VI. Online Müzayede'de yer alan resimler Yüksek Ressam/Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından ekspertiz edilip onaylanmıştır. VI. Online Müzayede 3 OCAK PAZAR günü saat 13:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir. Her lotun ekranda kalma süresi 30 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır. Bilgilerinize arz olunur.
MEHMED DAĞISTANİ
Zerendut Levha, ketebeli, "Maşaallah, Şura Suresi 25.ayet ve Hud Suresi 114.ayet" yazılı, "Şüphesiz ki iyilikler kötülükleri giderir", Hicri 1240 tarihli , 73x55 cm
AHMED NAİM EFENDİ
"Ya Fettah Ya Allah" yazılı Zerendut Levha, hicri 1234 tarihli, ketebeli, 75x55 cm
ALİ TOY
"Allahu Ekber", modern hat, ahşap kesme levha, hicri 1421 tarihli, 95x65 cm
HAT LEVHA
Sülüs yazıyla Allah, Muhammed ve cennetle müjdelenen 10 sahabenin isimleri yazılı, 19.yüzyıl, 35x25 cm. Dört köşesi çok renkli ve altın bezemeli bitkisel tezhipli, mavi ve altın cetvelli, ebruyla çevrili hat levha
HAMİD AYTAÇ(1891-1982)
Talik Besmele, imzalı, kenarları Mustafa Düzgünman ebrulu (imzalı), Hicri 1389 tarihli, 21x41 cm , arkası ithaflı ( Nemizade Nureddin Bey'e Bereket Olsun.Hamidil Amidi)
GUBARİ LEVHA
"Maşaallah" yazısı içerisine Esmaül Hüsna ve ayet-i kerimeler yazılı, 53x53 cm, Osmanlı işi 19.yüzyıl
KAMİL AKDİK (1861-1941)
Celi Sülüs Levha, ketebeli, "Allah başarının sahibidir ve O en iyi dosttur", Hicri 1351/Miladi 1933 tarihli, 53x64 cm. Yazı kalitesi, ebadı ve muhteşem kondüsyonu ile müzelik bir eserdir.
"Hat tarihinde zaman zaman kıdem ve dirayetiyle önde gelen hattatlara verilmesi mûtat olan ‘'Reîsülhattâtîn'' (Hattatların Başı) unvanı son olarak 21 Ağustos 1915'te Kâmil Efendi'ye tevcih edilmiştir.Kâmil Akdik disiplinli hayatı ve perhize dikkat etmesi sebebiyle uzun süren ömrünün sonlarında bile el titremesi ve görme bozukluğu gibi sıkıntılar çekmeden seçkin eserler bırakmıştır.
Dîvân-ı Hümayûn'daki resmî vazifesi esnasında divânî, celî-dîvânî veya rık'a hatlarıyla yazdığı menşur, berat, muâhedenâme, tasdiknâme gibi evrak dışında, yazı hocası olarak hazırladığı meşk'ler de pek çoktur. Ayrıca sülüs-nesih kıtalar, murakka'lar (yazı albümleri), hilye ve levhalar, kitabeler, bazı sûre ve cüzlerden başka birde Mushaf yazmıştır.Eski hattatların eserlerinden meydana gelen kıymetli hat koleksiyonu ölümünden sonra Topkapı Sarayı Müzesi'nce satın alınmıştır."
MEHMED NEŞET EFENDİ
"Her türlü şeytandan, zararlı şeylerden ve kem gözlerden bütün kelimeleri hürmetine Allah'a sığınırım", Celi Sülüs Zerendut Levha, 56x50 cm, ketebeli, dönemine ait orijinal tezhipli, 19.yüzyıl.
HAFIZ İSMAİL HAKKI EL-MARUF SURİZADE
"Aşere-i Mucizat", Sülüs Nesih Levha, 10 Şaban 1302 tarihli, ketebeli. 50x33 cm
MEHMED BAHİR EFENDİ
Sülüs Nesih Kıta, ayet ve hadisler yazılı, ketebeli, Hicri 1371 tarihli, ketebesinde Kamil Akdik talebesi olduğunu belirtmiştir. 45x35 cm. Dönemine ait orijinal tezhibiyle müzelik bir eserdir.
SÜLÜS LEVHA
"Bâb-ı Hak meftûh iken her lahza ehl-i hâcete, İlticâ lâyık mıdır mağrûr-ı câh-ı devlete" yazılı, Hicri 1312 tarihli, 35x60 cm
İSMAİL ZÜHDİ EFENDİ
Arapça Kelam-ı Kibar, Sülüs Levha, 32x 40 cm
*Ketebenin sonradan eklenmiş olması ihtimal dahilindedir"
NECMEDDİN OKYAY (1883-1976)
Ketebeli, hicri 1321 (m.1903) tarihli,25x25 cm. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi ile altı satır talik hatla kaleme alınmış eserde İsmail Efendi isimli bir zatın oğlu Kazım'ın doğumuna tarih düşürülmüştür.Klasik tezyinatlı, altın cetvelli ve pervazları ba
MEHMED SAİD (ö.1920)
Zerendut Levha, imzalı, "Bütün nimetlerine hamdolsun" ,Hicri 1277/Miladi 1861 tarihli, Ebat: 25x48 cm, dönemine ait orijinal tezhip ve çerçevesi içinde.
SEYYİD AHMED HİLMİ
Sülüs Nesih Kıta, Ayet ve hadisler yazılı, 25x22 cm, ketebeli, 18.yüzyıl. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi sülüs ve nesih hatla kaleme alınmış olan eser iki kıtadan müteşekkil olup, sülüs yazılarda Arapça mealen "Allah başarının velisidir" ve "Nimetin devamı şükürledir" yazılıdır.Satır araları altın beynessütur bezemelidir. Koltukları çiçeklerle süslüdür.
KEMAL BATANAY (1893-1981)
Talik Levha, 1969 tarihli,40x40 cm. İlk mısra Fuzuli'nin bir şiirinden alıntıdır. İkinci mısra ise Gönül ve Dursun'un doğumuna tarih düşmedir.Eserin dış pervazı zerefşan ile süslenmiştir.
” Hayâl- i arızun cevlân eder bu çeşm- i pür nemde
Nitekim mevclenmiş suda aks - i âfıtâb oynar “ .
“ Düştü lebden bu tarihi mubârek olsun .
Gönülle Dursun hoşnutlukla Yaşasın "
MUSTAFA RAGIP TUĞTEKİN (1892-1980)
Sülüs Nesih Hilye-i Şerif, Hicri 1396 tarihli, ketebeli, 45x37 cm
MEHMED TAHİR EFENDİ (ö.1845)
Celi Sülüs yazı ile 4 satır yatay levha, ketebeli, 40*50 cm. Nadir bulunur, sanat değeri yüksek , müzelik bir eserdir.
"Gönül yıkmak harâb itmek gibidir Beyt-i Ma'mûr'ı
Velî yapmak hezârân Kâ'be bünyâd itmeden yeğdir
Kul itmek lûtf u ihsân ile kendüye bir âzâdı
Efendim nice yüzbin bende âzâd itmeden yeğdir"
Seyyid Ahmed Efendi'nin oğlu olarak İstanbul'da doğdu. Tahsîli ve Mahmud Celâleddîn Efendi’ye ne zaman bağlandığı ve icâzet aldığı hakkında bir bilgi yoktur. Hâkkâkzâde hattı ile muhârrer Tezkîre-i Hattâtîn’de beyân edildiği üzere “celî yazıda üstâdına fâ’ik” olduğundan, şehzâdelik zamanında Sultan Abdülmecîd’e hüsn-i hat dersleri vermiş ve cülûsundan sonra da “mu‘allim-i hatt-ı sultânî” ünvânını elde ettiği gibi, Nur-ı Osmaniye Cami’nin hitabet hizmetine tayin edilmiştir. Bu hal üzere iken H. 1262/M. 1846'da vefat ederek, Eyüp’te, Kırkmerdiven mevki’nde Hâkim Kutbeddîn Mektebi civârına defnedilmiştir. Ancak bugün mezartaşı mevcut değildir.
ÖMER FAİK EFENDİ (1855-1919)
Zerendut Levha, Ahzap Suresi 35.ayet yazılı,Sülüs Nesih hat, imzalı, 35x110 cm
"Şüphesiz, müslüman erkekler ve müslüman kadınlar, mü'min erkekler ve mü'min kadınlar, gönülden (Allah'a) itaat eden erkekler ve gönülden (Allah'a) itaat eden kadınlar, sadık olan erkekler ve sadık olan kadınlar, sabreden erkekler ve sabreden kadınlar, saygıyla (Allah'tan) korkan erkekler ve saygıyla (Allah'tan) korkan kadınlar, sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allah'ı çokca zikreden erkekler ve (Allah'ı çokca) zikreden kadınlar; (işte) bunlar için Allah bir bağışlanma ve büyük bir ecir hazırlamıştır."
İstanbul’da Ayasofya Camii civarındaki Yerebatan mahallesinde doğdu. Karadeniz Ereğlisi’nden olan Kürekçi Ali Efendi’nin oğludur. İlk mektebe devam ettiği sırada Topçubaşı Bâlâ Süleyman Ağa Mektebi hocası Şumnulu Ömer Rüşdü Efendi’den sülüs ve nesih yazılarını öğrenmeye başladı, 1871’de Bahri Efendi’den icâzet aldı. Oğlu Muhiddin Hattatoğlu’nun verdiği bilgiye göre Fâik Efendi’nin Bâlâ Camii’nde yapılan icâzet merasiminde Reîsülhattâtîn Kazasker Mustafa İzzet Efendi de hazır bulunmuş ve icâzet kıtasının altına icâze cümlesini bizzat yazmıştır. Fâik Efendi daha sonra talebesi olmak istediği Kazasker Mustafa İzzet Efendi’nin tavsiyesiyle onun öğrencisi Mehmed Şefik Bey’e devam etmiştir. Sekiz yıl Şefik Bey’den yazı meşketmiş, ondan sülüs-nesih ve sülüs celîsinin inceliklerini öğrenerek zamanının önde gelen hattatları arasına girmiştir. Fâik Efendi resmî bir görev kabul etmeyip hayatını Cerrahpaşa’da Davutçeşmesi sokağındaki evinde kitap okuyarak, üstatların yazılarını inceleyerek ve yazı yazarak geçirmiştir. Yalnız hocası Ömer Rüşdü Efendi’nin vefatı üzerine Süleyman Ağa Mektebi ile diğer bazı mekteplerde geçici olarak hüsn-i hat hocalığı yapmıştır. 20 Cemâziyelâhir 1337’de (23 Mart 1919) vefat eden Fâik Efendi’nin kabri Silivrikapı dışında, Seyyidnizam caddesinde Bâlâ Kabristanı’nda set üzerindedir.
Hat sanatı yanında mürekkep yapma, kâğıt âharlama ve murakka‘ hazırlama işinde de usta olan Fâik Efendi, tezhip sanatını Beyazıt’ta kâğıtçılar ve mücellitler kâhyası Hacı Ahmed Efendi’den öğrenmiştir. Sesi güzel olan Fâik Efendi mûsikiye de âşina bir sanatkârdı. Ancak onun asıl kıymet ve şöhreti hat sanatının sülüs, nesih ve celî sahasındadır. Halen Topçubaşı Bâlâ Süleyman Ağa Külliyesi’ndeki Şefik Efendi yolunda mevcut celî sülüs yazıları, Fâik Efendi’nin yazı sanatındaki seviyesini gösteren ve günümüze ulaşan güzel örneklerdendir.
FAHRELNİSA ZEİD
Koltukta oturan adam, imzalı (FZ inisiyalli), 26/II/1947 tarihli, 23.5 x 14.5, kağıt üzeri karakalem. NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Düşünceli Kadın Figürü, imzasız, 29x22.5 cm, kağıt üzeri karakalem. NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Portreler, imzasız, kağıt üzeri karakalem, 34x23 cm. NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Portreler, imzasız, kağıt üzeri karakalem, 29.5x23 cm. NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
İnteriyör, imzalı (FZ inisiyalli), 23x29.5 cm, NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Peyzaj, imzalı (FZ inisiyalli), kağıt üzeri siyah kalem, 29.5 x21 cm. NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSA ZEİD
Louis Kenz Sandalye, imzasız, karton üzeri karışık teknik, 26.5 x 16 cm, çift taraflıdır. NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
SABRİ BERKEL
Göğe Yükselenler, imzalı, 30x20 cm, kağıt üzeri yağlıboya NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
*Eserin 220x130 ebatlarındaki bir benzeri ENLEM 80 yayınları "Sabri Berkel" katoloğunda Resim 89 olarak yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL
"Kompozisyon", imzasız, karton üzeri akrilik, 35x50 cm NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
*Eserin 70x100 ebatlarındaki bir benzeri ENLEM 80 yayınları "Sabri Berkel" katoloğunda Resim 73 olarak yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL
"Yazı", imzalı, karton üzeri akrilik, 35 x 50 cm NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
*Eserin 70x87.5 ebatlarındaki bir benzeri ENLEM 80 yayınları "Sabri Berkel" katoloğunda Resim 79 olarak yayınlanmıştır."
SABRİ BERKEL
Soyut Lekeler, imzalı, karton üzeri akrilik, 50x35 cm NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
SABRİ BERKEL
Natürmort, imzalı, karton üzeri akrilik, 35x50 cm NOT: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
*Eserin 55x65 cm ebatlarındaki bir benzeri ENLEM 80 yayınları "Sabri Berkel" katoloğunda Resim 43 olarak yayınlanmıştır."
LEOPOLD LEVY (1882-1966)
Natürmort, imzalı, ahşap üzerine yağlıboya, 35x32 cm.
"Hepsi müzisyen olan beş kardeşin en küçüğüdür. 15 yaşında evdeki Courbert’nin bir resmini kopya ederek ilk resmini yapar. 15 yaşında yalnız resim yapmak için liseyi terkeder. Serbest akademilere devam ederken sürekli Louvre Müzesi’ne giderek oradaki ressamlarla arkadaşlık eder ve resimleri inceler 1898 yılında Luxemburg Bahçesi’nde toplanan sanatçı ve yazarların çevresine girer. Burada uzun sürecek dostluklar kuracaktır.
Levy, 1899 yılında ününtü sağlayacak olan ‘Kapı’ tablosunu” yapar. Bu tabloyu ilk katıldığı sergi olan ‘Salon des Independants’ sergisinde, Matisse çok beğenecek ve baş köşeye asacaktır. 1909’da gravür sanatçısı Heyman ile tanışır ondan gravürün inceliklerini öğrenir. Güzel Sanatlar Demeği’nin üyesi olur ve sürekli olarak sergilerine katılmaya başlar.
1914 yılında askere alınır, Geri hizmette olduğu için bol bol resim yapar. Bu yıllarda en önemli yapıtlarını üretir. Eleştirmenler onun bu döneminde İzlenimciliğe tepki gösterip Kübistlerle aynı şeyi yaptığını belirtirler. Savaştan sonra Akdeniz kıyılarını keşfedecek ve sanatında coşku. heyecan ve lirizm dönemi başlayacaktır.
1923’ten sonra ünü artar. Birçok resim ve gravür sergisi açar. Kitapları resimler. 1934 yılında Lucretius’un ‘Rerum Natura’ (Doğa Üstüne )sının 5. kitabını 41 gravür ile resimler. Ünlü Normandiya transatlantiğinde dekorasyon işleri yapar.
1936’da ‘Legion d’Honneur’ nişanı alır ve şövalye olur. Ocak 1937’den Aralık 1949’a Türkiye’de kalır. Lévy, Türk resminde önemli bir yere sahip olan bir kuşağın yetişmesinde etkili olmuştur. Nuri İyem, Haşmet Akal, Avni Arbaş, Nejad Melih Devrim, Selim Turan, Ferruh Başağa, Fethi Karakaş, Turgut Atalay ve Fethi Kayaalp gibi pek çok sanatçının gelişiminde Lévy’nin etkisi vardır. Ayrıca Lévy, Batı etkili üslupları yansıtan resim anlayışından kopuşu desteklemiştir. Anadolu’yla bağlantısı olan ve toplumsal çevreye duyarlı yeni bir sanat anlayışının biçimlenmesinde rol oynamıştır.
1950 yılından ölüm tarihi olan Aralık 1966’ya kadar Paris’te beş, Londra’da bir sergi açar. 1962 yılında Paris’te açtığı ‘80. yıl’ sergisinin kataloğunun önsözünü Yves Bonnefoy yazar. Onun sanatını en iyi özetleyen bu yazı, daha sonra ‘Heykeltraşlar ve Ressamlar Konusunda’ adlı kitapta yeralacaktır."
HAKKI ANLI (1906-1991)
Natürmort, imzalı, Tuval üzeri yağlıboya, Ebat: 46*38 cm
MUSTAFA PİLEVNELİ (d.1940)
Natürmort, imzalı, 1980 tarihli, ahşap panel üzerine akrilik, 48 x 48 cm
EŞREF ÜREN (1987-1984)
Natürmort, imzalı, karton üzerine yağlıboya, 68x50 cm.
HASAN VECİH BEREKETOĞLU (1895-1971)
Natürmort, imzalı, Duralit üzeri yağlıboya, 37x55 cm
KASİMİR RUBOLOWSKİ (1915-1993)
Natürmort, imzalı, tuval üzeri yağlıboya, 35x27 cm
MÜNİF FEHİM (1899-1983)
Kurbağalıdere,imzalı,duralit üzerine yağlıboya, 50x60 cm.
MEHMET ALİ LAGA (1878-1947)
Peyzaj, Bursa, imzalı, ahşap üzeri yağlıboya, 1928 tarihli, 50x61 cm
HALİD NACİ (1875-1927)
"Fenerbahçe", imzalı, tuval üzerine yağlıboya, 37x55 cm.
HOLGER H. JERİCHAU (1861-1900)
Peyzaj,imzalı,Tuval üzerine yağlıboya, 38x55 cm.
PRIEUR BARDIN (1870-1939)
"Café Turc sur le Bosphore", 1905 tarih ve imzalı, orjinal çerçeveli tuval üzeri yağlıboya, 27x41 cm