VI. Online Müzayede'de yer alan resimler Yüksek Ressam/Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından ekspertiz edilip onaylanmıştır. VI. Online Müzayede 3 OCAK PAZAR günü saat 13:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir. Her lotun ekranda kalma süresi 30 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır. Bilgilerinize arz olunur.
SABRİ BERKEL
İki Figür, imzalı, kağıt üzeri yağlıboya, 10.5 x 14.5 cm NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
*Eserin 70x100 ebatlarındaki bir benzeri ENLEM 80 yayınları "Sabri Berkel" katoloğunda Resim 137 olarak yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL
Soyut Leke, imzasız, kağıt üzeri yağlıboya, 9x11 cm NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
SABRİ BERKEL
Soyut Kompozisyon, imzasız, karton üzeri yağlıboya, 14.5 x 19 cm NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
*Eserin 70x100 ebatlarındaki bir benzeri ENLEM 80 yayınları "Sabri Berkel" katoloğunda Resim 143 olarak yayınlanmıştır."
FAHRELNİSA ZEİD
Portre ve desen çalışmaları, kağıt üzeri yağlıboya, imzasız, 30x23.5 cm, NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Koltukta oturan kadın, imzalı (F.Z inisiyalli), kağıt üzeri karakalem, 17.5 x 20.5 cm NOT:Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Peyzaj, imzasız, kağıt üzeri yağlıboya, 13.5 x 22 cm. NOT:Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Folklörcü, imzalı (FZ inisiyalli), kağıt üzerine karakalem, 29.5 x 23 cm NOT:Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Folklörcü, imzalı (FZ inisiyalli), kağıt üzerine karakalem, 32 x 12 cm NOT:Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
HÜSEYİN BİLİŞİK (1923-2004)
Anne ve Çocuk, imzalı, sunta üzerine karakalem, 45x35 cm
HÜSEYİN BİLİŞİK (1923-2004)
Figürlü Kompozisyon, imzalı, arkası ithaflı, 1990 tarihli, 25 x 20 cm, kağıt üzeri karakalem
HÜSEYİN CAHİT DERMAN (d.1951)
Beykoz, imzalı,tuval üzeri yağlıboya, 50 x 40 cm
AHMET UZELLİ (1904-1978)
Boğaziçi, imzalı, duralit üzeri yağlıboya, 20 x 50 cm
ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)
Peyzaj, duralit üzeri yağlıboya, imzalı, 25x18 cm
SAİM ÖZEREN (1900-1964)
Peyzaj, karton üzeri yağlıboya, imzalı, 34x48 cm, arkası ithaflı
KADRİ AYTOLON (1873-1957)
Peyzaj, imzalı, duralit üzeri yağlıboya, 50 x 38 cm
GÜL PINAR
Peyzaj, imzalı, karton üzeri akrilik, 1994 tarihli, Ebat: 30 * 40 cm
GÜL PINAR
Peyzaj, imzalı, karton üzeri akrilik, 1996 tarihli, Ebat: 30 * 40 cm
ABDURRAHMAN NACİM
Celi Talik Zerendut Levha, imzalı, Hafız'dan Gazel , hicri 1278 tarihli, 35x35 cm
AHMED KAŞİF
Sülüs Nesih Kıta, imzalı, hicri 1204/ miladi 1789 tarihli, Hadis-i Şerif yazılı, 20x33 cm
"Dünyada bir garip veya yolcu gibi ol. Kendini kabirdekilerden kabul et.Sabaha çıktığında akşama çıkacağından söz etme.Akşama çıktığında da sabaha çıkacağından bahsetme."
NURİ EFENDİ
Sülüs Nesih kıta , Hadisi Şerif yazılı, 19.yüzyıl, imzalı, 23X33 cm
"Kaderiyye bu ümmetin Mecusileridir.Hasta olduklarında ziyaretlerine gitmeyin, öldüklerinde şehadette bulunmayın.Salat ve Selam yaratılanların en şereflisi Allah Rasulunün ve Al ve ashabının üzerine olsun" (Kaderiyye:Kader inancını reddeden düşünce ve inanç akımı)
AHMED REFET EFENDİ (ö.1949)
Sülüs Nesih Kıta, imzalı, Hicri 1356 / Miladi 1938 tarihli, 22x30 cm
Resulullah (s.a.v.) buyurdular ki: Her kim inanarak ve karşılını Allah’tan (c.c.) bekleyerek Ramazan orucunu tutarsa geçmiş günahları bağışlanır. Beş vakit namazı kılar, Ramazan orucunu tutar, mallarının zekatını verir, emirlerinize itaat ederseniz Rabbinizin cennetine girersiniz. Nebi (a.s.) buyurdu: Ne varlıklı kişi için ne de kuvvetli ve sağlam kişi için sadaka helal değildir, kendine yetecek kadar malı, çalışmak için gücü kuvveti yerinde olana da sadaka helal değildir. Resulullah (s.a.v.) buyurdular ki: Üç kişi dışında vefat eden ademoğlunun ameli kesilir. Sadaka-i cariye, istifade edilen ilim, kendisine dua eden hayırlı evlat
AHMED ŞÜKRİ EFENDİ
Sülüs Nesih Kıta, imzalı, Hadis-i Şerifler yazılı, 19x29 cm NOT: Önceleri hakkında az malumat sahibi olduğumuz bu ünlü hattatımız bu yazının ketebesinde Bakkal Arif talebesi olduğunu belirtmiştir. Bu yönüyle ayrıca tarihi belge niteliği taşımaktadır.
"Ameller niyetlere göredir"
"Amelsiz ilim yaysız ok gibidir."
"Dünyanın izzeti mal ile ahiretin izzeti amel iledir"
AHMED ŞÜKRİ EFENDİ
Sülüs Nesih Kıta, hicri 1319 tarihli, imzalı, Hadis-i Şerif yazılı, 20.5x29 cm
"Nebi Aleyhisselam buyurdu ki: Bana insanların en sevgilisi Aişe (r.a.) adamlardan da O’nun babası sevdirildi."
"Ahmed Şükri Efendi hüngar çavuşlarındandır.Terceme-i hali ve vefat tarihi malum olmayan hattatımızın bilinen eserlerinden güzel yazdığı anlaşılmaktadır.Çok nadir çıkan kıtalarından birinin ketebesinde Bakkal Arif'in talebesi olduğunu belirtmektedir."
ÇIRÇIRLI ALİ (Ö.1902)
Celi Sülüs İstif, imzalı, "Allah'ı hamd ederek O'nu tüm noksanlıklardan tenzih ederim, yüce azamet sahibi Allah'ı tenzih ederim" Ebat: 25*45 cm. Meşhur hattatın yazı kalitesi yüksek, mükemmel kondüsyonda ve müzelik bir eseridir.
"Hüsn-i hattı Şefîk Bey’den meşketmiş ve Kazasker Mustafa İzzet Efendi’den de istifade ile celi sülüste zamanın önde gelenlei aasına girmiştir. Bilhassa oluşturduğu terkib ve tertiblerle dikkati çeken Çırçırlı Alî Efendi’nin “Rabbiyessir” istifini gören Kazasker Efendi’nin, hocası nezdinde onu övüp takdir ettiği dahi nakledilmektedir.
Öte yandan onunla anlaşamayan Sâmî Efendi dahi, hüsn-i hattaki kudretini itiraf etmekten çekinmemiş, bir gün çırağı Hatib Ömer Vasfî Efendi ile birlikte Saraçhâne’deki cami’in önünden geçerken, kapı üzerindeki yazısını işaret ederek: “Herif ustadır. Hele şu yazıya bak. Sakın bir şeyine itiraz etme. O, senin gibi ikide bir yalayub yazanlardan değildir.” demiştir. "(İsmail Orhan yazısından alıntıdır)
MEHMED NURİ SİVASİ (ö.1935)
Gubari Hat Levha, ketebeli, hicri 1349/miladi 1930 tarihli, 35x30 cm, Mevlevi sikkesi formunda, "Ya Hazreti Mevlana Muhammed Celaleddin-i Rumi Kuddise Sirruhu's Sami" "Subhanallahi ve bihamdihi-Sunhanallahül Azim" yazılı. Meşhur hattatın nadir bulunur koleksiyonluk yazılarındandır.
"Hüsn-i hattı çocukluk çağında iken Abdullah Rüşdî Efendi nâmında bir hattattan meşkederek icâzet almış olan Mehmed Nûrî Sivâsî, yukarıda beyân edildiği üzere gubârîde mâhir bir hattat idi. Bilhassa meşhur hattatların yazılarından istifâde ederek, bunlardan çıkardığı kalıpların içlerini büyük bir sabırla, Yasin ve Bakara gibi sûrelerle dolduran hattatımız, hat san‘atında nev’-i şahsına münhasır bir ekol oluşturmayı başarmıştır.
Üsküdar Yeni Vâlide Cami imâmı Necmeddîn Okyay’ın naklettiğine göre, 1910 senesinde bir gün Üsküdar’a geçmiş olan Sâmî Efendi, namaz için tilmizinin görev yapmakta olduğu cami’e girmiş. O esnâda camide bulunan Mehmed Nûrî Sivâsî’yi üstâd-ı bî-nâzire takdîm eden Necmeddîn Okyay’ın ricâsı üzerine yazılarını tedkîk eden Sâmî Efendi, hayretini gizleyememiş ve açık sözlülüğü ile şu cevabı vermiş: Çıldırmadan yazılmaz.
Gerçekten de büyük bir sabır gerektiren bir sürecin ürünü olan âsârı incelendiğinde, Sâmî Efendi’ye hak vermemek mümkün değildir. Bâb-ı Meşihât menşe’li olduğundan daha ziyâde ta’lik yazı kalıpları kullanmış olan Mehmed Nûrî Sivâsî’nin en özgün çalışması ise, hiç şüphesiz Türk bayrağının ay-yıldız kombinasyonu üzerine yaptığı çalışma olup müte’addid nüshâsını vücûda getirmiştir. Vakıf Hat Sanatları Müzesi başta olmak üzere müzelerde ve özel koleksiyonlarda çok sayıda levhâsı bulunmaktadır."
YAKUP CEM (d.1941)
Deri üzerine hatlı kompozisyon, "Rızık Allah'tandır" yazılı, imzalı, 60x40 cm. Sanatçının eski dönem nadir işlerinden olup koleksiyonluk bir eserdir.
"1949 yılında İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Çocukluğundan beri resme olan büyük tutkusu, daha sonra ünlü bir sanatçı ve hoca olan Hacı İslamiyan`ın yanında pekişti. Büyük beğeni toplayan tezhip, minyatür ve resim çalışmalarıyla; İngiltere’de Oxford, Paris`te Osmanlı`nın Kuruluşunun 700. Yılı etkinlikleri kapsamında, Los Angeles Fullerton`da (California State Art University) ve New York`da sergiler açtı. Pek çok karma sergide eserleri sergilendi. Bir süre Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi`nde öğretim üyeliği de yapan sanatçı, son yıllarda çalışmalarını Amerika’da sürdürmektedir."
YAKUP CEM (d.1941)
Deri üzerine hatlı kompozisyon, Enfal Suresi 41.ayet yazılı, imzalı, 45x30 cm. Sanatçının eski dönem nadir işlerinden olup koleksiyonluk bir eserdir.
"1949 yılında İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Çocukluğundan beri resme olan büyük tutkusu, daha sonra ünlü bir sanatçı ve hoca olan Hacı İslamiyan`ın yanında pekişti. Büyük beğeni toplayan tezhip, minyatür ve resim çalışmalarıyla; İngiltere’de Oxford, Paris`te Osmanlı`nın Kuruluşunun 700. Yılı etkinlikleri kapsamında, Los Angeles Fullerton`da (California State Art University) ve New York`da sergiler açtı. Pek çok karma sergide eserleri sergilendi. Bir süre Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi`nde öğretim üyeliği de yapan sanatçı, son yıllarda çalışmalarını Amerika’da sürdürmektedir."
HAMİT GÖRELE (1903-1980)
Bursa, çift taraflı, arka yüzünde erkek portresi mevcut, 62x50 cm, ön yüzü eski Türkçe arka yüzü Latin harfleriyle imzalı, duralit üzeri yağlıboya
FARUK CİMOK
"Taksim", imzalı, 2002 tarihli, tuval üzeri yağlıboya, Ebat: 44 x 50 cm
FARUK CİMOK
"Çorlulu Ali Paşa Medresesi", imzalı, tuval üzeri yağlıboya, Ebat: 40 x 50 cm
SABİHA RÜŞTÜ BOZCALI (1904-1998)
Rumeli Hisarı, imzalı, karton üzeri yağlıboya, 63x46 cm
EŞREF ÜREN (1897-1984)
"Ankara-Sanatçının Kurtuluş'taki Evi", mukavva üzeri yağlıboya, imzalı, 56x63 cm, 1968 tarihli, *Sabahattin Ergi Ailesi Koleksiyonu
MELAHAT ÜREN (1918-1969)
"Hamam Önünden", imzalı, duralit üzeri yağlıboya, 68 x 32 cm, 26.7.1961 tarihli
NİMET BERDAN (1918-2001)
Figürlü Peyzaj, imzalı, 1974 tarihli,tuval üzeri yağlıboya, 50x60 cm
MUSTAFA TURGUT TOKAT (1901-1988)
Halkalı Ziraat Okulu, imzalı, karton üzeri yağlıboya, 1946 tarihli, 31x50 cm
GÜL PINAR
Peyzaj, imzalı, tuval üzeri yağlıboya, 1997 tarihli, Ebat: 45 * 60 cm
GÜL PINAR
Peyzaj, imzalı, karton üzeri akrilik, 1995 tarihli, Ebat: 30 * 40 cm
P. JOHNSON
Ayasofya, imzalı, 1950 tarihli, 85x50 cm
"İngiliz ressam P. Johnson'ın İstanbul'da yaşadığı dönemde İbrahim Safi ve Naci Kalmukoğlu ile birlikte resim yaptığı bilinmekte, eserlerinde bu iki sanatçının fırça izlerine rastlanabilmektedir"
AGNES EGER (d.1878)
Peyzaj, 1919 tarihli, imzalı, mukavva üzeri yağlıboya, 34x28 cm