12. Online Müzayede'de yer alan tüm resimler kurumumuz güvencesinde olup Yüksek Ressam/Restoratör BAYRAM KARŞİT tarafından ekspertiz edilip onaylanmıştır.
12. Online Müzayede 22 Ağustos PAZAR günü saat 21:00'dan itibaren CANLI olarak devam edecektir. Her lotun ekranda kalma süresi 30 saniyedir. Lotlar sıra ile satışa çıkacak ve son 10 saniyede teklif gelmesi halinde her lot 20 saniye daha uzayacaktır.
Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +905321715331no'lu telefondan bilgi alabilir, Hüsrev Gerede Caddesi no: 52/2 Teşvikiye'deki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
COLLIANOS (19.yy)
"Peyzaj". İmzalı. 19.yy. 27x47 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
KAYIHAN KESKİNOK (1923-2015)
"Panayır Yeri". İmzalı (kazıma tekniğiyle), karton üzeri yağlıboya, 25x35 cm.
"Kayıhan Keskinok, 1945-1950 arasında Cezanne’ı anımsatan renk geçişleri kullanmış, düzenlemelerine figürü 1946’da katmıştır. Kısa süreli figürsüz soyut resim arayışları sayılmaz ise, ellili yıllar sanatçının geri dönmeksizin çok figürlü resimlere yöneldiği yıllardır. Sanatçı 1970’lerin sonundan başlayarak figürün yer aldığı mekanı soyutlama deneylerine girmiş, resimlerine masalsı öğeleri sokmuştur. 1980’lerde resimlerinde zaman kavramını irdelemiş, imgelerin üstüste bindirilmesi tekniğini geliştirmiştir.
Kayıhan Keskinok’un figürlü ya da figürsüz bütün resimlerde sürekli bir hareket göze çarpar. Sanatçının olgunluk döneminde konulardaki hareketin, desen ve renklerdeki hareketle tamamlanması arayışı gözlenir. Hareket aynı zamanda gerçek ile düşsel dünya arasındaki gidiş gelişler ile tamamlanır. Keskinok’un resimleri, doğadaki ve toplumdaki hareket öğeleri ile resmin kendi hareket olanaklarının bireşimini yakalamaya çalışır.
Sanatçının gençlik döneminde, harekete izin veren bol figürü zorunlu kılan konuları yeğlemesi daha sonraki yıllarda hareketi en kısıtlayıcı konularda bile resimsel hareketi yaratan teknikler geliştirebilmesine zemin hazırlamıştır. Kayıhan Keskinok’un resimlerinde hareketi öne çıkaran konular, sanatçının resimsel hareket olanaklarını ve tekniklerini geliştirebilmesine imkan sağlamış, bu yolda yetkinleşmesi en zor konuların üzerine cesaretle gidebilmesinin yolunu açmıştır. Resimde hareket olanakları yaratan tekniği, sanatçının her konuyu, tarihsel bir gelişme olarak, ikilemleri, gerilimleri ve çelişkileri içinde ele alabilmesine imkan sağlamıştır. Sanatçı üzerinde çalıştığı konularda insana özgü yaşam sevincini yakalamaya çalışmıştır durmaksızın; resimlerinde iyiye ve güzele yönelmeyi bir felsefi tutum olarak benimsemiştir.
Keskinok’un konularındaki çeşitlenme ve zenginleşme, resimlerindeki mekan anlayışında da farklı ele alışlar ile başbaşa ilerlemiştir. Zamanla bol figürlü resimlerindeki hareketi yer çekimsiz bir ortama taşımıştır. Resimlerindeki figürler birbirleriyle bağıntılarını yitirmeksizin sanki topluca hareket ediyor izlenimi vermektedir; figürler yer çekiminden koparak uzayda hareket ederler. Resimde varılan bu çözüm, düşsel ve fantastik konuların ele alınmasına izin vermiştir resimlerinde. Hareket halindeki kadın bedenleri, atların ve erkeklerin, kadın bedeniyle, zariflikleriyle karşıtlık oluşturan yabanıl tavırları sanatçının vurguladığı resimsel öğelerdir.
Sanatçı tek figürlü ya da çok figürlü olsun bütün resimlerini görsel belleğinin yardımıyla, herhangi bir canlı, ya da modele başvurmadan gerçekleştirmiştir. Kendi anlatımıyla “görsel bellekten çalışabilmek için en başta, o hareketi yaşamanız gerekir”. Kayıhan Keskinok tüm eserlerinde ele aldığı konularda yaşadığı hareketlerden yararlanmıştır. Sanatçı olarak en büyük zenginliği de bu deneyime dayanıyor." (Hüseyin Bedri yazısından alıntıdır)
HÜSAMETTİN KOÇAN
Soyut Kompozisyon.İmzalı, tuval üzerine akrilik, 90x60 cm, 2007 tarihli.
BİROL TURHAN
Natürmort. İmzalı. 1997 tarihli. Karton üzeri guaj. 50x65 cm.
ENRIQUE KOSCAYA (1901-1970)
Natürmort. İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya (ahşaba marufle). 36 x 27 cm.
SERDAR OKAN
"Galata Kulesi". İmzalı. Tuval üzeri karışık teknik. 70x100 cm.
HASAN OZANSOY
İstanbul. Çift taraflı. A: 2015 B:2017 tarihli. Karton üzeri suluboya. 30 x 48 cm. İmzalı.
AYHAN TÜRKER
"Avlu". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 40x30 cm. 2002 tarihli.
CEMAL TOY
"İstanbul". İmzalı. 2003 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya. 30 x 40 cm.
ŞUŞAN BOŞNAKYAN
"Natürmort." İmzalı. 65x50 cm. ( Çerçeveli: 80x65 cm) Tuval üzeri yağlıboya. *Adriana / Duran Tantekin Koleksiyonu'ndan.
"Osmanlı İmparatorluğu Dönemi Ermeni ressamlarından olup, Galatasaray Sergileri’nde sıkça yer almıştır. Yapıtlarında, portre ve natürmortlarında düşsellik hakimdir. Peyzajlarına yansıyan dinginlik, izleyiciyi hüzünlü bir havaya sokmaktadır. Ref: Mayda Saris, Başlangıcından Günümüze Ermeni Sanatı, Agos yayın, Mart matbaacılık, 1. Baskı, İstanbul, 2003, s. 115
VELİ SAPAZ
Figürlü Peyzaj. 1993 tarihli. İmzalı. İthaflı. Duralit üzeri yağlıboya. 20x20 cm.
NEŞE ÜÇER (d.1946)
"Asmalı Sokak". İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya. 40x30 cm.
OSMANLI EKOLÜ
"Peyzaj". Eski Türkçe "Celal" imzalı. Hicri 1318 / m.1900 tarihli. 24x35 cm.
HAYRİ ARI
"Peyzaj". İmzalı. 1976 tarihli. 45 x 65 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
NUSRET KARACA (1906 - ?)
"Conk Bayırı". İmzalı. Karton üzeri yağlıboya. 40 x 32 cm.
ONUR BAYBURA
"İstanbul'da Bir Sokak". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 40x30 cm.
MEZİYET KURGAN (1917-2016)
Peyzaj. İmzalı. Karton üzeri yağlıboya ve guaj. 34 x 46 cm.
CELAL TUTANT (1910-1994)
"Manisa". İmzalı, tuval üzeri yağlıboya, 33x41 cm.
REMZİ TÖREMEN (d.1927)
"Çınarcık".İmzalı. 46x54 cm. Tuval üzeri yağlıboya.
ZİYAD SULTANOV (d.1959)
"Haydarpaşa".İmzalı. 25x35 cm. Karton üzeri yağlıboya.
VLADİMİR ANTONENKO (d.1940)
"Ankara'da Bir Sokak". İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. 34x50 cm.
HİKMET KARABUCAK (d.1944)
"Askerime uğurlar ola". İmzalı, 85x100 cm, tuval üzeri yağlıboya.
R. NEILSON
"Tavla Oynayanlar" İmzalı. Ahşap üzeri yağlı boya. 40x30 cm. 20.yy başları.
BAYRAM GÜMÜŞ
"Göksu". Tuval üzeri yağlıboya. 2007 tarihli. 50 x 90 cm. İmzalı.
BAYRAM GÜMÜŞ
"İstanbul". Tuval üzeri yağlıboya. 2018 tarihli. 50 x 70 cm. İmzalı.
MEHMET GÜN (1956-2014)
"Lets look 4 the purple banana til they put us in the truck let's go". İmzalı.Dev Ebat. 171 x 200 cm. 1985 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.Haliyle. *Eserde ufak restorasyonlar mevcuttur.
TANJU DEMİRCİ (1961-2016)
"Şifa Gömlekli Kompozisyon Özel Seri". İmzalı. 100 x 70 cm. Tuval üzeri akrilik ve keçe.