10. Online Müzayede'de yer alan tüm resimler kurumumuz güvencesinde olup Yüksek Ressam/Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından ekspertiz edilip onaylanmıştır.
10. Online Müzayede 16 MAYIS PAZAR günü saat 13:02'den itibaren CANLI olarak devam edecektir. Her lotun ekranda kalma süresi 30 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
"Masa Başında Kadın". İmzalı ( F.Z inisiyalli). Kağıt üzeri karakalem.29.5 x 21 cm.*Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
Karakalem figürler. Çift taraflı. A: "Folklörcü".İmzalı. 29x22.8 cm B: Folklörcü. 29x22.8 cm *Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
"İki Kadın". İmzalı ( F.Z inisiyalli). Kağıt üzeri karakalem. 25.5 x 22.5 cm. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
"Gazete Okuyan Adam". İmzalı (F.Z inisiyalli).Kağıt üzeri karakalem. 29.5 x 21 cm. 1947 tarihli. Arkada figür çalışmaları mevcut. *Yüksek Ressam / Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
Koltukta oturan adam, imzalı (FZ inisiyalli), 26/II/1947 tarihli, 23.5 x 14.5, kağıt üzeri karakalem. * Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
2 adet karakalem desen. A: Portre. İmzalı. 30x21 cm. Kağıt üzeri karakalem. Arkada kadın figürü. B:Portre. Kağıt üzeri karakalem. 28.5 x 21.5 cm *Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
3 adet karakalem desen A: Folklorcü. İmzalı. 29x23 cm B: Folklorcü. 29.22.8 cm C: Figürler. 23x29.5 cm *Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
"Portre".İmzalı. 29x22.5 cm. Kağıt üzeri karakalem.Not: Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)
"Peyzaj". İmzalı . Kağıt üzeri karakalem, 23x29.5 cm *Yüksek Ressam/Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
AHMET UZELLİ (1904-1978)
Peyzaj. İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya, 50x65 cm.
HAMİT GÖRELE (1903-1980)
"Bursa". Çift taraflı, arka yüzünde erkek portresi mevcut. 62x50 cm. Ön yüzü eski Türkçe arka yüzü Latin harfleriyle imzalı. Duralit üzeri yağlıboya.
HAMİT GÖRELE (1903-1980)
"Sahil Sarayı Önünde Saltanat Kayığı". Osmanlıca imzalı, karton üzeri yağlıboya, 50 x 70 cm.
HAMİT GÖRELE (1903-1980)
"Kotra Yarışı", imzalı, ahşap üzeri yağlıboya, 57x74 cm.
HAMİT GÖRELE (1903-1980)
"Balıkçılar". İmzalı. Karton üzerine yağlıboya. 32x42 cm.
SELAHATTİN TEOMAN (1901-1980)
"Hisar", imzalı, tuval üzeri yağlıboya (ahşapa marufle), 26x35 cm.
"1920 yılında İstanbul Öğretmen Okulu’ndan mezun olan Selahattin Teoman, Şevket Dağ ve Halil Paşa denetiminde resim çalışmaları yaptı. 1954 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Ali Avni Çelebi Atölyesi’ne devam etti. Güzel Sanatlar Birliği’ne üye oldu. Rumelihisarı Müzesi’nde müdürlük görevinde bulundu. İzlenimci anlayışa dayalı peyzajlarıyla tanınan ressamın eserleri arasında, özellikle 1914 Kuşağı ressamlarında tipikleşen Boğaziçi resimleri geleneğini sürdüren tabloları önemli yer tutar. Sanatçı ayrıca, İstanbul görünümleri ve Topkapı Sarayı’ndan enteriyörler de çalışmıştır. 1980 yılında ABD’de vefat etmiştir. "
SELAHATTİN TEOMAN (1901-1980)
"İstanbul'da Bir Sokak" . İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya (duralite marufle). 33x29 cm.
"1920 yılında İstanbul Öğretmen Okulu’ndan mezun olan Selahattin Teoman, Şevket Dağ ve Halil Paşa denetiminde resim çalışmaları yaptı. 1954 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Ali Avni Çelebi Atölyesi’ne devam etti. Güzel Sanatlar Birliği’ne üye oldu. Rumelihisarı Müzesi’nde müdürlük görevinde bulundu. İzlenimci anlayışa dayalı peyzajlarıyla tanınan ressamın eserleri arasında, özellikle 1914 Kuşağı ressamlarında tipikleşen Boğaziçi resimleri geleneğini sürdüren tabloları önemli yer tutar. Sanatçı ayrıca, İstanbul görünümleri ve Topkapı Sarayı’ndan enteriyörler de çalışmıştır. 1980 yılında ABD’de vefat etmiştir. "
SELAHATTİN TEOMAN (1901-1980)
"Çengelköy Sahilleri". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 1974 tarihli. 55x65 cm.
"1920 yılında İstanbul Öğretmen Okulu’ndan mezun olan Selahattin Teoman, Şevket Dağ ve Halil Paşa denetiminde resim çalışmaları yaptı. 1954 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Ali Avni Çelebi Atölyesi’ne devam etti. Güzel Sanatlar Birliği’ne üye oldu. Rumelihisarı Müzesi’nde müdürlük görevinde bulundu. İzlenimci anlayışa dayalı peyzajlarıyla tanınan ressamın eserleri arasında, özellikle 1914 Kuşağı ressamlarında tipikleşen Boğaziçi resimleri geleneğini sürdüren tabloları önemli yer tutar. Sanatçı ayrıca, İstanbul görünümleri ve Topkapı Sarayı’ndan enteriyörler de çalışmıştır. 1980 yılında ABD’de vefat etmiştir. "
İBRAHİM SAFİ (1898-1983)
"Peyzaj". İmzalı. 50 x 74 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
HALİD NACİ (1875-1927)
"Fenerbahçe", imzalı, tuval üzerine yağlıboya, 37x55 cm.
NACİ KALMUKOĞLU (1896-1956)
"İstanbul". İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya (kartona marufle). 35 x 45 cm.
İBRAHİM SAFİ (1898-1983)
"Tophane'den İstanbul". İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya. 35x45 cm.
ŞEFİK BURSALI (1903-1990)
"Girne", imzalı, Tuval üzeri yağlıboya, "Kadirbilir Sayın Nil Hayal ve Musa Demirkazık Ailesine" ithaflı, 1985 tarihli, 35x42 cm
HALİL PAŞA (1857-1939)
"Atatürk Heykeli Ankara". İmzalı, tuval üzeri yağlıboya, 68x48 cm. (Eski İktisat Bankası Erol Aksoy Koleksiyonu)
AVNİ LİFİJ (1886-1927)
"Bayrak". İmzalı, tuval üzeri yağlıboya, 24 x 34.5 cm.
"1906 yılında Hüseyin Avni Lifij, Fransızca öğretmeni İskender Ferit Bey sayesinde Ayasofya'da mimari çizimler yapmakta olan Fransız mimar Henri Prost ile tanışır. Henri Prost, resimlerini Müze Müdürü Osman Hamdi Beye götürmesini önerince Pipolu Otoportre adlı resmini Osman Hamdi Bey’e götürüp göstermiştir. Bu sırada Osman Hamdi Bey, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürü ve Güzel Sanatlar Akademisi adını alacak olan mektebin de başındadır. Avni Lifij’in tamamen doğal bir yetenek ve amatör bir ruhla yaptığı bu resmi beğenen Osman Hamdi Bey, bundan sonra yaptığı resimleri kendisine göstermesini ister.
1908’de Osman Hamdi Bey’in Paris’e göndermek istediği öğrenci adayları listesinde, Hüseyin Avni Lifij’in de adı ve “Pipolu Otoportre resmi vardır. Bu resim Abdülmecid Efendi’nin beğenisine sunulur."Kadehli-Pipolu Otorportre" sayesinde yurtdışında yetkin bir sanat eğitiminin, Avrupa'nın ve başarılı bir sanat hayatının kapıları Avni Lifij'e açılacaktır.
Nihayetinde Abdülmecid Efendi’nin de onayı ile Hüseyin Avni’ye Avrupa’nın kapıları açılmış olur. Bir yıl kadar Sanayi-I Nefise’de süren bir eğitimden sonra 1909 yılında Paris’e giderek “I’Ecole Nationale Speciale des Beaux-Art”dan kurları izleme belgesi alarak Cormon Atölyesi’nde resim çalışmalarına başlar. Bu atölyede kendisinden önce gelen veya sonra gelip kayıt olan İbrahim Çallı, Feyhaman Duran , Hikmet Onat, Nazmi Ziya Güran , Namık İsmail gibi ressamlarla birlikte Paris’te birçok faaliyetlerde bulunur. Cormnon’un atölyesine gelen Türk Ressamlarının pek çoğu izlenimci bir ressam olmaya meylederlerken kendisi daha çok simgeci ressamlara ilgi duymaya başlar. Bu nedenle Ressam Guillonnet ve Andre Lecomte Du Noüy ile dostluk kurarak serbest zamanlarında atölyelerine devam etti.
1912’de Paris’ten İstanbul’a dönmek zorunda kalmış ve İstanbul Sultanisi (İstanbul Erkek Lisesi)’nde resim öğretmeni olarak görev yapmaya başlamıştır. İki yıl sonra I. Dünya Savaşı çöıkmış Paris’te kalan diğer Türk ressamların hepsi de yurda geri dönmüşler ve Osmanlı Ressamlar Cemiyetini kurmuşlardır. Üstelik Paris’te eğitim gören bu ressamlar 1914 Çallı Kuşağı (Türk İzlenimcileri) olarak adlandırılacaklar ve H. A. Lifij de bu ressamlar içinde en yetenekli olanlardan birisi olarak dikkatleri çekeceklerdir.
1915'te Kandili İnas Sultanisi (Kandilli Kız Lisesi)'nde Fransızca öğretmenliği yapar. Paris’te Louvre Müzesi’nde Luca Giordano’nun “Mars ile Venüs” tablosunun Lifij tarafından yapılan kopyasının da bulunduğu koleksiyon Güzel Sanatlar Okulu’nda toplanarak; 1915 Ekim ayında sergilenir. 1916 yılı ilkbaharında 1. Galatasaraylılar Yurdu Resim Sergisi’ne iki resmi ile katılır. 1917 sonbaharında İstanbul'da Galatasaraylılar Yurdunda açılan "Savaş Resimleri ve Diğerleri" Sergisi'ne, 20 resim ile katılmıştır.
Bu sırada Enver Paşa’nın teşviki ile kurulan Şişli Atölyesine de resimler yaparak katılır. Şişli’de kurulan atölyede, Namık İsmail ve dönemin diğer ressamları, İbrahim Çallı, Feyhaman Duran , Hikmet Onat, Nazmi Ziya Güran , Hüseyin Avni Lifij, Sami Yetik', Şevket Dağ, Mehmet Ruhi Arel, Ali Sami Boyar gibi sanatçılar savaş konulu resimler yapmak üzere görevlendirilirler. Hüseyin Avni’de Şişli Atölyesi denilen bu atölyede savaş konulu bir çok resim yapacaktır.
Nitekim 1918’de Viyana'da sergilenen "Savaş Resimleri ve Diğerleri Sergisi"ne 18 resim ile katılır. İçinde sanatçının da beş eseri bulunan hükümete ait olan 56 adet tablo, Maarif Kurulunun 12. 3. 1921 tarihli mazbatası uyarınca "Resim Eserleri Koleksiyonu" tarafından alınır. Türk ressamlar Cemiyeti Tarafından düzenlenen 4. Galatasaray Resim Sergisi'ne üç resim ile ve aynı yıl kurulan Serbest "Resim Atelyesi"ndeki sergiye 7 poşad ve 1 eskizi ile dahil olmuştur.
1924’te Sanayi-i Nefise Mektebi Ali’si Tezyini Sanatlar öğretmenliğine atanır. Ölümüne kadar Sanayi-i Nefise Mektebi Ali’si Tezyiniye Muallimi olarak görevde kalır. Ancak bölümün ilk mezunlarını göremeden; 2 Haziran 1927’de Laleli’de Harikzedegan Apartmanı’ndaki odasında henüz 41 yaşında iken, hayata veda eder."
EŞREF ÜREN (1987-1984)
Natürmort, imzalı, karton üzerine yağlıboya, 68x50 cm.
J. PAVLIKIEVICH
"Figürlü İstanbul Peyzaj". İmzalı, 1936 tarihli, karton üzerine suluboya, 44x28 cm.
ŞERİF RENKGÖRÜR(1887-1947)
Peyzaj. İmzalı. Karton üzerine suluboya. 45x30 cm.
P. JOHNSON
"Ayasofya", imzalı, tuval üzeri yağlıboya, 44x68 cm, 1950 tarihli.
FETHİYELİ CEVAD
"Galata Köprüsünde Kadınlar". Eski Türkçe Cevad İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya (kartona marufle). 25x32 cm. Osmanlı son dönem.
DORA BRAUN (19.yy)
"İstanbul". İmzalı. 19.yy. 28x35 cm. Tuval üzeri yağlıboya
ORYANTALİST EKOL
"Boğaz'da Rıhtım" . 19.yy. Tuval üzerine yağlıboya. 59x45 cm. Provenance: Millon Müzayede - Paris.
ARAM BAKALİAN (1878-1959)
"III.Ahmed Çeşmesi-İstanbul". İmzalı. 35x26 cm. Tuval üzeri yağlıboya (ahşapa marufle)
CELAL UZEL (1901-1965)
Enteriyör. "Topkapı Sarayı, Harem Dairesi". İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya. 55x46 cm. * Yüksek Ressam/ Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
TURGUT ATALAY (1918-2004)
"Eski Cami", imzalı, ahşap üzerine yağlıboya, 1940 tarihli, 42x52 cm.
"1936-1945 arasında Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Leopold Levy atölyelerinde sanat öğrenimi gördü. İki yıl R. Belling’in yanında heykel etütleri yaptı. 1940’da Yeniler (Liman Ressamları) Grubunun kuruluşuna katıldı. 1946’da Paris’te düzenlenen uluslararası bir sergiye (UNESCO) yapıtlarıyla girdi.
Aralıklı olarak dört yıl resim öğretmenliği yaptıktan sonra, tiyatro ve opera dekoratörü olarak uzun yıllar çalıştı. Ressam ve Heykeltıraşlar Derneği’nin yurt içinde ve dışında düzenlediği sergilere katıldı. 1964’te Akademi Sanat Ödülünü kazandı. Resimlerinde klasik etüt birikimlerinin oluşturucu etkileri egemendir. Figür kaynaklı sanat anlayışının sürdürücüleri arasında yer alır."
CELAL UZEL (1901-1965)
Enteriyör. "Topkapı Sarayı, Harem Dairesİ". İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya.1962 tarihli. 65x54 cm. * Yüksek Ressam/ Restoratör Bayram Karşit onaylıdır.
AYETULLAH SÜMER (1905-1979)
Peyzaj. "İstanbul". İmzalı, ahşap üzeri yağlıboya, 40x60 cm.
“1905 yılında İzmir'de doğan Ayetullah Sümer, ilk ve orta öğrenimini bu şehirde gerçekleştirdikten sonra 1925 yılında Fransa’ya giderek Marsilya Ticaret Okulu'nda eğitimine devam etmiştir. Marsilya’da eğitimine devam ederken resim ile ilgilenmeye başlayan Sümer, 1927’de İzmir’e dönene kadar Marsilya Güzel Sanatlar Yüksek Okulu'nda Théophile Bérengier’in resim atölyesine devam etmiştir. 1928 yılında İzmir Türk Ocağında ilk kişisel sergisini açan Sümer, burada tamamen sanatla ilgilenmeye karar verir. Aynı yıl devlet bursu alarak Paris'e gider.
Paris'te bulunduğu süre içerisinde Baudin'in atölyesinde fresk üzerine çalışmalar yapmıştır. 1929 yılında Türkiye’de Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği'nin kurulmasına öncülük eden Sümer, 1933’te Türkiye’ye dönene kadar geçen süreçte Paris’te dört sergi açmıştır. Türkiye’ye döndükten sonra İstanbul’a yerleşen sanatçı, 1938’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde fresk atölyesi kurarak 1971'de emekli olana kadar burada eğitim vermeye devam etmiştir.
1979 yılında İstanbul'da hayatını kaybeden Sümer, 1983'te "Akademinin Kuruluşunun 100. Yılı" kutlamaları kapsamında "Osman Hamdi Onur Ödülü'ne değer bulunmuştur. Ayetullah Sümer'in, başta Devlet Resim ve Heykel Müzesi'nde olmak üzere, resmi ve özel koleksiyonlarda pek çok eseri bulunmaktadır.”
PRİOR BARDİN (1870-1939)
"Café Turc sur le Bosphore", 1905 tarih ve imzalı, orjinal çerçeveli tuval üzeri yağlıboya, 27x41 cm
NİMETULLAH GERASİM (1904-1986)
"İstanbul Peyzaj". İmzalı, 1964 tarihli, kontrplak üzeri yağlıboya, 76 x 61 cm.
KADRİ AYTOLON (1873-1957)
"Peyzaj". İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. 50 x 38 cm
KADRİ AYTOLON (1873-1957)
"Enteriyör". İmzalı. Karton üzeri yağlıboya. 50x35 cm
HAYRİ ÇİZEL (1891-1950)
"Peyzaj". İmzalı. Karton üzeri yağlıboya. 22x29 cm.
SAİP TUNA (1904-1974)
"Ankara Eski Meclis Binası". İmzalı. 45x60 cm. 1945 tarihli.
AHMET DOĞUER (1890-1945)
"Peyzaj". imzalı, karton üzeri yağlıboya, 1940 tarihli, 33x41 cm.
AYETULLAH SÜMER (1905-1979)
Peyzaj. "İstanbul". İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya. 19x27 cm.
“1905 yılında İzmir'de doğan Ayetullah Sümer, ilk ve orta öğrenimini bu şehirde gerçekleştirdikten sonra 1925 yılında Fransa’ya giderek Marsilya Ticaret Okulu'nda eğitimine devam etmiştir. Marsilya’da eğitimine devam ederken resim ile ilgilenmeye başlayan Sümer, 1927’de İzmir’e dönene kadar Marsilya Güzel Sanatlar Yüksek Okulu'nda Théophile Bérengier’in resim atölyesine devam etmiştir. 1928 yılında İzmir Türk Ocağında ilk kişisel sergisini açan Sümer, burada tamamen sanatla ilgilenmeye karar verir. Aynı yıl devlet bursu alarak Paris'e gider.
Paris'te bulunduğu süre içerisinde Baudin'in atölyesinde fresk üzerine çalışmalar yapmıştır. 1929 yılında Türkiye’de Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği'nin kurulmasına öncülük eden Sümer, 1933’te Türkiye’ye dönene kadar geçen süreçte Paris’te dört sergi açmıştır. Türkiye’ye döndükten sonra İstanbul’a yerleşen sanatçı, 1938’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde fresk atölyesi kurarak 1971'de emekli olana kadar burada eğitim vermeye devam etmiştir.
1979 yılında İstanbul'da hayatını kaybeden Sümer, 1983'te "Akademinin Kuruluşunun 100. Yılı" kutlamaları kapsamında "Osman Hamdi Onur Ödülü'ne değer bulunmuştur. Ayetullah Sümer'in, başta Devlet Resim ve Heykel Müzesi'nde olmak üzere, resmi ve özel koleksiyonlarda pek çok eseri bulunmaktadır.”
AHMET UZELLİ (1904-1978)
"Boğaziçi".İmzalı, duralit üzeri yağlıboya, 20 x 50 cm.
SAİM ÖZEREN (1900-1964)
Peyzaj. Karton üzeri yağlıboya, imzalı, 34x48 cm, arkası ithaflı.
AYHAN TÜRKER (d.1938)
Peyzaj. İmzalı, ahşap üzeri yağlıboya, 1990 tarihli, 32x46 cm.
AYHAN TÜRKER (d.1938)
"Kız Kulesi". İmzalı, tuval üzerine yağlıboya 2009 tarihli, 50x65 cm.