• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

SALON MÜZAYEDESİ / SHERATON İSTANBUL LEVENT / KLASİK & ÇAĞDAŞ TABLOLAR VE HAT MÜZAYEDESİ

MÜZAYEDE KATILIMI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Müzayedemiz “Salon ve Online Müzayede” şeklinde gerçekleşecek olup, saat 14:00 itibariyle web sitemizden canlı olarak yayınlanacaktır. Buna ek olarak , 9 - 17 Aralık tarihleri arasında internet sitemiz (www.istanbulantiksanat.com) üzerinden ön peyler toplanmaktadır. Nihai sonuç, 17 Aralık Pazar günü 14:00’da Levent Sheraton Otel Balo Salonu’nda yapılacak canlı müzayedede her bir eserin sırasıyla satışından sonra belli olacaktır.

Müzayedeye katılımlar aşağıdaki üç şekilde gerçekleşecektir;

1. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü salona gelerek ve bayrak alarak katılım sağlanabilecektir.

2. Online olarak katılım sağlanabilecektir. Bu şekilde katılım sağlamak isteyenlerin www.istanbulantiksanat.com adresine giderek “kayıt ol” sekmesinde gerekli bütün bilgileri doldurup kayıt olmaları gerekmektedir. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra sanatseverler 9 - 17 Aralık tarihleri arasında giriş yaparak eserlere ön teklif verebilir ve 17 Aralık Pazar günü saat 14:00’da başlayacak canlı müzayedeye salonla eş zamanlı olarak katılıp teklif verebileceklerdir.

3. Telefonla katılım sağlanabilecektir. Müzayede kataloğu web sitemiz üzerinden online olarak ve pdf formatında görülebilecektir. Dileyen sanatseverler müzayede öncesi telefonla pey verebiilir. Müzayede günü olan 17 Aralık Pazar günü müzayedeye telefonla canlı katılım sağlayıp ilgilendikleri eserlere de ayrıca pey verebilecektir. Bu şekilde katılmak isteyenlerin 17 Aralık Pazar günü 13:00’a kadar 0532 171 53 31 numaralı telefonla irtibata geçip kayıt yaptırmaları gerekmektedir.

Eser ekspertizleri Sn. Bayram Karşit ve Prof. Süleyman Berk tarafından yapılmıştır.

Müzayedemizde uygulanacak komisyon oranı %9'dur.

Lot: 101 » Resim

NECDET KALAY (1932 - 1986)

“Natürmort” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 1977 tarihli ,70 x 70 cm.

1932 yılında İstanbul’da doğdu. İlk çalışmalarına, heykel sanatçısı Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik’in yanında başladı. 1954-1957 yıllarında, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (şimdiki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) Resim Bölümü’ne devam etti. Şeref Akdik’le çalışarak desen temelini pekiştirdi. Hasan Vecih Bereketoğlu ve Hikmet Onat’la doğada çalışmalarda bulundu. İzlenimci anlayışı benimseyen Kalay bir süre ekspresyonist resimler yaptı, manzaralara ağırlık verdi. Bunun yanısıra gurbetçiler, köylü kadınlar, yöresel konut mimarisi gibi konuları resimledi, Anadolu bozkırlarından etkilendi. Yapıtlarında pastel renkleri, grinin tonlarını kullandı. Anadolu peyzajını geniş fırça tuşlarıyla çalıştığı resimlerinde, görüntüyü ana çizgileriyle vermeyi bir anlayış ön plana çıkan sanatçı, 1986 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.
Detaylar
Lot: 102 » Resim

NECDET KALAY (1932 - 1986)

“Galata Köprüsü” İmzalı, duralite marufle, karton üzeri yağlıboya, 1980 tarihli , 61 x 73,5 cm.

1932 yılında İstanbul’da doğdu. İlk çalışmalarına, heykel sanatçısı Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik’in yanında başladı. 1954-1957 yıllarında, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (şimdiki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) Resim Bölümü’ne devam etti. Şeref Akdik’le çalışarak desen temelini pekiştirdi. Hasan Vecih Bereketoğlu ve Hikmet Onat’la doğada çalışmalarda bulundu. İzlenimci anlayışı benimseyen Kalay bir süre ekspresyonist resimler yaptı, manzaralara ağırlık verdi. Bunun yanısıra gurbetçiler, köylü kadınlar, yöresel konut mimarisi gibi konuları resimledi, Anadolu bozkırlarından etkilendi. Yapıtlarında pastel renkleri, grinin tonlarını kullandı. Anadolu peyzajını geniş fırça tuşlarıyla çalıştığı resimlerinde, görüntüyü ana çizgileriyle vermeyi bir anlayış ön plana çıkan sanatçı, 1986 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.
Detaylar
Lot: 103 » Resim

NECDET KALAY (1932 - 1986)

“Natürmort” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 1982 tarihli , 82 x 100 cm.

1932 yılında İstanbul’da doğdu. İlk çalışmalarına, heykel sanatçısı Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik’in yanında başladı. 1954-1957 yıllarında, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (şimdiki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) Resim Bölümü’ne devam etti. Şeref Akdik’le çalışarak desen temelini pekiştirdi. Hasan Vecih Bereketoğlu ve Hikmet Onat’la doğada çalışmalarda bulundu. İzlenimci anlayışı benimseyen Kalay bir süre ekspresyonist resimler yaptı, manzaralara ağırlık verdi. Bunun yanısıra gurbetçiler, köylü kadınlar, yöresel konut mimarisi gibi konuları resimledi, Anadolu bozkırlarından etkilendi. Yapıtlarında pastel renkleri, grinin tonlarını kullandı. Anadolu peyzajını geniş fırça tuşlarıyla çalıştığı resimlerinde, görüntüyü ana çizgileriyle vermeyi bir anlayış ön plana çıkan sanatçı, 1986 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.
Detaylar
Lot: 109 » Resim

HAMİT GÖRELE (1896 - 1980)

“Yeşil Şemsiyeli Kız” İmzalı, karton üzeri yağlıboya ,1940’lar, 43 x 31 cm.

1896 yılında Görele’de doğdu. İlk ve orta okulu Gümüşhanede okudu. Lise öğrenimini İstanbul’da bitirdi. 1922 yılında girdiği mühendis mektebinden 2 yıl sonra ayrılarak Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. 1928 ‘de Akademiden mezun olduktan sonra Hikmet Onat ve Çallı İbrahim ile çalışmalar yaparken Amerikan Kız Koleji’nde ve Galatasaray Lisesinde Resim Öğretmenliği yaptı. 1928 yılında Avrupa Resim Yarışmasını 2.likle kazanınca Maarif Vekaleti tarafından Fransa’ya tahsile gönderildi. Paris’teki başarılarından dolayı 16.2.1929’da Maarif Vekaletinden takdirname aldı. 1930 ‘da Montparnasse Bulvarı “Grand Galerie Moderne” de açılan karma sergide Firavunun Eşi ve Odalık adlı resimleriyle Cezanne, Matisse, Picasso, Bonnard ve Lhote gibi çağımızın dev ressamlarıyla yan yana yer aldı. Görele, Andre Lhote atölyesinde ve Akademie Moderne ‘de dört yıl çalıştı. 1933 ‘te yurda döndü. Bir yandan “Müstekil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği” ‘nin sergilerine katılan ve başkanlığını da yapan sanatçı diğer taraftan açtığı kişisel sergilerle çağdaş türk resminin ilk örneklerini de verdi. 1934 ile 1940 yılları arasında İstanbul, Ankara ve Anadolu’nun çeşitli illerinde (Antalya,Erzurum,Çankırı,Sivas) resim öğretmenliği yapan Görele çeşitli sergilerle sanat yaşamını sürdüdü. Görele Her yenlikte olduğu gibi çeşitli eleştrileride göğüslemek zorunda kaldı.Sanatçı katıldığı yurt içi ve yurt dışı sergilerin dışında çok sayıda yazı,makale,eleştri ve çevirilerle Türk resim sanatına modern kişiliğini kazandırmak için uzun, yorucu, dirençli ve çoğu zamanda tek başına ve özverili bir mücadele verdi. 1965’te Türk Çağdaş Ressamlar Derneği Başkanlığına getirilen sanatçı, 1967 yılında “Yılın Sanatçısı” ödülüne değer görüldü. Hamit Görele daha sonra 1978 yılında “ Devlet Onur Belgesi “ verilen iki ressamdan biri oldu. Türk resim sanatının önemli yapı taşlarından biri olan Hamit Görele 6 Haziran 1980 tarihinde aramızdan ayrıldı.
Detaylar
Lot: 110 » Resim

ŞEREF AKDİK (1899 - 1972)

“Galata Köprüsü” İmzalı, 1961 tarihli. Şasede orijinal dönem etiketi mevcuttur. 50 x 61 cm.

Reîsülhattâtîn Kâmil Akdik’in oğludur. İstanbul’da doğdu; ilk ve orta öğrenimini Fâtih Merkez Rüşdiyesi’nde yaptı. Babasından hat meşketti ve sülüs, nesih, ta‘likte usta bir hattat oldu. Fakat resme olan büyük istidadı onu bu sanatı meslek olarak benimsemeye sevketti. Hoca Ali Rızâ Bey ve Çallı İbrahim’le tanışarak onların da teşvikiyle 1915’te Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne girdi. Ancak bir süre sonra savaş sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Savaştan sonra tekrar başladığı okulu M. Warnier, Ömer Âdil ve Çallı İbrahim’in atölyelerinde çalışarak 1924’te bitirdi. Bir yıl sonra açılan bir devlet imtihanını kazandı ve sanatını ilerletmek üzere Fransa’ya giderek Paris’te Julian Akademisi’nde Prof. Albert Laurence’le çalıştı. 1928’de İstanbul’a döndü. İlk yıllarından itibaren Güzel Sanatlar Birliği’nin üyesi oldu ve bütün karma sergilerine katıldı. 1941’den sonra Cumhuriyet Halk Partisi’nin, ressamları çeşitli bölgelere göndererek memleket manzaraları yaptırma çalışmalarına katıldı. “Sivas’ta Cer Atelyesi” ve Atatürk’ü makine başında tasvir eden “Telgrafhane” gibi eserlerini bu çalışmaları sırasında yaptı. Resmî görevini 1951 yılına kadar resim öğretmeni, o yıldan sonra da Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocası olarak emekliliğine kadar sürdürdü. İlk sergisini Ankara Halkevi’nde açan Şeref Akdik, gerek Paris’teki öğrencilik yıllarında gerekse memlekete döndükten sonra çeşitli ödüller kazandı. 1957’de o zamanki Şehir Galerisi’nde (şimdiki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi), geçmiş günleri konu alan ilk retrospektif sergisini ve akademiden emekli olduktan sonra da bu kurumun salonlarında aynı tarzda ikinci büyük sergisini açtı. 20 Haziran 1972’de öldü ve Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.Şeref Akdik resmin hemen her türünde çalışmıştır. Empresyonist prensiplere bağlı olup bilhassa manzara ve portrede çok başarılı örnekler vermiştir. Eserleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile Ankara Devlet Resim ve Heykel Galerisi başta olmak üzere Sakıp Sabancı, Ali Koçman, Kemal Erhan gibi kişilerin özel koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 111 » Resim

ŞEREF AKDİK (1899 - 1972)

“Natürmort” İmzalı, duralit üzeri yağlıboya , 1969 tarihli. 61 x 50 cm.

Reîsülhattâtîn Kâmil Akdik’in oğludur. İstanbul’da doğdu; ilk ve orta öğrenimini Fâtih Merkez Rüşdiyesi’nde yaptı. Babasından hat meşketti ve sülüs, nesih, ta‘likte usta bir hattat oldu. Fakat resme olan büyük istidadı onu bu sanatı meslek olarak benimsemeye sevketti. Hoca Ali Rızâ Bey ve Çallı İbrahim’le tanışarak onların da teşvikiyle 1915’te Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne girdi. Ancak bir süre sonra savaş sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Savaştan sonra tekrar başladığı okulu M. Warnier, Ömer Âdil ve Çallı İbrahim’in atölyelerinde çalışarak 1924’te bitirdi. Bir yıl sonra açılan bir devlet imtihanını kazandı ve sanatını ilerletmek üzere Fransa’ya giderek Paris’te Julian Akademisi’nde Prof. Albert Laurence’le çalıştı. 1928’de İstanbul’a döndü. İlk yıllarından itibaren Güzel Sanatlar Birliği’nin üyesi oldu ve bütün karma sergilerine katıldı. 1941’den sonra Cumhuriyet Halk Partisi’nin, ressamları çeşitli bölgelere göndererek memleket manzaraları yaptırma çalışmalarına katıldı. “Sivas’ta Cer Atelyesi” ve Atatürk’ü makine başında tasvir eden “Telgrafhane” gibi eserlerini bu çalışmaları sırasında yaptı. Resmî görevini 1951 yılına kadar resim öğretmeni, o yıldan sonra da Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocası olarak emekliliğine kadar sürdürdü. İlk sergisini Ankara Halkevi’nde açan Şeref Akdik, gerek Paris’teki öğrencilik yıllarında gerekse memlekete döndükten sonra çeşitli ödüller kazandı. 1957’de o zamanki Şehir Galerisi’nde (şimdiki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi), geçmiş günleri konu alan ilk retrospektif sergisini ve akademiden emekli olduktan sonra da bu kurumun salonlarında aynı tarzda ikinci büyük sergisini açtı. 20 Haziran 1972’de öldü ve Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.Şeref Akdik resmin hemen her türünde çalışmıştır. Empresyonist prensiplere bağlı olup bilhassa manzara ve portrede çok başarılı örnekler vermiştir. Eserleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile Ankara Devlet Resim ve Heykel Galerisi başta olmak üzere Sakıp Sabancı, Ali Koçman, Kemal Erhan gibi kişilerin özel koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 112 » Resim

ŞEREF AKDİK (1899 - 1972)

“Fenerbahçe” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 1969 tarihli , 50 x 74 cm.

Reîsülhattâtîn Kâmil Akdik’in oğludur. İstanbul’da doğdu; ilk ve orta öğrenimini Fâtih Merkez Rüşdiyesi’nde yaptı. Babasından hat meşketti ve sülüs, nesih, ta‘likte usta bir hattat oldu. Fakat resme olan büyük istidadı onu bu sanatı meslek olarak benimsemeye sevketti. Hoca Ali Rızâ Bey ve Çallı İbrahim’le tanışarak onların da teşvikiyle 1915’te Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne girdi. Ancak bir süre sonra savaş sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Savaştan sonra tekrar başladığı okulu M. Warnier, Ömer Âdil ve Çallı İbrahim’in atölyelerinde çalışarak 1924’te bitirdi. Bir yıl sonra açılan bir devlet imtihanını kazandı ve sanatını ilerletmek üzere Fransa’ya giderek Paris’te Julian Akademisi’nde Prof. Albert Laurence’le çalıştı. 1928’de İstanbul’a döndü. İlk yıllarından itibaren Güzel Sanatlar Birliği’nin üyesi oldu ve bütün karma sergilerine katıldı. 1941’den sonra Cumhuriyet Halk Partisi’nin, ressamları çeşitli bölgelere göndererek memleket manzaraları yaptırma çalışmalarına katıldı. “Sivas’ta Cer Atelyesi” ve Atatürk’ü makine başında tasvir eden “Telgrafhane” gibi eserlerini bu çalışmaları sırasında yaptı. Resmî görevini 1951 yılına kadar resim öğretmeni, o yıldan sonra da Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocası olarak emekliliğine kadar sürdürdü. İlk sergisini Ankara Halkevi’nde açan Şeref Akdik, gerek Paris’teki öğrencilik yıllarında gerekse memlekete döndükten sonra çeşitli ödüller kazandı. 1957’de o zamanki Şehir Galerisi’nde (şimdiki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi), geçmiş günleri konu alan ilk retrospektif sergisini ve akademiden emekli olduktan sonra da bu kurumun salonlarında aynı tarzda ikinci büyük sergisini açtı. 20 Haziran 1972’de öldü ve Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.Şeref Akdik resmin hemen her türünde çalışmıştır. Empresyonist prensiplere bağlı olup bilhassa manzara ve portrede çok başarılı örnekler vermiştir. Eserleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile Ankara Devlet Resim ve Heykel Galerisi başta olmak üzere Sakıp Sabancı, Ali Koçman, Kemal Erhan gibi kişilerin özel koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 113 » Resim

ŞEREF AKDİK (1899 - 1972)

“Moda’dan” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya .1965 tarihli .50 x 61 cm.

Reîsülhattâtîn Kâmil Akdik’in oğludur. İstanbul’da doğdu; ilk ve orta öğrenimini Fâtih Merkez Rüşdiyesi’nde yaptı. Babasından hat meşketti ve sülüs, nesih, ta‘likte usta bir hattat oldu. Fakat resme olan büyük istidadı onu bu sanatı meslek olarak benimsemeye sevketti. Hoca Ali Rızâ Bey ve Çallı İbrahim’le tanışarak onların da teşvikiyle 1915’te Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne girdi. Ancak bir süre sonra savaş sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Savaştan sonra tekrar başladığı okulu M. Warnier, Ömer Âdil ve Çallı İbrahim’in atölyelerinde çalışarak 1924’te bitirdi. Bir yıl sonra açılan bir devlet imtihanını kazandı ve sanatını ilerletmek üzere Fransa’ya giderek Paris’te Julian Akademisi’nde Prof. Albert Laurence’le çalıştı. 1928’de İstanbul’a döndü. İlk yıllarından itibaren Güzel Sanatlar Birliği’nin üyesi oldu ve bütün karma sergilerine katıldı. 1941’den sonra Cumhuriyet Halk Partisi’nin, ressamları çeşitli bölgelere göndererek memleket manzaraları yaptırma çalışmalarına katıldı. “Sivas’ta Cer Atelyesi” ve Atatürk’ü makine başında tasvir eden “Telgrafhane” gibi eserlerini bu çalışmaları sırasında yaptı. Resmî görevini 1951 yılına kadar resim öğretmeni, o yıldan sonra da Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocası olarak emekliliğine kadar sürdürdü. İlk sergisini Ankara Halkevi’nde açan Şeref Akdik, gerek Paris’teki öğrencilik yıllarında gerekse memlekete döndükten sonra çeşitli ödüller kazandı. 1957’de o zamanki Şehir Galerisi’nde (şimdiki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi), geçmiş günleri konu alan ilk retrospektif sergisini ve akademiden emekli olduktan sonra da bu kurumun salonlarında aynı tarzda ikinci büyük sergisini açtı. 20 Haziran 1972’de öldü ve Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.Şeref Akdik resmin hemen her türünde çalışmıştır. Empresyonist prensiplere bağlı olup bilhassa manzara ve portrede çok başarılı örnekler vermiştir. Eserleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile Ankara Devlet Resim ve Heykel Galerisi başta olmak üzere Sakıp Sabancı, Ali Koçman, Kemal Erhan gibi kişilerin özel koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 114 » Resim

ŞEREF AKDİK (1899 - 1972)

“Moda İskele” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya (duralite marufle), 19 x 27 cm.

Reîsülhattâtîn Kâmil Akdik’in oğludur. İstanbul’da doğdu; ilk ve orta öğrenimini Fâtih Merkez Rüşdiyesi’nde yaptı. Babasından hat meşketti ve sülüs, nesih, ta‘likte usta bir hattat oldu. Fakat resme olan büyük istidadı onu bu sanatı meslek olarak benimsemeye sevketti. Hoca Ali Rızâ Bey ve Çallı İbrahim’le tanışarak onların da teşvikiyle 1915’te Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne girdi. Ancak bir süre sonra savaş sebebiyle ayrılmak zorunda kaldı. Savaştan sonra tekrar başladığı okulu M. Warnier, Ömer Âdil ve Çallı İbrahim’in atölyelerinde çalışarak 1924’te bitirdi. Bir yıl sonra açılan bir devlet imtihanını kazandı ve sanatını ilerletmek üzere Fransa’ya giderek Paris’te Julian Akademisi’nde Prof. Albert Laurence’le çalıştı. 1928’de İstanbul’a döndü. İlk yıllarından itibaren Güzel Sanatlar Birliği’nin üyesi oldu ve bütün karma sergilerine katıldı. 1941’den sonra Cumhuriyet Halk Partisi’nin, ressamları çeşitli bölgelere göndererek memleket manzaraları yaptırma çalışmalarına katıldı. “Sivas’ta Cer Atelyesi” ve Atatürk’ü makine başında tasvir eden “Telgrafhane” gibi eserlerini bu çalışmaları sırasında yaptı. Resmî görevini 1951 yılına kadar resim öğretmeni, o yıldan sonra da Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocası olarak emekliliğine kadar sürdürdü. İlk sergisini Ankara Halkevi’nde açan Şeref Akdik, gerek Paris’teki öğrencilik yıllarında gerekse memlekete döndükten sonra çeşitli ödüller kazandı. 1957’de o zamanki Şehir Galerisi’nde (şimdiki Devlet Güzel Sanatlar Galerisi), geçmiş günleri konu alan ilk retrospektif sergisini ve akademiden emekli olduktan sonra da bu kurumun salonlarında aynı tarzda ikinci büyük sergisini açtı. 20 Haziran 1972’de öldü ve Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.Şeref Akdik resmin hemen her türünde çalışmıştır. Empresyonist prensiplere bağlı olup bilhassa manzara ve portrede çok başarılı örnekler vermiştir. Eserleri, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile Ankara Devlet Resim ve Heykel Galerisi başta olmak üzere Sakıp Sabancı, Ali Koçman, Kemal Erhan gibi kişilerin özel koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Detaylar
Lot: 115 » Resim

ANTRANİK EFENDİ(ALLAHVERDİ) (1851 - ?)

“Çiçekler ve Kız Kulesi” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya . Eser; Garo Kürkman'ın "Osmanlı İmparatorluğu'nda Ermeni Ressamlar" kitabında basılmıştır. 65 x 47 cm.

ANTRANİK EFENDİ (ALLAHVERDİ)(1851-?)
Osmanlı Sarayı’nın son portre ressamlarından biridir. 1920’li yıllara kadar
fildişi üzerine madalyon portreler yapmıştır. II. Abdülhamid’in ressamlarından olan Antranik Efendi, Osmanlı resim sanatında ayrıca önem arzeden padişah portreciliğini, saraydan gelen siparişler doğrultusunda, 20.yüzyıl başına kadar sürdürmüştür. Servet-i Fünun dergisi için hazırladığı gravürlerden bazıları; Mısır Hıdivi Tevfik Paşa, Abbas Paşa, Sultan Abdülaziz gibi padişahların ve Ayasofya, Süleymaniye gibi dönemin önemli mimari eserlerini çizmiştir. Madalyon portrelerinin ustası ve bunun yanı sıra fotoğrafçı olarak tanınır. Eserleri, Dolmabahçe Sarayı Müzesi, TopkapıSarayı Müzesi ve Yıldız Sarayı Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Antranik Efendi’nin müze ve özel koleksiyonlarda saptanan tüm eserleri incelendiğinde, 1870’li yıllardan itibaren etkin olduğu ve dönemin resim sanatında yaygınlaşan tasvir-i hümâyûn / madalyon portre sanatında öne çıktığı anlaşılmıştır. Sultan II. Abdülhamid, Sultan V. Mehmed Reşad ve Sultan Vahdeddin dönemlerinde saraydan gelen siparişler doğrultusunda padişah portreleri yapan ressam Antranik, aynı zamanda fotoğrafçı ve hakkâk olarak da tanınmıştır. Eserlerine çok nadir rastlanılan sanatçının
1997 yılında Sotheby’s Müzayede Evi’nde çıkan 12 x 16 cm ebatlı guaj
eseri 31.900 Euro’ya satılmıştır.

Detaylar
Lot: 116 » Resim

SELAHATTİN TEOMAN (1901 - 1980)

“Topkapı Sarayı’ndan” İmzalı, tuval üzeri yağlıboya , 1963 tarihli, 56 x 46 cm

1920 yılında İstanbul Öğretmen Okulu’ndan mezun olan Selahattin Teoman, Şevket Dağ ve Halil Paşa denetiminde resim çalışmaları yaptı. 1954 yılında Güzel Sanatlar Akademisi Ali Avni Çelebi Atölyesi’ne devam etti. Güzel Sanatlar Birliği’ne üye oldu. Rumelihisarı Müzesi’nde müdürlük görevinde bulundu. İzlenimci anlayışa dayalı peyzajlarıyla tanınan ressamın eserleri arasında, özellikle 1914 Kuşağı ressamlarında tipikleşen Boğaziçi resimleri geleneğini sürdüren tabloları önemli yer tutar. Sanatçı ayrıca, İstanbul görünümleri ve Topkapı Sarayı’ndan enteriyörler de çalışmıştır. 1980 yılında ABD’de vefat etmiştir.
Detaylar
Lot: 140 » Resim

SABRİ BERKEL (1907-1993)

“Soyut Kompozisyon” İmzalı, ahşap üzeri yağlıboya , 26 X 40 cm.

Üsküp doğumlu Sabri Berkel, Üsküp Sırp-Fransız Okulu’nun ardından 1928’de Belgrad Güzel Sanatlar Okulu’na devam etti. 1929-1935’te Floransa Güzel Sanatlar Akademisi’nde Felice Carena’nın atölyesinde fresk ve oymabaskı üzerine çalıştı. 1935’te Türkiye’ye döndü ve Léopold Lévy’nin isteği üzerine Güzel Sanatlar Akademisi’nde Gravür Atölyesi asistanlığına getirildi. 1939’a kadar çeşitli okullarda resim öğretmenliği yaptı. 1947’de Maarif Vekaleti’nin bursuyla “lüks baskı sanatı” araştırmaları için gönderildiği Paris’te André Lhote’un atölyesine devam etti. 1939’da Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, 1941 ve 1945’te d Grubu, 1940’tan sonra ise Devlet Resim ve Heykel Sergilerine katıldı. 1957’de Sao Paulo Bienali’nde Türkiye adına sergiyi İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi düzenledi, sergi komiseri ise akademi hocası Sabri Berkel oldu. Berkel, Bedri Rahmi Eyüboğlu ile beraber bienalin resim bölümünde Türkiye’yi temsil etti. 1949-1974’te Güzel Sanatlar Akademisi’nin Dekoratif Sanatlar Bölümü’nde atölye hocalığı yaptı, 1977’de akademiden emekli oldu. 1962’den sonra Avusturya, İsviçre ve Hollanda’da kişisel sergiler açtı. 1961’de Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde birincilik ödülü alan Berkel, 1991’de Devlet Sanatçısı seçildi.
Detaylar
Lot: 141 » Resim

SABRİ BERKEL (1907 - 1993)

“Soyut Lekeler” İmzalı, mukavva üzeri yağlıboya , 31 x 41 cm

Üsküp doğumlu Sabri Berkel, Üsküp Sırp-Fransız Okulu’nun ardından 1928’de Belgrad Güzel Sanatlar Okulu’na devam etti. 1929-1935’te Floransa Güzel Sanatlar Akademisi’nde Felice Carena’nın atölyesinde fresk ve oymabaskı üzerine çalıştı. 1935’te Türkiye’ye döndü ve Léopold Lévy’nin isteği üzerine Güzel Sanatlar Akademisi’nde Gravür Atölyesi asistanlığına getirildi. 1939’a kadar çeşitli okullarda resim öğretmenliği yaptı. 1947’de Maarif Vekaleti’nin bursuyla “lüks baskı sanatı” araştırmaları için gönderildiği Paris’te André Lhote’un atölyesine devam etti. 1939’da Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, 1941 ve 1945’te d Grubu, 1940’tan sonra ise Devlet Resim ve Heykel Sergilerine katıldı. 1957’de Sao Paulo Bienali’nde Türkiye adına sergiyi İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi düzenledi, sergi komiseri ise akademi hocası Sabri Berkel oldu. Berkel, Bedri Rahmi Eyüboğlu ile beraber bienalin resim bölümünde Türkiye’yi temsil etti. 1949-1974’te Güzel Sanatlar Akademisi’nin Dekoratif Sanatlar Bölümü’nde atölye hocalığı yaptı, 1977’de akademiden emekli oldu. 1962’den sonra Avusturya, İsviçre ve Hollanda’da kişisel sergiler açtı. 1961’de Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde birincilik ödülü alan Berkel, 1991’de Devlet Sanatçısı seçildi.
Detaylar
Lot: 142 » Resim

SABRİ BERKEL (1907-1993)

“Kompozisyon” İmzalı, karton üzeri yağlıboya , 45 x 29 cm.

Üsküp doğumlu Sabri Berkel, Üsküp Sırp-Fransız Okulu’nun ardından 1928’de Belgrad Güzel Sanatlar Okulu’na devam etti. 1929-1935’te Floransa Güzel Sanatlar Akademisi’nde Felice Carena’nın atölyesinde fresk ve oymabaskı üzerine çalıştı. 1935’te Türkiye’ye döndü ve Léopold Lévy’nin isteği üzerine Güzel Sanatlar Akademisi’nde Gravür Atölyesi asistanlığına getirildi. 1939’a kadar çeşitli okullarda resim öğretmenliği yaptı. 1947’de Maarif Vekaleti’nin bursuyla “lüks baskı sanatı” araştırmaları için gönderildiği Paris’te André Lhote’un atölyesine devam etti. 1939’da Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, 1941 ve 1945’te d Grubu, 1940’tan sonra ise Devlet Resim ve Heykel Sergilerine katıldı. 1957’de Sao Paulo Bienali’nde Türkiye adına sergiyi İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi düzenledi, sergi komiseri ise akademi hocası Sabri Berkel oldu. Berkel, Bedri Rahmi Eyüboğlu ile beraber bienalin resim bölümünde Türkiye’yi temsil etti. 1949-1974’te Güzel Sanatlar Akademisi’nin Dekoratif Sanatlar Bölümü’nde atölye hocalığı yaptı, 1977’de akademiden emekli oldu. 1962’den sonra Avusturya, İsviçre ve Hollanda’da kişisel sergiler açtı. 1961’de Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde birincilik ödülü alan Berkel, 1991’de Devlet Sanatçısı seçildi.

Detaylar
Lot: 150 » Ferman

FERMAN

Sultan III. Selim Han (1761-1808). Hatt-ı Sultanî ile mücehhez dönemine ait orijinal tezhipli ferman. 80 x 55 cm.

Bolu Sancağı’nda Kukina nahiyesinde İledikli Çiftliği diye meşhur arazinin gelirinin İncezâde Şeyh Ahmed Zâviyesi vakfına ait olduğundan, buraya hariçten bazı mukataacıların öşür vesair vergi tahsili için geldiklerinden şikayet eden çiftçilerin talebi üzerine bu arazilerin vakıf olduğunun kaydının çıkarıldığı ve buna göre İledikli çiftliğinin arazi gelirleri vakfa ve Kukrepa köyünün ise hazineye buna göre vergi tahsil edileceğine dair 11 Muharrem 1208 (19 Ağustos 1793) tarihli ve Sultan III. Selim Han tuğralı ferman.
Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 5
sonraki