da Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocası olarak emekliliğine kadar sürdürdü. İlk sergisini Ankara Halkevi’nde açan Şeref Akdik, gerek Paris’teki öğrencilik yıllarında gerekse memlekete döndükten sonra çeşitli ödüller kazandı. 1957’de o zamanki Şehir Galerisi’nde (şimdiki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi), geçmiş günleri konu alan ilk retrospektif sergisini ve akademiden emekli olduktan sonra da bu kurumun salonlarında aynı tarzda ikinci büyük sergisini açtı. 20 Haziran 1972’de öldü ve Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.Şeref Akdik resmin hemen her türünde çalışmıştır. Empresyonist prensiplere bağlı olup bilhassa manzara ve portrede çok başarılı örnekler vermiştir. Eserleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile Ankara Devlet Resim ve Heykel Galerisi başta olmak üzere Sakıp Sabancı, Ali Koçman, Kemal Erhan gibi kişilerin özel koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 88 » Resim

NAZMİ ZİYA (1881 - 1937)

“Peyzaj” (Yıldız Parkı) İmzalı, mukavva üzeri yağlıboya , 49 x 57 cm. Eser; Yüksek Ressam, Restoratör Bayram Karşit sertifikalıdır. *Eserin 81 x 65 cm ebatlı bir benzeri 2010 tarihli bir müzayedede 750.000 USD satış rakamına ulaşarak Türk müzayedelerindeki en pahalı eserlerden birisi olmuştur.

1881’de İstanbul Aksaray’da doğan Nazmi Ziya, Sultan II. Mehmed’in hocası olan 15. yüzyıl âlimi Molla Gürânî’nin soyundan Ziya Bey’in oğluydu. İlk resim derslerini Hoca Ali Rıza’dan alan Nazmi Ziya, babasının isteğiyle Mekteb-i Mülkiyye’deki öğrenimini tamamladıktan sonra 1902’de Sanâyi-i Nefîse Mektebi’nde Salvatore Valeri, Joseph Warnia-Zarzecki ve Osgan Efendi’nin öğrencisi oldu. 1908’deki mezuniyetinin ardından 1909’da ailesinin olanaklarıyla Paris’e giderek Académie Julian’da, Jean- Paul Laurens’ın atölyesinde çalıştı. Çalışmalarını daha sonra École des Beaux-Arts’da Fernand Cormon’un atölyesinde sürdürdü. Bu yıllarda Almanya ve Avusturya’ya seyahat ederek buralardaki müzeleri de gezme olanağını buldu. 1913’te Avrupa’dan döndü. 1915’te, Enver Paşa’nın Çanakkale cephesinde savaş sırasında yaşananları belgelemek amacıyla seçtiği heyette İbrahim Çallı ile birlikte ressam olarak yer aldı. Nazmi Ziya, Birinci Dünya Savaşı’nın zor koşullarında ailesinin geçimini sağlamak için ticaretle uğraştı. İzmir Muallim Mektebi Müdürlüğü’ne atandı, daha sonra İstanbul’da tedrisat müfettişi olarak çalıştı. Hem eserleriyle hem de jüri göreviyle 1916’dan itibaren düzenlenen Galatasaray Sergileri’nde yer aldı. 1917’de idari bir görevle girdiği Sanâyi-i Nefîse Mektebi’nde 1918-1921 ve 1925-1927 olmak üzere, iki ayrı dönemde müdürlük yaptı. 1937’deki ölümüne kadar aynı kurumda öğretmen olarak görev aldı. Aynı sene İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nin düzenlediği sergilerden biri Nazmi Ziya’nın ilk kişisel sergisi oldu. Türk resim sanatında ilk kez bu kapsamda bir kişisel sergi gerçekleşmiş oldu.

Detaylar
Lot: 91 » Resim

ŞEREF AKDİK (1899 - 1972)

“Kemah’ta Pazar Yeri” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya ,1971 tarihli , 90 x 115 cm.

Reîsülhattâtîn Kâmil Akdik’in oğludur. İstanbul’da doğdu; ilk ve orta öğrenimini Fâtih Merkez Rüşdiyesi’nde yaptı. Babasından hat meşketti ve sülüs, nesih, ta‘likte usta bir hattat oldu. Fakat resme olan büyük istidadı onu bu sanatı meslek olarak benimsemeye sevketti. Hoca Ali Rızâ Bey ve Çallı İbrahim’le tanışarak onların da teşvikiyle 1915’te Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne girdi. Ancak bir süre sonra savaş sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Savaştan sonra tekrar başladığı okulu M. Warnier, Ömer Âdil ve Çallı İbrahim’in atölyelerinde çalışarak 1924’te bitirdi. Bir yıl sonra açılan bir devlet imtihanını kazandı ve sanatını ilerletmek üzere Fransa’ya giderek Paris’te Julian Akademisi’nde Prof. Albert Laurence’le çalıştı. 1928’de İstanbul’a döndü. İlk yıllarından itibaren Güzel Sanatlar Birliği’nin üyesi oldu ve bütün karma sergilerine katıldı. 1941’den sonra Cumhuriyet Halk Partisi’nin, ressamları çeşitli bölgelere göndererek memleket manzaraları yaptırma çalışmalarına katıldı. “Sivas’ta Cer Atelyesi” ve Atatürk’ü makine başında tasvir eden “Telgrafhane” gibi eserlerini bu çalışmaları sırasında yaptı. Resmî görevini 1951 yılına kadar resim öğretmeni, o yıldan sonra da Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocası olarak emekliliğine kadar sürdürdü. İlk sergisini Ankara Halkevi’nde açan Şeref Akdik, gerek Paris’teki öğrencilik yıllarında gerekse memlekete döndükten sonra çeşitli ödüller kazandı. 1957’de o zamanki Şehir Galerisi’nde (şimdiki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi), geçmiş günleri konu alan ilk retrospektif sergisini ve akademiden emekli olduktan sonra da bu kurumun salonlarında aynı tarzda ikinci büyük sergisini açtı. 20 Haziran 1972’de öldü ve Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.Şeref Akdik resmin hemen her türünde çalışmıştır. Empresyonist prensiplere bağlı olup bilhassa manzara ve portrede çok başarılı örnekler vermiştir. Eserleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile Ankara Devlet Resim ve Heykel Galerisi başta olmak üzere Sakıp Sabancı, Ali Koçman, Kemal Erhan gibi kişilerin özel koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 93 » Resim

BATİST (BAPTISTE) LİMONJİAN / LİMONCU EFENDİ (19. yy)

“Natürmort” İmzalı, ipek üzerine yağlıboya , 1895 tarihli . Sanayi-i Nefise üretimi çok özel orijinal çerçevesi içerisinde. 50 x 40 cm. (Çerçeveli ebat: 65 x 55 cm.)

BATİST (BAPTISTE) LİMONJİAN / LİMONCU EFENDİ (19. yüzyıl) Müzehane-i Hümayun Ressamı ve minyatür sanatçısı olan Limoncu Efendi, Asar-Atika Müzesi (İstanbul Arkeoloji Müzesi) Müdür Muavinliği ve Saltanat Müzesi konservatörlüğü gibi önemli görevlerde bulunmuştur. 1873 yılında ilk kez gerçekleştirilen Sanayi Mektebi Sergisi düzenleme komitesinde Limoncu Efendi, Ali Efendi ve Şeker AhmetPaşa bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 94 » Resim

HASAN VECİH BEREKETOĞLU (1895 - 1971)

Eski İstanbul Sokağı. İmzalı, duralit üzeri yağlıboya ,33 x 41 cm.

“Türk İzlenimcileri olarak tanınan 1914 Kuşağı ressamlarındandır. İstanbul’da Hukuk Fakültesi’nde öğrenim gören sanatçı, resim sanatına olan ilgisi sonucu Galatasaray Sergileri’ne de eser vermeye başlamış ve bu sergilerde Halil Paşa’nın ilgisini çekerek ilk resim derslerini 1916- 1920 yılları arasında Halil Paşa’dan almıştır. 1922 yılında Paris’e giderek Julian Akademisi’ne devam etmiştir. Yapıtlarında diğer 1914 Kuşağı sanatçılarına nazaran daha soluk renkleri tercih etmiş, özellikle bej ve gri tonlarını sıklıkla kullanmıştır. İlk sergisini 1922 yılında Rodos’ta açan ressam, daha sonra Ankara ve İstanbul’daki çok sayıda karma sergiye katılmıştır. O günkü adıyla Türk Ressamlar Cemiyeti’nin Galatasaray’da ve Ankara’da açtığı sergilere en çok eserle katılan sanatçı Bereketoğlu olmuştur. Sanatçının evinin bulunduğu Caddebostan Yıldız Sokağı’nın ismi ölümünden sonra H. V. Bereketoğlu olarak değiştirilmiştir.”
Detaylar
Lot: 95 » Resim

HASAN VECİH BEREKETOĞLU (1895 - 1971)

“Kurbağalıdere” İmzalı, duralit üzeri yağlıboya , 42 x 28 cm.

“Türk İzlenimcileri olarak tanınan 1914 Kuşağı ressamlarındandır. İstanbul’da Hukuk Fakültesi’nde öğrenim gören sanatçı, resim sanatına olan ilgisi sonucu Galatasaray Sergileri’ne de eser vermeye başlamış ve bu sergilerde Halil Paşa’nın ilgisini çekerek ilk resim derslerini 1916- 1920 yılları arasında Halil Paşa’dan almıştır. 1922 yılında Paris’e giderek Julian Akademisi’ne devam etmiştir. Yapıtlarında diğer 1914 Kuşağı sanatçılarına nazaran daha soluk renkleri tercih etmiş, özellikle bej ve gri tonlarını sıklıkla kullanmıştır. İlk sergisini 1922 yılında Rodos’ta açan ressam, daha sonra Ankara ve İstanbul’daki çok sayıda karma sergiye katılmıştır. O günkü adıyla Türk Ressamlar Cemiyeti’nin Galatasaray’da ve Ankara’da açtığı sergilere en çok eserle katılan sanatçı Bereketoğlu olmuştur. Sanatçının evinin bulunduğu Caddebostan Yıldız Sokağı’nın ismi ölümünden sonra H. V. Bereketoğlu olarak değiştirilmiştir.”
Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 5
sonraki